Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
mimo wszystko udaj się do gości od turbin niech to sprawdzą, bo nie jest prawidłowe narastanie cisnienia turbiny.
Dla porównania jesli auto będzie dobrze jezdzić zrób log doładowania (mierzone i docelowe + obroty)
Dla porównania jesli auto będzie dobrze jezdzić zrób log doładowania (mierzone i docelowe + obroty)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Zgadzam się że turbina trochę wolno wstaje,ale moje punto jest po programie (nie wiem ile podnieśli moc bo takiego kupiłem od niemców). Porównałem moje doładowanie z docelowym doładowaniem silnika fabrycznego (gościu na jakimś forum załączył loga) i nie wygląda to już tak źle. Fabryczne max doładowanie w punto wynosi 0,95bara a mój nadmuchał kiedyś nawet 1,2bara (wprawdzie nie zanotowałem jakie wtedy było ciśnienie na zewnątrz). Jakby turbo padało to by cały czas słabo jeździł dlatego turbinę już dawno wykluczyłem.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
logi nie wskazują na zwiekszoną moc !
najprawdopodobniej masz w sterowniku wlutowany BOX !
A w ten sposób bez przywrócenia auta do serii nie ma co dalej walczyć bo auto przedstawia sie na logach seryjnymi parametrami. Wlutowany box zmienia parametry, ale jak zmienia to nie nie wiemy, bo jest to nie do wykrycia.
Szkoda ze o programie piszesz dopiero teraz. Całe nasze testy były psu na d***.
Amen.
najprawdopodobniej masz w sterowniku wlutowany BOX !
A w ten sposób bez przywrócenia auta do serii nie ma co dalej walczyć bo auto przedstawia sie na logach seryjnymi parametrami. Wlutowany box zmienia parametry, ale jak zmienia to nie nie wiemy, bo jest to nie do wykrycia.
Szkoda ze o programie piszesz dopiero teraz. Całe nasze testy były psu na d***.
Amen.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
ja do końca nie wiem czy jest box czy program, napisałem niedawno do Cinka, wysłałem mu loga z ciśnieniem doładowania i on stwierdził że to nie jest orginalny soft. Nie sądzę aby była jakiś box, przy czujniku ciśnienia paliwa nic nie ma. Eh niepotrzebnie pisałem o tym. Zamieszanie tylko wprowadziło.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Box w niemczech to najczęsciej jest to urządzenie wlutowane w sterownik (ECU) w miejsce oryginalnej pamięci. Nie znajdziesz pod maską tego.
Sam log cisnienia doładowania niewiele wnosi, bo po 1 - za wolno narasta cisnienie, a po 2 wyższe może byc gdy jest jakiś kłopot z sterowaniem turbiny.
Ja akurat po logu cisnienia nie widze czy jest mod czy nie, ale widze ze jest z nim problem. To ze jest wyższe mnie nie dziwi. Co widział Marcin w logu nie wiem, bo tego logu który mu wysłałeś nie widziałem.
Jesli chodzi o kąt wtrysku, dawkę itp. wygląda jak na seryjny samochód. Nie widzę tu zwiekszonej dawki paliwa jaka ma miejsce w zmienionym programie, wiec jesli twierdzisz ze auto było przerabiane, to wskazuje ze coś siedzi w sterowniku.
Od naprawy sterownika i przywrócenia go do serii bym zaczął, bo jak widać nie dojdziesz końca.
Szkoda ze tak istotną informację jak zmodyfikowany soft umiesciłes w ostatnim poscie.
Straciłes swój jak i mój czas zupełnie na darmo.
Wiec jak chcesz znaleść usterkę to :
Najpierw napraw sterownik poprzez przywrócenie jego zawartości na serię, a później szukaj problemu.
Byc moze cos jest skopane w programie, albo wlutowany BOX swiruje i stąd masz problemy.
Na kłopoty z Ecu lub jego zasilaniem wskazywałem juz dużo wczesniej.
P.S. nie będe pisał bys skontaktował się ze mną na telefon w podpisie, oraz przysłał mi sterownik to Ci go naprawię, bo to byłaby reklama.
Sam log cisnienia doładowania niewiele wnosi, bo po 1 - za wolno narasta cisnienie, a po 2 wyższe może byc gdy jest jakiś kłopot z sterowaniem turbiny.
Ja akurat po logu cisnienia nie widze czy jest mod czy nie, ale widze ze jest z nim problem. To ze jest wyższe mnie nie dziwi. Co widział Marcin w logu nie wiem, bo tego logu który mu wysłałeś nie widziałem.
Jesli chodzi o kąt wtrysku, dawkę itp. wygląda jak na seryjny samochód. Nie widzę tu zwiekszonej dawki paliwa jaka ma miejsce w zmienionym programie, wiec jesli twierdzisz ze auto było przerabiane, to wskazuje ze coś siedzi w sterowniku.
Od naprawy sterownika i przywrócenia go do serii bym zaczął, bo jak widać nie dojdziesz końca.
Szkoda ze tak istotną informację jak zmodyfikowany soft umiesciłes w ostatnim poscie.
Straciłes swój jak i mój czas zupełnie na darmo.
Wiec jak chcesz znaleść usterkę to :
Najpierw napraw sterownik poprzez przywrócenie jego zawartości na serię, a później szukaj problemu.
Byc moze cos jest skopane w programie, albo wlutowany BOX swiruje i stąd masz problemy.
Na kłopoty z Ecu lub jego zasilaniem wskazywałem juz dużo wczesniej.
P.S. nie będe pisał bys skontaktował się ze mną na telefon w podpisie, oraz przysłał mi sterownik to Ci go naprawię, bo to byłaby reklama.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Strasznie uczepiłeś sie tego boxa. Cinek napisał mi że soft nie jest orginalny i tyle (wysłałem mu tego loga co ty widziałeś). Nie ma żadnego boxa. Odnośnie ciśnienia doładowania zauważ, że ciśnienie docelowe u mnie jest ponad 1,1bara a w serii max jest 0,95 i nie wynika to z tego czy sterowanie jest dobre czy nie. Mniejsza o to. Wymienię czujnik położenia wałka rozrządu i sie zobaczy co dalej.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Diagnostykę powinno się robić w takich przypadkach na seryjnym oprogramowaniu
Skoro jednak Ty wiesz lepiej, po co zakładasz tu konto i zawracasz dupę ?
Z mojej strony EOT. Bye.
Skoro jednak Ty wiesz lepiej, po co zakładasz tu konto i zawracasz dupę ?
Z mojej strony EOT. Bye.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Wcale nie wiem lepiej. Uważam tylko że twoja pierwsza myśl była trafiona i pójdę tym tropem. Jak to nie pomoże to będę się martwił dalej.Ramzes_II pisze:Wyglada to na kłopoty z czujnikiem fazy (na kole wałka rozrządu)/ rozjazd z czujnikiem wału - zła synchronizacja i niewłaściwy kąt wtrysku.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Dzięki wielkie Ramzes za pomoc. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu, przejeździłem już tysiąc kilometrów i wszystko gra. Jeszcze raz wielkie dzieki.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
okaj
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<