Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Jako że Kappa to luksusowe auto więc też chcę zrobić sobie porządne audio ale bez przerabiania tapicerki. Trochę klamotów mam z wcześniejszego auta:
Radio Alpine CDA 9886R
Wzmacniacz Blaupunkt GTA 4 MK2 Special
kable RCA Hoolywood PRO i głośnikowe Hoolywood CCA
i teraz poszukuję głośników do 350zł max 400zł (za zestaw)
zastanawiam się nad tymi 16 w półkę:
-U-DIMENSION EL COMP 6
-SinusLive - SL 160 + NEO 25S
-FOCAL IS 165
-ALPINE SPG-17CS
-HiFonics TS 6.2c
-CLARION SRP1322S
-GROUND ZERO GZTC 165T
i coś z 13 w drzwi z modeli wyżej wymienionych, chyba że 16.5cm by wmontował tylko nie wiem jak tam pod tapicerką z drzwiami jest.
Radio Alpine CDA 9886R
Wzmacniacz Blaupunkt GTA 4 MK2 Special
kable RCA Hoolywood PRO i głośnikowe Hoolywood CCA
i teraz poszukuję głośników do 350zł max 400zł (za zestaw)
zastanawiam się nad tymi 16 w półkę:
-U-DIMENSION EL COMP 6
-SinusLive - SL 160 + NEO 25S
-FOCAL IS 165
-ALPINE SPG-17CS
-HiFonics TS 6.2c
-CLARION SRP1322S
-GROUND ZERO GZTC 165T
i coś z 13 w drzwi z modeli wyżej wymienionych, chyba że 16.5cm by wmontował tylko nie wiem jak tam pod tapicerką z drzwiami jest.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013, 12:34 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
znalazłem coś takiego...
http://allegro.pl/glosnik-niskotonowy-l ... tabsAnchor
mam suby z tej firmy ale 30cm na zawodach w ciśnieniu dawały radę i w codziennym użytkowaniu, jak myślicie dobre rozwiązaniem będzie w półkę? bo SPL ma 87 to głośno nie zagra i pasmo od 80Hz, obowiązkowo wzmacniacz i zwrotnica by się przydała i dobry tweeter...
http://allegro.pl/glosnik-niskotonowy-l ... tabsAnchor
mam suby z tej firmy ale 30cm na zawodach w ciśnieniu dawały radę i w codziennym użytkowaniu, jak myślicie dobre rozwiązaniem będzie w półkę? bo SPL ma 87 to głośno nie zagra i pasmo od 80Hz, obowiązkowo wzmacniacz i zwrotnica by się przydała i dobry tweeter...
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Z tyłu nie poszalejesz, mało miejsca w półce.
Te Sinusy wejdą, ale płaskie. Zwykłe już będą mieć problem.
Ja z przodu wstawiłem też 16cm płaskie Sinusy, ale nie schowają się one do środka (choć niewiele brakuje), trzebaby ciąć balchę. Ja je wypuściłem na wierzch, średnio to wygląda bo jeszcze maskownic się nie dorobiłem, ale na pewno lepiej gra niż jakieś trzynastki...
Te Sinusy wejdą, ale płaskie. Zwykłe już będą mieć problem.
Ja z przodu wstawiłem też 16cm płaskie Sinusy, ale nie schowają się one do środka (choć niewiele brakuje), trzebaby ciąć balchę. Ja je wypuściłem na wierzch, średnio to wygląda bo jeszcze maskownic się nie dorobiłem, ale na pewno lepiej gra niż jakieś trzynastki...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
W półkę wcisłem Lanzar MAXP64 + BOSCHMANN MODEL ALT 7 pod głośnik zrobiłem podkładkę i czarnym skajem obszyte zrobię foto i wrzucę, półkę dodatkowo wypełniłem gąbką, na razie męczę je radiem dopóki wzmacniacza nie podłącze... w temacie z moją Kappa rozpisze dokładnie z jakich komponentów audio robię...
Tomzik masz foto?? z przodem będę kombinować jak będzie ciepło... wolę 16cm włożyć i wytłumić drzwi.
Tomzik masz foto?? z przodem będę kombinować jak będzie ciepło... wolę 16cm włożyć i wytłumić drzwi.
