Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukowe
Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukowe
Pacjent:
Fiatowski 2,0 16v turbo (Delta HF/Fiat Coupe)
Modyfikacje:
- Wałki z delty 2,0 16v
- BOV
- lekko odetkany wydech
- seryjny program
Objawy:
- skaczące doładowanie. Raz jest 1,1bar overboostu i 0,8 stałego, innym razem 0,9 overboostu i 0,6 stałego.
- nie słychać żeby stukało
Dziś rano przy okazji latania po okolicy zapiąłem jedyne znane mi oprogramowanie diagnostyczne dla tego silnika - Star Trek. W sumie to bardziej chciałem sprawdzić czy wskaźnik doładowania pokazuje wartości zgodne z tym co czyta MAP Sensor.
Tak to wygląda:
Tutaj link do zlogowanych danych
Czy ktos ma pomysł co może być przyczyna?
Ja osobiście chcę zacząć od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy pompa paliwa nie ma problemów z napięciem.
Może ktoś na podstawie video/loga jest w stanie wskazać jakiś kierunek?Może ktoś zna ten silnik na tyle aby chociaż wykluczyć inne przyczyny na podstawie wskazań pozostałych czujników?
Fiatowski 2,0 16v turbo (Delta HF/Fiat Coupe)
Modyfikacje:
- Wałki z delty 2,0 16v
- BOV
- lekko odetkany wydech
- seryjny program
Objawy:
- skaczące doładowanie. Raz jest 1,1bar overboostu i 0,8 stałego, innym razem 0,9 overboostu i 0,6 stałego.
- nie słychać żeby stukało
Dziś rano przy okazji latania po okolicy zapiąłem jedyne znane mi oprogramowanie diagnostyczne dla tego silnika - Star Trek. W sumie to bardziej chciałem sprawdzić czy wskaźnik doładowania pokazuje wartości zgodne z tym co czyta MAP Sensor.
Tak to wygląda:
Tutaj link do zlogowanych danych
Czy ktos ma pomysł co może być przyczyna?
Ja osobiście chcę zacząć od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy pompa paliwa nie ma problemów z napięciem.
Może ktoś na podstawie video/loga jest w stanie wskazać jakiś kierunek?Może ktoś zna ten silnik na tyle aby chociaż wykluczyć inne przyczyny na podstawie wskazań pozostałych czujników?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 19:28 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę tytułować zgodnie z regulaminem!
Powód: Proszę tytułować zgodnie z regulaminem!
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Pierburg dobrze działa? W mojej 20vt własnie tu był problem i takie same objawy miałem. załozyłem nowy i jest spokój.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko
Pierburg wymieniony dwa razy. Co prawda dwa używane, ale ciężko mi uwierzyć, że trzy sztuki były uszkodzone.
Aha, na innym forum napisano mi, że dane z czujników wskazują na kiepski stan głowicy i/lub nieustawione zawory. Ktoś mógłby się do tego ustosunkować?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Aha, na innym forum napisano mi, że dane z czujników wskazują na kiepski stan głowicy i/lub nieustawione zawory. Ktoś mógłby się do tego ustosunkować?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko
Ok, pompa paliwa podłączona osobno żeby uniknąć spadków napięcia. Filtr paliwa świeży. W baku Aral Ultimate 102.
Nie pomogło. Auto dalej nie jedzie tak jak powinno. W okolicy 3500RPM gdzie powinno ładować 1,1 bar przerywa minimalnie.
Jako następne chcę podmienić regulator ciśnienia paliwa a jeśli to nie pomoże to również wtryski.
Moje kolejne pytania:
1. Mam dwa różne regulatory - 2,5 i 3bary. Czy coś się stanie jeśli założeę 3 bar?
2. Mam komplet wtryskiwaczy z takiego samego silnika. Of dwóch leżą sobie w garażu. Można je montować czy po takim czasie to już złom?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Nie pomogło. Auto dalej nie jedzie tak jak powinno. W okolicy 3500RPM gdzie powinno ładować 1,1 bar przerywa minimalnie.
Jako następne chcę podmienić regulator ciśnienia paliwa a jeśli to nie pomoże to również wtryski.
Moje kolejne pytania:
1. Mam dwa różne regulatory - 2,5 i 3bary. Czy coś się stanie jeśli założeę 3 bar?
2. Mam komplet wtryskiwaczy z takiego samego silnika. Of dwóch leżą sobie w garażu. Można je montować czy po takim czasie to już złom?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko
Nikt? Nic?
Dziś wyjąłem świece. Na pierwszym cylindrze świeca o wiele bardziej "biała" niż na innych. Zdjęcie tego zbyt mocno nie oddaje. Dla świętego spokoju trzeba będzie zamówić nowe świece i kable.
