Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Dokładnie są trzy główne ciśnieniowe i pięć biegowych. Biegowe można kupić w ASO Lancii i kosztują po ok 100 zł/ szt. Ciśnieniowe swego czasu sprzedawali po 600 zł/ szt ale nie w ASO tylko w serwisach skrzyń automatycznych, a brali z MidParts. Co do ciśnieniowych mam swoje negatywne zdanie, biegowe zaś są naprawdę bardzo dobre w ASO. Grzegorz m ostatnio kupował cały kompletny nowy korpus elektrozaworów więc możesz jego zapytać gdzie i za ile.
Kompletny "sterownik" to nie są tylko wszystkie elektrozawory. Komplety oznacza w tym przypadku, że jest to cała "warstwowa płyta"-korpus, w której znajdują się bosty. Otwierają one odpowiednie kanały między płytami, a są sterowane za pośrednictwem właśnie elektrozaworów i najlepiej wymieniać cały ten komplet, czyli korpus z elektrozaworami gotowy poskładany i wykalibrowany. Wymiana samych elektrozaworów może wcale nie przynieść żądanych efektów ponieważ zużyciu ulegają również bosty co powoduje nieszczelności w korpusie.
Kompletny "sterownik" to nie są tylko wszystkie elektrozawory. Komplety oznacza w tym przypadku, że jest to cała "warstwowa płyta"-korpus, w której znajdują się bosty. Otwierają one odpowiednie kanały między płytami, a są sterowane za pośrednictwem właśnie elektrozaworów i najlepiej wymieniać cały ten komplet, czyli korpus z elektrozaworami gotowy poskładany i wykalibrowany. Wymiana samych elektrozaworów może wcale nie przynieść żądanych efektów ponieważ zużyciu ulegają również bosty co powoduje nieszczelności w korpusie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lut 2014, 17:17
- Imię: Robo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Wasze problemy przy moich to mały pikuś. U mnie błędy comfortronic razem z EPB wyskakiwały już ze dwa lata temu. Byłem z tym wszędzie - najpierw Rafał w Okrzeszynie, potem Argenta, nawet w Lanciateam w Łodzi (nie robią skrzyń). Olej wymieniany, błędy kasowane, a w tej chwili skrzynia chodzi porządnie tylko przez pierwsze 3-4 kilometry po odpaleniu na zimno.
Potem to już jak dosiadanie wściekłego konia. Skrzynia kopie tak jakbym miał byka w bagażniku. Rąbie na każdym przełożeniu, w górę i w dół, na wsteczny i do przodu. Przyjemność z podróżowania już w tej chwili zerowa. Więc jeśli macie jakieś sposoby na zatrzymanie agonii swoich skrzyń na wczesnym etapie - myślę że warto...
Potem to już jak dosiadanie wściekłego konia. Skrzynia kopie tak jakbym miał byka w bagażniku. Rąbie na każdym przełożeniu, w górę i w dół, na wsteczny i do przodu. Przyjemność z podróżowania już w tej chwili zerowa. Więc jeśli macie jakieś sposoby na zatrzymanie agonii swoich skrzyń na wczesnym etapie - myślę że warto...
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
To trzeba było posłuchać Argenty i oddać ASB do remontu, bo ponoć na tym stanęło Wasze spotkanie ?
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lut 2014, 17:17
- Imię: Robo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
W rzeczy samej. Argenta wymieniał mi olej na dwie raty mówiąc, że jak to nic nie da, wówczas skrzynia jest do wymiany.
Mój post to przestroga by chwytać temat skrzyni jak tylko zaczyna się wariactwo kontrolek...
Mój post to przestroga by chwytać temat skrzyni jak tylko zaczyna się wariactwo kontrolek...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 lut 2014, 17:17
- Imię: Robo
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Właśnie odsłuchałem trzy nerwowe nagrania Argenty na skrzynce - Argenta, z całym do Ciebie szacunkiem, więcej luzu. To nie był post o Tobie, tylko o wadliwych skrzyniach automatycznych w samochodzie marki Lancia. Czy ja tu gdzieś piszę, że nie umiesz naprawić skrzyni ? Jezu, skąd te nerwy ?
Dla wszystkich serwisów, które poczuły/poczują/mogłyby potencjalnie poczuć się zaatakowane bezpardonowo moim zupełnie neutralnym postem o skrzyni biegów w mojej własnej LT wyjaśniam - jest to post o skrzyni biegów, nie o serwisach.
I naprawdę - więcej luzu.
Dla wszystkich serwisów, które poczuły/poczują/mogłyby potencjalnie poczuć się zaatakowane bezpardonowo moim zupełnie neutralnym postem o skrzyni biegów w mojej własnej LT wyjaśniam - jest to post o skrzyni biegów, nie o serwisach.
I naprawdę - więcej luzu.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
No i wszystko wyjaśnione
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Robi2014 olej to podstawa i tu ważne jaki jest wlewany i druga jak go wymieniają. Jak ktoś nie ma pojęcia jak się wymienia olej w automacie, może szybko doprowadzić do rozwalenia skrzyni. Mi za pierwszym razem wymieniali w wielkiej firnie skrzyń automatycznych i też odwalili mi numer bo okazało się, że skrzynia po kilku tysiącach km przejechanych zaczęła szwankować. Pamiętam jeszcze ich tekst jak odbierałem auto, które po tym zabiegu miało być cacy . Powiedzieli : " teraz to Pan auta nie pozna" . Fakt nie poznałem
Pierwszym dziwnym objawem po wyjechaniu od nich było to, że ja zdejmuję nogę z gazu, a skrzynia trzyma bieg i auto nie zwalnia, noga na hamulec i dopiero po bardzo mocnym działaniu na hamulec auto zaczęło zwalniać lecz nastąpiło szarpnięcie i jazda dalej już bez tego typu niespodzianek ale ... ale własnie wyszły inne problemy tylko dopiero w korkach. Przyczyną był nadmiar oleju. W 2,4 JTD jest cholernie ciasno i by naprawdę wykonać dokładny pomiar poziomu oleju w skrzyni potrzeba dużo cierpliwości i do tego sporej precyzji bo łatwo można byle gdzie dotknąć bagnet i rozmazać olej, zaś jeśli masz 3.0 lub 3.2 to pomiar mógł być dobrze wykonany tylko winny jest rodzaj oleju.
Zawsze uważam, że przy jakichkolwiek problemach ze skrzynią pierwsze czego się podejmować to płukanie skrzyni by olej był czysty i wymiana kompletnego korpusu elektrozaworów , dopiero na koniec remont i tu w warsztacie gdzie mają pojęcie o tej skrzyni czyli tam gdzie już ktoś z forumowiczów robił bo takich serwisów co zaczynają gadkę, że ta skrzynia to pryszcz albo że zawsze takie robią albo że je znają to możesz na wstępie omijać wielkim łukiem bo pojęcia nie mają żadnego o skrzyni z thesis.
Pierwszym dziwnym objawem po wyjechaniu od nich było to, że ja zdejmuję nogę z gazu, a skrzynia trzyma bieg i auto nie zwalnia, noga na hamulec i dopiero po bardzo mocnym działaniu na hamulec auto zaczęło zwalniać lecz nastąpiło szarpnięcie i jazda dalej już bez tego typu niespodzianek ale ... ale własnie wyszły inne problemy tylko dopiero w korkach. Przyczyną był nadmiar oleju. W 2,4 JTD jest cholernie ciasno i by naprawdę wykonać dokładny pomiar poziomu oleju w skrzyni potrzeba dużo cierpliwości i do tego sporej precyzji bo łatwo można byle gdzie dotknąć bagnet i rozmazać olej, zaś jeśli masz 3.0 lub 3.2 to pomiar mógł być dobrze wykonany tylko winny jest rodzaj oleju.
Zawsze uważam, że przy jakichkolwiek problemach ze skrzynią pierwsze czego się podejmować to płukanie skrzyni by olej był czysty i wymiana kompletnego korpusu elektrozaworów , dopiero na koniec remont i tu w warsztacie gdzie mają pojęcie o tej skrzyni czyli tam gdzie już ktoś z forumowiczów robił bo takich serwisów co zaczynają gadkę, że ta skrzynia to pryszcz albo że zawsze takie robią albo że je znają to możesz na wstępie omijać wielkim łukiem bo pojęcia nie mają żadnego o skrzyni z thesis.
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
kurcze,jeździłem przez 5 lat fordem windstarem i żadnych, absolutnie żadnych problemów ze skrzynią,wychodzi na to,że makarony zrobiły dywersję tą skrzynia, zabrakło kasy na testy,Thesiska to piękne auto ale ta skrzynia ......
Thesis 3,0 V6 2002
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Japońska ....cesar pisze:,Thesiska to piękne auto ale ta skrzynia ......
a zapomniałem dodać że wszyscy zainteresowani tematem szarpania po przełączaniu z D na R i P na R i D i podczas zmiany biegów lub redukcji powinni w pierwszej kolejności wymienić olej a następnie przeprowadzić adaptacje ciśnienia oleju komputerem lub ręcznie
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - błąd Comfortronic - tryb awaryjny skrzyni
Nie komputerem lub ręcznie , a komputerem i ręcznie Programowanie, dokładnie w Lancii, samodopasowanie wykonuję się w czasie jazdy zgodnie z określonymi wytycznymi po uprzednim wprowadzeniem systemu w tryb nauczania za pośrednictwem tylko i wyłącznie examinera i kliknięciu opcji samodopasowanie.