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
deavy, porządne audio do kappy to panele w przednie drzwi głośniki 16-ki,obowiązkowo! w bagażnik 2 suby 10 cali, skrzynia zamknieta,albo jedna 12 w otwartej,innej opcji nie ma,i to na dobrych komponentach, będziesz mega zadowolony,pchanie 13-tek w drzwi i tandetnego suba w bagaznik to nieporozumienie.
Kappa 3.0 V6
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
No i tu się nie zgodzę do końca.
Zależy co kto ma w głowie pod pojęciem "porządne audio".
To co siedzi obecnie u mnie:
1) Denon DCT-670R (może być cokolwiek -to jest najmniej istotne w sumie)
Wzmaki:
1) Audison LR 180 XR - do pędzenia suba, stabilny do 1ohm (~150W RMS przy 2ohm)
2) Audison LR 435 XR - 4x 35W RMS w 4 ohmy
przód:
1) Tweetery z zestawu NEXT (marka która była własnością audisona)- NC5 + pasywki z tego zestawu
2) drzwi - SL 135-F (chyba) - te płaskie 13cm Sinusliva
3) Półka- same woofery Velocity Vantage V6 (16,5 cm)
Sub: Velocity VRS 10cali (25cm) spięty w 2 ohmy w 19l klozet. (teoretycznie 200W rms więc Audison raczej z niego za wiele nie wyciska)
Sub potrafi pomasować, przód gra ładnie, czysto-
zapomnijcie o tworzeniu jakiegokolwiek basu z przednich drzwi. Odpuśćcie temat, to będzie prościej, przyjemniej i tak samo dobrze.
przód ucięty na 150-200 Hz z dołu i robi tylko za średniaki.
Kick idzie z tylnej półki, która dodaje od siebie bardzo dużo niskiej średnicy wbrew pozorom.
Za bas robi sub - jak będzie klozet to i kopnie porządnie i się nie spóźni - ale jak ktoś woli brzęczeć rejestracją pod remizą- to fakt. jest słaby.
Cięcie drzwi, montowanie 16,5- ciężki temat.
1) Pamiętajcie że 16,5 potrzebuje już trochę pojemności więc granie pod tapicerkę nie ma sensu. Trzeba wyciąć dziurę w drzwiach= automatyczne głuszenie całych drzwi.
2) estetyka wykonania może tutaj kuleć...
Moja rada? 13 które dobrze sobie radzą ze średnicą to podstawa + do tego komory zamknięte (boczek jest idealnie wręcz do tego wyprofilowany- całe to "zgrubienie", dobry wzmak do pędzenia przodu + sub + coś tam w półce i pozamiatane.
Zależy co kto ma w głowie pod pojęciem "porządne audio".
To co siedzi obecnie u mnie:
1) Denon DCT-670R (może być cokolwiek -to jest najmniej istotne w sumie)
Wzmaki:
1) Audison LR 180 XR - do pędzenia suba, stabilny do 1ohm (~150W RMS przy 2ohm)
2) Audison LR 435 XR - 4x 35W RMS w 4 ohmy
przód:
1) Tweetery z zestawu NEXT (marka która była własnością audisona)- NC5 + pasywki z tego zestawu
2) drzwi - SL 135-F (chyba) - te płaskie 13cm Sinusliva
3) Półka- same woofery Velocity Vantage V6 (16,5 cm)
Sub: Velocity VRS 10cali (25cm) spięty w 2 ohmy w 19l klozet. (teoretycznie 200W rms więc Audison raczej z niego za wiele nie wyciska)
Sub potrafi pomasować, przód gra ładnie, czysto-
zapomnijcie o tworzeniu jakiegokolwiek basu z przednich drzwi. Odpuśćcie temat, to będzie prościej, przyjemniej i tak samo dobrze.
przód ucięty na 150-200 Hz z dołu i robi tylko za średniaki.
Kick idzie z tylnej półki, która dodaje od siebie bardzo dużo niskiej średnicy wbrew pozorom.
Za bas robi sub - jak będzie klozet to i kopnie porządnie i się nie spóźni - ale jak ktoś woli brzęczeć rejestracją pod remizą- to fakt. jest słaby.
