Strona 1 z 1

Thesis - bezpieczniki

: 11 lis 2012, 14:52
autor: czachor
W ramach ciekawości sprawdziłem dzisiaj bezpieczniki w Thesis i wyszło mi, że układ bezpieczników nie zgadza się z instrukcją.
Co by było mi łatwiej pracować i ew. odkręcić sprawę, zrobiłem sobie schemat (w zał.).

Teraz moje pytanie:
W bagażniku pozycje 1, 6, 8, 17 i 23 nie mają zacisku na drugą nóżkę bezpiecznika, czyli o ile się nie mylę, nic tam nie ma - ale wg instrukcji powinno być. Np. mam podgrzewane fotele (bezpieczniki 1 i 8), w żadnym z tych gniazdek nie ma bezpiecznika, a ogrzewanie z przodu działa (z tyłu nie). Lub nr 17 - dach otwierany, który działa bez problemu, a bezpiecznika brak.

Z góry dzięki za wszelkie opinie i wskazówki.

Legenda do zdjęć:
- pozioma kreska oraz liczba: wartość bezpiecznika nie zgadza się z instrukcją, liczba oznacza prawidłową wartość wg instrukcji
- znak zapytania: wg instrukcji: "do dyspozycji"; coś mam wsadzone, tylko w takim razie co to jest?
- kwadrat: wg instrukcji powinno coś tu być

//edit: usunięte pytania dot. ESP - po przestawieniu bezpieczników system wymagał po prostu kalibracji...

Re: Thesis - bezpieczniki

: 21 lut 2016, 20:12
autor: ArtoKucior
Odkopuje temat gdyż mam ten sam problem...dach otwierany działa a wg instrukcji gdzie powinien znajdować się bezpiecznik...jest jego brak. Co jest?

Re: Thesis - bezpieczniki

: 16 cze 2016, 4:00
autor: Bartek-Lodz
Ktoś spierd... instrukcję - prawdopodobnie.

Re: Thesis - bezpieczniki

: 16 cze 2016, 7:58
autor: bronx
Centralka otwieranego dachu M095 jest zasilana na styku 7 z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem F76, znajdującym się w skrzynce rozgałężnej w komorze bagażnika B045.

Ze styku 23 złącza elektrycznego D Body Computera dochodzi sygnał prędkościomierza (styk 8 ), przy czym wykorzystywany jest wewnętrzny program centralki M095.

Wewnętrzne oświetlenie zespołu sterowników otwieranego dachu H060 zasilane jest na styku 4 linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F32 centralki pod deską rozdzielczą B002. Ten zespół sterowników H060 jest całkowicie podłączony do centralki dachu M095, i określa tym samym różne sposoby otwarcia, opisane powyżej.

Ze styku 10 złącza elektrycznego F Body Computera M001 dociera do centralki otwieranego dachu (styk 9) sygnał negatywny automatycznego zamykania dachu:


w warunkach Key-on (INT): Body Computer otrzymuje z sieci B-CAN (styki 24 i 25 złącza elektrycznego D) sygnał o włączeniu recyrkulacji z centralki układu klimatyzacji;

Body Computer otrzymuje na styk 7 złącza elektrycznego F, poprzez linię A-BUS, sygnał z centralki "imperiale" M062 (styk 4 złącza elektrycznego B) dotyczący czujnika deszczu i zmierzchu K125;

w warunkach Key-off (STOP): Na styki 21 i 31 złącza elektrycznego B Body Computera dociera sygnał zamknięcia/otwarcia centralnego z pilota poprzez antenę alarmu i blokady drzwi P093.

Na styk 27 złącza D Body Computer M001 doprowadzany jest sygnał INT/A (poprzez wyłącznik zapłonu) pochodzący z wyłącznika zapłonu H001, poprzez bezpiecznik F31 znajdujący się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.

Re: Thesis - bezpieczniki

: 16 cze 2016, 9:25
autor: ArtoKucior
iled pisze:Centralka otwieranego dachu M095 jest zasilana na styku 7 z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem F76, znajdującym się w skrzynce rozgałężnej w komorze bagażnika B045.

Ze styku 23 złącza elektrycznego D Body Computera dochodzi sygnał prędkościomierza (styk 8), przy czym wykorzystywany jest wewnętrzny program centralki M095.

Wewnętrzne oświetlenie zespołu sterowników otwieranego dachu H060 zasilane jest na styku 4 linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F32 centralki pod deską rozdzielczą B002. Ten zespół sterowników H060 jest całkowicie podłączony do centralki dachu M095, i określa tym samym różne sposoby otwarcia, opisane powyżej.

Ze styku 10 złącza elektrycznego F Body Computera M001 dociera do centralki otwieranego dachu (styk 9) sygnał negatywny automatycznego zamykania dachu:


w warunkach Key-on (INT): Body Computer otrzymuje z sieci B-CAN (styki 24 i 25 złącza elektrycznego D) sygnał o włączeniu recyrkulacji z centralki układu klimatyzacji;

Body Computer otrzymuje na styk 7 złącza elektrycznego F, poprzez linię A-BUS, sygnał z centralki "imperiale" M062 (styk 4 złącza elektrycznego B) dotyczący czujnika deszczu i zmierzchu K125;

w warunkach Key-off (STOP): Na styki 21 i 31 złącza elektrycznego B Body Computera dociera sygnał zamknięcia/otwarcia centralnego z pilota poprzez antenę alarmu i blokady drzwi P093.

Na styk 27 złącza D Body Computer M001 doprowadzany jest sygnał INT/A (poprzez wyłącznik zapłonu) pochodzący z wyłącznika zapłonu H001, poprzez bezpiecznik F31 znajdujący się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.
To żeś poleciał...prosty opis hehe

Co do instrukcji to mam ją z ogólnie dostępnego źródła w necie...tym razem książki nie mam ale jeśli kto ma...mógłby zweryfikować te bezpieczniki wszystkie na podstawie oryginalnej książki. A jeśli komuś się nie chce to proszę o dokładne zdjęcia tych kilku stron z książki to ja się pobawie w tłumaczenie i umiejscowienie bezpieczników na podstawie książki...

Re: Thesis - bezpieczniki

: 16 cze 2016, 10:33
autor: iled
no opis prosty, chciałeś bezpiecznik masz i porównaj :P