Strona 1 z 2

Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 25 mar 2013, 19:16
autor: Kaleidos
Witam,

Chciałem trochę ulepszyć nawigację aby była bardziej dzisiejsza. Radio które ma być zamontowane jak w temacie.

Oryginalna instalacja RNS2 oraz w bagażniku oryginalna zmieniarka cd oraz napęd do NAVI.

W nowym radiu BLAUPUNKT DX-R 70 jest wejście na zmieniarkę typu mini iso. W RNS2 wejścia od tył wyglądają inaczej.

Czy ma ktoś doświadczenie jak zmienić ( najlepiej konwerter , przelotka ) obecne wejście ze zmieniarki na mini iso ?

W załączniku zdjęcie tyłu obecnego radia i instrukcja instalacji nowego. Dodatkowo do radia ma być podpięty np. Parrot.

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 07 kwie 2013, 21:01
autor: Kaleidos
Witam,

Koledzy czy ktoś ma może rozpis pin'ow od wtyczki na zdjęciu ?

Chcę ją przerobić na mini iso ale nie mam schematu pinów obecnej. Jest to wtyczka od zmieniarki wchodząca do oryginalnego radia kasetowego z nawigacją.

BTW

Czy ktoś wie czy w takiej wersji Kappy była osobno antena GPS ? Przy radiu nie znalazłem jej a w radiu nie ma złącza do anteny GPS a jest wyposażone w nawigacje ? Ma wbudowaną antenę w środku !?

Dzięki za pomoc..

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 07 kwie 2013, 21:33
autor: michalkrk
Co do anteny to jest na dachu taki mały rekinek. Kabel idzie pewnie do czytnika.

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 07 kwie 2013, 21:48
autor: Kaleidos
Rozumiem, czy antena zamontowana zaraz pod deską rozdzielczą blisko przedniej szyby będzie również działać prawidłowo ?

Nie chcę rozbierać pół samochodu aby przełożyć antenę z bagażnika...

Radio DX r70 ma wejście osobne na atenę FM i GPs...

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 08 kwie 2013, 6:01
autor: michalkrk
Z doświadczenia z innym samochodem stwierdzam, że tak:) Spokojnie antena montowana na desce czy pod deską będzie dobrze działać.

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 08 kwie 2013, 21:23
autor: Kaleidos
Czy ktoś wie skąd pobrać sygnał GALA do nawigacji ?

Chyba że w seryjnym radiu z NAVI był - w mojej książce serwisowej tego radia nie ma są tylko starsze modele .. dlatego nie wiem na jakim pinie w kostce iso lub nie iso może być.

Antena do navi założona i działa super.

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 08 kwie 2013, 21:48
autor: michalkrk

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 08 kwie 2013, 21:55
autor: Kaleidos
Myślę że gala jest na pinie 1 Iso zasiljącej jutro sprawdzę.

Co do zmieniarki. W załączniku wrzuciłem opis obecnego kabla ( razem 8 pinów w 2 rzędach kostka C1)

Drugi schemat to radio nowe z nawigacją. Chodzi o kostkę C3

Poniżej mój pomysł na zmianę podłączenia zmieniarki:

Stare ; Nowe mini Iso

C1 > ?
C2 > ?
C3 > 17
C4 > 16
C5 > 15
C6 > 18
C7 > 19
C8 > 20

Czy powyższy rozpis powinien być ok? Na jaki Pin CD changer bus powinien iść w złączu mini iso ? C1 C2 ?

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 20:30
autor: Kaleidos
Sygnał GALA - na Pin 1 w kostce ISO wchodzi przewód przy załączonym zapłonie ma 0,5 V.

Radio w czasie jazdy wyświetla km/h = 0 także coś z tym sygnałem jest nie tak.

Na jaki Pin do komputera wchodzi sygnał GALA ? Pomyślałem sobie że komputer jest blisko radia i najmniej rozbierania będzie.

Może ktoś zna rozwiązanie ?

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 21:19
autor: volf
Czy masz na myśli jtd?
O ile sygnał GALA jest tożsamy z sygnałem prędkości podawanym dla ECU to szukaj na pinie 3-26 ECU
PIN (Medium).JPG

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 21:30
autor: Kaleidos
Dzięki rano sprawdzę. To ten sam sygnał co może być na pinie 1 w ISO ? Miałem oryginalną NAVI wcześniej i trochę dziwne aby nie miała GALA. Chyba że sygnał nie jest kompatybilny ?

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 21:57
autor: volf
Dokładnie to nie wiem , ale podejrzewam, że to samo.
Radio (Medium).JPG
Oryginalne radio podało by błąd, jeśli by nie miało sygnału prędkości
Radio-error (Medium).JPG

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 22:03
autor: Kaleidos
No tak ale czy speedometer od ABS to ten sam który idzie na wskażnik (licznik ) i infocenter ? W schemacie jest napisane że to sygnał z ABS. Przy radiu napisali aby sprawdzić czujnik prędkości...

Gdzieś wyczytałem ze GALA na postoju z zapłonem powinien mieć 12V i jak auto jedzie sygnał powinien coraz bardziej przerywać.

Nigdzie nie mam rozpisu starej nawigacji skąd ten sygnał tam dochodził.

Ktoś wie jakie dane przedstawia czujnik prędkości ABS ? Daje przerywany + 12V ?

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 22:27
autor: volf
Nie sądzę, aby dla nawigacji był dodatkowy czujnik. Kappy przedliftowe miały czujnik na skrzyni a poliftowe dostają sygnał z ABS.
Jaki jego kształt to nie wiem, pewnie jakiś prostokątny, dla przedliftowej wygląda tak
Sygnał V.JPG

Re: Kappa - navi przeróbka z oryginału na BLAUPUNKT DX-R 70

: 09 kwie 2013, 22:30
autor: Kaleidos
Czyli prędkość na prędkosciomierzu jest podawana z czujnika ABS?

BTW:

http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=6682

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=70&t=488215

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 90#1069990

Tam było na liczniku oraz facet pisze że jest opcja z ABS ?


Dlatego myślę że może sygnał z ABS na styki 3-26 to jednak coś innego ..