Cięcie drzwi, montowanie 16,5- ciężki temat.
1) Pamiętajcie że 16,5 potrzebuje już trochę pojemności więc granie pod tapicerkę nie ma sensu. Trzeba wyciąć dziurę w drzwiach= automatyczne głuszenie całych drzwi.
2) estetyka wykonania może tutaj kuleć...
Moja rada? 13 które dobrze sobie radzą ze średnicą to podstawa + do tego komory zamknięte (boczek jest idealnie wręcz do tego wyprofilowany- całe to "zgrubienie", dobry wzmak do pędzenia przodu + sub + coś tam w półce i pozamiatane.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 paź 2012, 14:37
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wa-wa/Babice/ Koczargi ;)
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Drzwi w kappie to nieporozumienie do nagłośnienia. nawet jak zrobisz dziurę na głośnik to i tak jest problem bo pod tym jest mechanizm szyby można tylko wygłuszyć i głośniki na płytki montaż zastosować.
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Porządne audio... każdy pojmuje inaczej,fakt.Ale jest kilka zasad, kleisz sprzęt zawsze na jednym poziomie,nie możesz kupić wzmaka przyzwoitej klasy i podpiąć pod byle jakiego suba,nie możesz wsadzić porzadnego zestawu w przednie drzwi i napędzać to marnym wzmakiem albo nie daj Boże gonić to z radia,ponieważ nie usłyszysz co sprzęt potrafi. Nastepny błąd to montowanie głośników w tylną półkę,za tą kase lepiej zrobić panele w przednie drzwi,wsadzic przyzwoite 16-tki i juz masz zapewniony porządny fundament basu,a w kappie naprawdę opłaca się zrobić panele w drzwi,nie spotkałem sie jeszcze z takim autem żeby po podstawowym wygłuszeniu i założonych panelach była taka cisza,nic nie brzęczy, nie ma żadnych rezonansów i innych niepożądanych dźwięków,a przód naprawdę kopie mi solidnie.Teraz spokojnie można się podeprzeć sprzętem używanym i w dobrym stanie,naprawde warto,aż chce się usiąść w aucie i posłuchać muzy:)
Kappa 3.0 V6
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
U mnie za fundament basu robi relatywnie wysoko ucięty sub.
A przez to że jest klozet- jakiegoś braku kicka nie czuję.
Gorszy problem jest (zachowując fabryczne ustawienie głośników) ze znalezieniem porządnej średnicy - bo głośniki grają w podłogę i ich ustawienie jest co najmniej niekorzystne.
Dobrze zaaplikowane 13 w drzwiach tez wyskrobią bas.
kluczowym elementem tak prawdę mówiąc jest właśnie sub- bo z drzwi i półki za dużo się nie uskrobie - a sub załatwia sporo problemów.
No i tak jak pisałem -na moje ucho, 10cali z dobrą efektywnością, spokojnie przebija się do środka i nie trzeba 2x10 czy tam 12 cali.
Wypłosz- zrób please foto tych paneli?
A przez to że jest klozet- jakiegoś braku kicka nie czuję.
Gorszy problem jest (zachowując fabryczne ustawienie głośników) ze znalezieniem porządnej średnicy - bo głośniki grają w podłogę i ich ustawienie jest co najmniej niekorzystne.
Dobrze zaaplikowane 13 w drzwiach tez wyskrobią bas.
kluczowym elementem tak prawdę mówiąc jest właśnie sub- bo z drzwi i półki za dużo się nie uskrobie - a sub załatwia sporo problemów.
No i tak jak pisałem -na moje ucho, 10cali z dobrą efektywnością, spokojnie przebija się do środka i nie trzeba 2x10 czy tam 12 cali.
Wypłosz- zrób please foto tych paneli?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
foto ci zrobie ale po niedzieli bo kapiszon u mechanika stoi.
Jeśli dobrze zaaplikowane 13-tki dają ci satysfakcjonującą ilość basu to ok. ale tego że sub 10-cali w skrzyni zamkniętej przebije się do kappy.....tego nie łyknę:)) dodam tylko że panele robili mi w ESSIE w Rzeszowie, ważą chyba po półtora kilo każdy:)
Jeśli dobrze zaaplikowane 13-tki dają ci satysfakcjonującą ilość basu to ok. ale tego że sub 10-cali w skrzyni zamkniętej przebije się do kappy.....tego nie łyknę:)) dodam tylko że panele robili mi w ESSIE w Rzeszowie, ważą chyba po półtora kilo każdy:)
Kappa 3.0 V6
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Mam, przebija się, potrafi pomasować
Też się bałem że nie da rady- ale daje, nawet na takim hmm... relatywnie słabym wzmacniaczu (bo niby tylko te tam 150 RMS)
Tylko znowu- ja techno trzasków nie słucham, rapu hajhopopu też raczej nie - a czasem mam wrażenie że sub jest za głośno i musiałbym go skręcić- to dla mnie znak że jest wystarczający (skoro potrafi być za głośny).
Fakt. Lusterkiem nie trzęsie, blachy nie falują w bagażniku.
Do Kapiszona trzeba podejść trochę "niestandardowo".
Klasyczne rozwiązana 6,5" w panelach itp- trzeba dużo porzeźbić.
Ja w kwestii audio lubię bardzo OEM look- dlatego kombinuję w inny sposób skoro nie ma miejsca na 6,5".
(i moim zdaniem 6,5" nie są istotnie konieczne do zrobienia dobrego audio).
EDIT:
o a tak można tweetery na odsłuch zamontować np.
Odpowiedni wzmak zmieści się też ładnie pod fotel:
(za syf przepraszam- kilka dni pracy i przymiarek:P interkonekty też z puli "testowej" żeby wstępnie ogarnąć montaż i długości dla docelowych)
Też się bałem że nie da rady- ale daje, nawet na takim hmm... relatywnie słabym wzmacniaczu (bo niby tylko te tam 150 RMS)
Tylko znowu- ja techno trzasków nie słucham, rapu hajhopopu też raczej nie - a czasem mam wrażenie że sub jest za głośno i musiałbym go skręcić- to dla mnie znak że jest wystarczający (skoro potrafi być za głośny).
Fakt. Lusterkiem nie trzęsie, blachy nie falują w bagażniku.
Do Kapiszona trzeba podejść trochę "niestandardowo".
Klasyczne rozwiązana 6,5" w panelach itp- trzeba dużo porzeźbić.
Ja w kwestii audio lubię bardzo OEM look- dlatego kombinuję w inny sposób skoro nie ma miejsca na 6,5".
(i moim zdaniem 6,5" nie są istotnie konieczne do zrobienia dobrego audio).
EDIT:
o a tak można tweetery na odsłuch zamontować np.
Odpowiedni wzmak zmieści się też ładnie pod fotel:
(za syf przepraszam- kilka dni pracy i przymiarek:P interkonekty też z puli "testowej" żeby wstępnie ogarnąć montaż i długości dla docelowych)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Dwa.
Ten na zdjęciu jest tylko do suba - Audison LR 180 XR.
Drugi do pędzenia (na razie pasywnie) przodu i tyłu - Audison LR 435 XR (wymiarowo identyczny, siedzi pod drugim fotelem)
Na montaż czeka zwrotnica Blaupunkta która pozwoli przód zrobić aktywnie + wzmak do tweeterów - XM-3020s.
Ta seria Audisonów o tyle mi się podoba (poza ciepłym brzmieniem) że:
1) wzmaki są małe (mieszczą się pod fotelami)
2) co ważniejsze, mają fajnie skonstruowane zwrotnice bo w tym LR 180 XR (wzmak typowo i wyłącznie do suba - nie można wyłączyć LPF) jak ustawiasz cięcie suba, to automatycznie wzmak wypuszcza pozostały sygnał ucięty tak samo HPF-> czyli mając odpowiednie 2-3 wzmaki, można pociąć całość aktywnie bez używania "zewnętrznych" zwrotnic.
Niestety uciekł mi LR 604 XR ze zwrotką w zakresie 400hz - 4,8 kHZ - bo wtedy spinając z LR 435 XR (zwrotka w zakresie 40-240Hz masz tak że:
2 kanały z 435 grają do np. 100Hz (sub w mostku)
2 kanały z 435 grają od 100Hz (tył)
sygnał z niego idzie już ucięty HPF na 100 Hz na LR 604XR gdzie jest znów cięty HPF/LPF na np. 3,5k Hz i wtedy 2 kanały z 604XR są na woofery (zakres HPF 100hz z 435Xr i LPF 3,5k HZ z 604XR) a pozostałe 2 na tweetery.