Obecnie miałem Denso K20TT i kable Bosch.
Chciałbym zamówić jakieś lepsze kable. Miał ktoś styczność z produktami Magnecor?
Świece zamówić te same czy wybrać coś innego?
Na zdjęciach świece po 10tyś km.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Dziś wyjąłem świece. Na pierwszym cylindrze świeca o wiele bardziej "biała" niż na innych. Zdjęcie tego zbyt mocno nie oddaje. Dla świętego spokoju trzeba będzie zamówić nowe świece i kable.
Obecnie miałem Denso K20TT i kable Bosch.
Chciałbym zamówić jakieś lepsze kable. Miał ktoś styczność z produktami Magnecor?
Świece zamówić te same czy wybrać coś innego?
Na zdjęciach świece po 10tyś km.
"... I guess it's just the way I'm wired."
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Sprawdz jeszcze cewki czy są oryginalne, swoją drogą te cewki są dość awaryjne.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko
Drogie nie są... Czuję, że znowu będzie akcja pod tytułem: wymiana kilku drobiazgów która kosztowała 1000 złLukasz_TG pisze:Sprawdz jeszcze cewki czy są oryginalne, swoją drogą te cewki są dość awaryjne.
Patrząc na to ile w aucie jest nowych części to gdyby przyszło zmienić wóz to jedyne co wchodzi w grę to albo fiat coupe albo kolejna delta
"... I guess it's just the way I'm wired."
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Świece wyglądają dość ładnie, sprawdzałeś może szczelność całego dolotu, najłatwiej chyba plakiem.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Te cewki kosztują grosze, szukaj do Punto I
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko
Zawracać uwagę na producenta? Ceny jak widzę nie zabijają, raptem od 12 za MM do 35 za Bosch lub Beru.Lukasz_TG pisze:Te cewki kosztują grosze, szukaj do Punto I
Pozdrawiam
Maciek@ nie, bo wyszedłem z założenia, że spadki doładowania wynikają z faktu że ECU broni się przed stukowym.
"... I guess it's just the way I'm wired."
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Można by na próbe odłączyć czujnik spalania stukowego.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Tylko wtedy przejdzie w pryb awaryjny i będzie się kręcić do 4 tys i 0,5 bara doładowania.
Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko
To nie wyeliminuje spalania stukowego.Lukasz_TG pisze:Można by na próbe odłączyć czujnik spalania stukowego.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Dobra, postawmy sprawy jasno.
1. Które cewki zamawiać?
najtansze:http://www.ebay.de/itm/2x-Zundspule-Fia ... 355wt_1163
Magneti Marelli: http://www.ebay.de/itm/Zundspule-Zundmo ... 533wt_1163
Beru: http://www.ebay.de/itm/1-Original-BERU- ... 564bfb994d
Jak widać rozrzut cenowy jest naprawdę duży. Cena zakupu waha się miedzy 25 a 80 euro. Co wybrac żeby mieć święty spokój?
2. Jakie kable zamówić?
najtansze BERU: http://www.ebay.de/itm/Beru-Zundkabel-F ... 1339wt_906
droższe Bosch: http://www.ebay.de/itm/Zundleitungssatz ... 817wt_1139
a może opcję najdroższą czyli Magnecor: http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-Coupe-2- ... 3cc0391dd8
3. jakie świece zamówić?
Zostać przy obecnych Denso i zwyczajnie wymienić je na nowe czy brać coś innego?
1. Które cewki zamawiać?
najtansze:http://www.ebay.de/itm/2x-Zundspule-Fia ... 355wt_1163
Magneti Marelli: http://www.ebay.de/itm/Zundspule-Zundmo ... 533wt_1163
Beru: http://www.ebay.de/itm/1-Original-BERU- ... 564bfb994d
Jak widać rozrzut cenowy jest naprawdę duży. Cena zakupu waha się miedzy 25 a 80 euro. Co wybrac żeby mieć święty spokój?
2. Jakie kable zamówić?
najtansze BERU: http://www.ebay.de/itm/Beru-Zundkabel-F ... 1339wt_906
droższe Bosch: http://www.ebay.de/itm/Zundleitungssatz ... 817wt_1139
a może opcję najdroższą czyli Magnecor: http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-Coupe-2- ... 3cc0391dd8
3. jakie świece zamówić?
Zostać przy obecnych Denso i zwyczajnie wymienić je na nowe czy brać coś innego?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow
Cewki bym brał oryginały od MM, kable mam od Beru, świece zwykłe NGK 3 elektrodowe i nie ma żadnych problemów.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc