Lybra - hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

Post autor: bronx » 05 mar 2013, 14:56

Zapytałem się w innym poście ale nie uzyskałem odpowiedzi, więc może tu dyskusja się rozwinie.
Ogólnie z internetu dowiedziałem się że smarem należy posmarować w przypadku naprawy przednich hamulców takie elementy jak tarcza-felga, prowadnice klocka i prowadnice zacisku (ta zakrywana gumą)
Wszędzie wypisuje się aby używać do tego celu smaru miedzowego a do prowadnicy smaru do tłoczków hamulcowych.
Ok, ale co zrobić jak jest ABS - pisze że używanie smaru miedzowego ze względu na przewodność jest zabroniona bo może oszukiwać ABS, to co wtedy używamy ?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

Post autor: schab » 05 mar 2013, 15:23

bronx pisze:Ok, ale co zrobić jak jest ABS - pisze że używanie smaru miedzowego ze względu na przewodność jest zabroniona bo może oszukiwać ABS, to co wtedy używamy ?
W działaniu ABS przewodnictwo elektryczne na styku czujnika i impulsatora nie ma żadnego znaczenia , tylko przewodnictwo magnetyczne . Miedź nie jest ferromagnetykiem jak żelazo , nikiel i kobalt - tylko diamagnetykiem , które to zjawisko jest wielokrotnie słabsze . Nie wiem czy warstwa błota nie zakłóca skuteczniej działania ABS , niż zakłócałaby porównywalna warstwa smaru miedziowego.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

Post autor: bronx » 05 mar 2013, 20:12

Musze się dokształcić jak tu działa ABS, ja się zatrzymalem na kole zębatym z impulsatorem.
A tu wiem że łożysko musi chyba mieć pasek magnetyczny - doczytam sobie.
O zakłóceniu działania ABS to wprost z artykułów na necie przytoczyłem.

Byłem w sklepie po smary, mówię o co mi chodzi
Polecili miedzowy - ok
oraz,.... wazelinę do smarowania jarzma : beczy :

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Lybra - hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

Post autor: adamM20 » 05 mar 2013, 20:38

.... smar miedziowy jest najlepszy. Używaj smaru tylko w miejscach prowadnic, tłoczków, które osłonięte są gumowymi osłonami, najlepiej jeśli poszczególne elelmenty wcześniej umyjesz w nafcie. Pozostałe elementy cierne zacisku wystarczy wyczyścić, smarowanie nie bardzo ma sens ponieważ miejsca te natychmiast (ze względu na lepkość smaru) pokrywają się błotem i ogólnym brudem co nie sprzyja pracy zacisku.
.... jarzma nie smaruj i nie nanoś żadnej wazeliny wystarczy jak mechanicznie je wyczyścisz
.... Kolega schab ma rację : ok2 :

Pozdrawiam

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

Post autor: bronx » 05 mar 2013, 23:04

Nie no z wazelina to przecież pojechali po bandzie!

Pytanie, rozgadałem się w sklepie z jednym klientem, gadka szmatka i wyszło że smar miedziowy można nakładać
na stronę cierną klocka jak są problemy typu piszczenie, prawda to ???

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lybra - hamulce z ABS i smary - jaki i gdzie

Post autor: schab » 06 mar 2013, 7:49

bronx pisze: wyszło że smar miedziowy można nakładać
na stronę cierną klocka jak są problemy typu piszczenie, prawda to ???
Po co nakładać cokolwiek na tarczę / klocek ?
Jak piszczy - to znaczy , że klocki mają za twarde okładziny , albo są spalone . Jak są za twarde - posmarowanie "uciszy" je tylko na chwilę , jak spalone ( nie do końca , tylko powierzchniowo ) - to po pewnym czasie same ucichną , albo można im pomóc papierem ściernym .
Generalnie : i tacze i klocki mają być suche i czyste . Należy je odtłuścić benzyną ekstrakcyjną ( nie paliwem ) , rozpuszczalnikiem nitro albo czymś podobnym - i tyle .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”