Wystarczą 2 wyjścia z radia i zero dodatkowych gratów:)
Ten na zdjęciu jest tylko do suba - Audison LR 180 XR.
Drugi do pędzenia (na razie pasywnie) przodu i tyłu - Audison LR 435 XR (wymiarowo identyczny, siedzi pod drugim fotelem)
Na montaż czeka zwrotnica Blaupunkta która pozwoli przód zrobić aktywnie + wzmak do tweeterów - XM-3020s.
Ta seria Audisonów o tyle mi się podoba (poza ciepłym brzmieniem) że:
1) wzmaki są małe (mieszczą się pod fotelami)
2) co ważniejsze, mają fajnie skonstruowane zwrotnice bo w tym LR 180 XR (wzmak typowo i wyłącznie do suba - nie można wyłączyć LPF) jak ustawiasz cięcie suba, to automatycznie wzmak wypuszcza pozostały sygnał ucięty tak samo HPF-> czyli mając odpowiednie 2-3 wzmaki, można pociąć całość aktywnie bez używania "zewnętrznych" zwrotnic.
Niestety uciekł mi LR 604 XR ze zwrotką w zakresie 400hz - 4,8 kHZ - bo wtedy spinając z LR 435 XR (zwrotka w zakresie 40-240Hz masz tak że:
2 kanały z 435 grają do np. 100Hz (sub w mostku)
2 kanały z 435 grają od 100Hz (tył)
sygnał z niego idzie już ucięty HPF na 100 Hz na LR 604XR gdzie jest znów cięty HPF/LPF na np. 3,5k Hz i wtedy 2 kanały z 604XR są na woofery (zakres HPF 100hz z 435Xr i LPF 3,5k HZ z 604XR) a pozostałe 2 na tweetery.
Wystarczą 2 wyjścia z radia i zero dodatkowych gratów:)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:18
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Końskie/Kielce
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
na bagażnik mam już pomysł ale suby muszę kupić bo spaliłem :/ wzmaka mam oriona d5000 do subów (pozostałość z db dragu ) głownie mnie interesuje na przód i tył, okablowanie itp robię na bazie hollywooda lanzarki 16 które pisałem wyżej nie zdały egzaminu bass super ale ciche słaby sopran mają dla mało wymagających tył by wystarczył, mam jeszcze 16cm Ground Zero GZTC 16mk2 ale też ciche są no i czekają na kupca, paneli nie widziałem do kapiszona i chyba trzeba będzie samemu coś ładnego wydłubać z żywicy, rozbierał ktoś całe drzwi? może jak by blachę wyciął pod głośnikiem to bez paneli by się obeszło i tapicerka nie tykana zostaje, tylko nie wiem jak z mechanizmem szyby, i bez basu bas będą produkować 2x Ground Zero GZRW 30SPL dobrze mi się sprawował 1 w kilku heatbackach, nie drogi i baaaaaardzo dużo potrafi znieść i do tego potrzeba średnie i wysokie tony dobrać, na dniach wypróbuje jeszcze szerokopasmowe głośniki tylko zwrotnic nie mam do nich :/Wypłosz pisze:deavy, porządne audio do kappy to panele w przednie drzwi głośniki 16-ki,obowiązkowo! w bagażnik 2 suby 10 cali, skrzynia zamknieta,albo jedna 12 w otwartej,innej opcji nie ma,i to na dobrych komponentach, będziesz mega zadowolony,pchanie 13-tek w drzwi i tandetnego suba w bagażnik to nieporozumienie.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 16:05 przez deavy87, łącznie zmieniany 1 raz.
ITALIA to kraj pięknych i szybkich samochodów
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
napewno nigdy nie kupię niemca, chyba że do katowania po łace
Re: Kappa - potrzebna pomoc przy doborze car audio
Będzie- podnośnik od szyby.
BMW E39 Touring - 4,4 V8