Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Awatar użytkownika
Hindukusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:47
Imię: Hindu
Lokalizacja: Łódź

Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Hindukusz » 29 paź 2012, 0:29

Czy ktoś z forumowiczów próbował montować gwint czy sportowe sprężyny do Lybry?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 6:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10676
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Zglebowane zawieszenie

Post autor: FXX » 29 paź 2012, 0:35

A istnieje w ogóle takowe?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6314
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: vanisch » 29 paź 2012, 8:43

Na eBay.de są kompletne zestawy- amory i sprężyny (gwint? ) za 545 euro do Berliny i 580 do SW.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: barsliw » 29 paź 2012, 9:27

Ale po co??;)
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6314
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: vanisch » 29 paź 2012, 9:29

Żeby auto lepiej się prowadziło?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
barsliw
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 496
Rejestracja: 06 lut 2012, 23:58
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: barsliw » 29 paź 2012, 10:14

Sportowa Lybra?? Jakoś mi to nie pasuje.
Ale co kto lubi;)
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6

pääkäyttäjä

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: pääkäyttäjä » 29 paź 2012, 10:44

Jak słyszę "obniżona Lybra" to przypomina mi sie przjeazd przez Świerklany i Marklowice z Wodzisławia Śl. do A1 - szorowanie brzuchem po muldach... To przy obniżonym aucie, można se to i owo urwać ;-)

Awatar użytkownika
Hindukusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:47
Imię: Hindu
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Hindukusz » 29 paź 2012, 12:10

Po co? Bo Lancia prowadzi się jak ponton.. Jak ktoś nie lubi sztywnego zawieszenia to proszę o nie zaśmiecanie postu.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Dawid » 29 paź 2012, 12:14

Z tym pontonem kolega ma rację.A jeśli rzuci się ją 20-30 mm niżej na pewno to wpłynie pozytywnie na prowadzenie kosztem komfortu.A i sam wygląd chyba też się poprawi ;)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Hindukusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:47
Imię: Hindu
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Hindukusz » 29 paź 2012, 12:36

vanisch pisze:Na eBay.de są kompletne zestawy- amory i sprężyny (gwint? ) za 545 euro do Berliny i 580 do SW.
A mógłbyś podrzucić link? Przejrzałem 4 strony zawieszenia do Lancii, ale nie znalazłem gwintu.
Dawid pisze:Z tym pontonem kolega ma rację.A jeśli rzuci się ją 20-30 mm niżej na pewno to wpłynie pozytywnie na prowadzenie kosztem komfortu.A i sam wygląd chyba też się poprawi ;)
No właśnie ja chciałem na tył wrzucić gwint, bo w bagażniku będzie skrzynia i 2 wzmacniacze, a to będzie ważyło ze 150kg. Przy takim ciężarze na pewno usiądzie na ori zawiasie, a przód się uniesie i będzie to tragicznie wyglądało. Na przód najpierw wrzucę sportowe sprężyny -40mm, jak nie znajdę gotowych to w Poznaniu jest firma, która robi na zamówienie w dobrej cenie, a za rok może wrzucę gazowe amory, żeby pozostało coś z komfortu jazdy. No i felga 17" chyba najprawdopodobniej pójdzie. Projekt generalnie na wiosnę już.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 12:50 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10676
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: FXX » 29 paź 2012, 19:23

Kolego może zdecyduj się co chcesz - sportowe amory i sprężyny czy gwint, bo jak dla mnie łączenie tego kompletnie mija się z celem. Jeżeli zakładać gwint to już na całym samochodzie.
Druga sprawa - masz Diesla czy benzynę?
Jeżeli chcesz wrzucać na przód sportowe sprężyny o takim obniżeniu to musisz z automatu wrzucić sportowe amorki o krótszym skoku i z automatu twardsze. I tu pojawia się problem z dostępnością tych części, bo jeszcze nie spotkałem się z obniżanymi springami i sportowymi amorami do Lybry. Jeśli wrzucisz springi -40mm i seryjne amory to będzie po prostu kupa. Raz, że amorki o wiele szybciej się skończą, dwa, że lepszego prowadzenia to za bardzo nie uzyskasz na czymś takim.

Ogólnie Lybra imho nie nadaje się do czegoś takiego. Za cenę Lybry lepiej kupić Alfę 156, która sama w sobie ma sztywniejszą zawiechę - zwłaszcza ze Sportpackiem, a i części do zawieszenia jest trochę. Ew. można włożyć zawieszenie od GTA i jest już fajnie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
boruch
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1743
Rejestracja: 03 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: boruch » 30 paź 2012, 9:31

Ja tam się nie znam ale moja stoi na małej glebie :D Tak już było,sam nic nie robiłem.
Dwie miłości,jedna pasja - to Kotuś,Marysia i Lancia,rzecz jasna ;)

Fiat 126p przebieg 7tys 89r.
2x Alfa 164 3.0v6 24v/12v 93r./95r.
Alfa 166 3.0v6 24v 99r.
Alfa 159 SW 1.9JTDm 16v 07r.
Wszystkie części do Lybry SW/Berlina 1.6,1.9,2.0,2.4

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6314
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: vanisch » 30 paź 2012, 10:42

Wystarczy wklepać Lybra Sportfahrwerk i wyskakuje np to:
:link:

W ofercie ma jeszcze jakieś 3 inne zestawy, podział na Berlinę i SW, benzyna/diesel.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
embe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2012, 11:38
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: embe » 31 paź 2012, 21:08

Tak sobie czytam i czytam i jakoś tak postanowiłem napisać mimo, że nie często się odzywam.

Zgadzam się z barsliwem i FXX, po co robić coś takiego Lybrze. Pozbawienie jej osobowości limuzyny, płynności ruchu (przy zachowaniu sporej zwinności) oraz zabieranie jej wygody dobrze wysterowanego pontonu - jest moim zdaniem bez sensu. Lepiej wymienić na Alfe i się bawić dalej - można więcej osiągnąć.
Lancia Lybra LX 1.9 JTD (110KM@130?)

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: sel » 01 lis 2012, 6:50

Najpierw będzie obniżanie, a później płacz bo miska pękła albo coś się urwało-pękło. Już widziałem takie obniżone BMW, które na koleinach zostawiło za sobą tłumik. Jak na razie takie modyfikacje to nie na nasze drogi.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”