Markowe żarówki to w dużym skrócie lepsza jakość świecenie, to światło mocniejsze przy takim samym obciążeniu akumulatora. To w końcu dłuższa żywotność. Wykonane są z lepszych materiałów. To także przyjaźniejsza barwa światła, która nie męczy tak wzroku.
Argumentów jest sporo. Zapoznaj się z tym artykułem https://nocar.pl/blog/dlaczego-warto-ku ... e-zarowki/
Zakup tanich żarówek typu no name, to pozorna oszczędność.
Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował
Żarówki Philips-a testowałem, mianowicie X-tream, i NightVision (chyba tak się nazywały). Testowałem również Osram NightBreaker +90 i +110% , Tungsram +90 i +120% i inne nie "markowe". Żarówki jeździły w różnych autach i muszę stwierdzić jedno - lepiej kupić "markowe" (po prostu lepsza jakość świecenia i wytrzymałość). Ale mam również inne spostrzeżenie - ta sama żarówka w różnych samochodach ma różną wytrzymałość (zależne od instalacji elektrycznej, wielkości samego reflektora, temperatury wewnątrz reflektora itd.) lecz jedno jest pewne, żarówki firmy Osram i Tungsram są bardziej wytrzymałe od Philips-ów które są też znacznie droższe od innych choć świecą równie dobrze. Polecam więc osobiście Osram NightBreaker lub Tungsram +90 lub +120. Tungsramy świecą minimalnie słabiej ale są sporo tańsze i wytrzymałość mają podobną do Osram-ów. Z Philips-ów to jedynie polecam żarówki typu LongLife (3 krotnie dłuższa żywotność)) - są stosunkowo tanie i wytrzymałość jest dłuższa lecz świecą "normalnie" lub Philips +30 - cena bardzo przystępna a świecą trochę lepiej od standardów. Na temat żarówek "no name" - hmmmmm - wszystko zależy na jakie się trafi. Zdarzają się naprawdę dobre, ale większość to badziew totalny. Zwłaszcza żarówki typu "coś tam" LaserVision" itp. są do
Jedno jest pewne - nigdy oczekiwane +120% napisane na żarówce nie pokrywa się z rzeczywistością (wartość przeliczana wg jakichś norm) i nigdy taka żarówka nie będzie świecić o 120% mocnej/lepiej od standardu . Niemniej dają więcej światła i lepszy kolor (przyjazny dla oka) i strumień świetlny (lepsze rozproszenie światła).
Wybór należy do kierowcy co oczekuje od żarówek i od zasobności portfela
Ot takie moje małe wypociny. Cieszę się jak komuś pomogą
Pamiętacie jeszcze o jednym - każda żarówka wzmocniona (np.: +30, +50, +90 itd.) ma krótszą żywotność od standardowej. Wynika to z budowy żarówki. W dużym skrócie - aby uzyskać mocniejszy strumień świetlny/więcej światła z żarnika trzeba wykrzesać więcej, a to skraca jego wytrzymałość/żywotność.
Chyba wszystko
Jedno jest pewne - nigdy oczekiwane +120% napisane na żarówce nie pokrywa się z rzeczywistością (wartość przeliczana wg jakichś norm) i nigdy taka żarówka nie będzie świecić o 120% mocnej/lepiej od standardu . Niemniej dają więcej światła i lepszy kolor (przyjazny dla oka) i strumień świetlny (lepsze rozproszenie światła).
Wybór należy do kierowcy co oczekuje od żarówek i od zasobności portfela
Ot takie moje małe wypociny. Cieszę się jak komuś pomogą
Pamiętacie jeszcze o jednym - każda żarówka wzmocniona (np.: +30, +50, +90 itd.) ma krótszą żywotność od standardowej. Wynika to z budowy żarówki. W dużym skrócie - aby uzyskać mocniejszy strumień świetlny/więcej światła z żarnika trzeba wykrzesać więcej, a to skraca jego wytrzymałość/żywotność.
Chyba wszystko
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował
Nie może świecic mocniej ani dawać więcej światła bo ogranicza ją norma i homologacja
Co najwyżej, to może być trochę jaśniej na granicy świecenia, itp. czy inną barwę (o ile to nie np. niebieska lamówka dookoła bańki)
Co najwyżej, to może być trochę jaśniej na granicy świecenia, itp. czy inną barwę (o ile to nie np. niebieska lamówka dookoła bańki)
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował
Masz rację Ogólnie chodziło mi o "wrażenia" wizualne Może źle to określiłempääkäyttäjä pisze:Nie może świecic mocniej ani dawać więcej światła bo ogranicza ją norma i homologacja
Co najwyżej, to może być trochę jaśniej na granicy świecenia, itp. czy inną barwę (o ile to nie np. niebieska lamówka dookoła bańki)
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna