Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: grodek » 29 mar 2013, 13:03

Koledzy , jeździłem kilka dni bez oleju w amortyzatorze i samochód nie miał takich objawów jak tu opisany. Ale do póki Lybra nie pójdzie na kanał to pozostaje nam tylko mniemać.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 29 mar 2013, 17:49

Grodek ale co mam na kanale sprawdzić ?
Napisz mi jak możesz łopatologicznie, weź brechę i narywaj tym i tym w tym i tym miejscu.

Wracając z pracy podjechałem do jeszcze jeden SKP, ale i tam, nic nie znaleźli a i amorki miały taki sam wynik.
Na długiej prostej dlem jej na 3 w podłogę i chyba było delikatne ściąganie w lewo co by wskazywało na wahacze. W domu podniosłem koła i żadnych luzów pionowych ani poziomych nie znalazłem.
Jedynie co wzbudziło moje zainteresowanie to dziwne zachowanie układu kierowniczego kiedy ruszałem kołem poziomo. Zachowywało się jakby wszystko było "gumowe", każde mocniejsze naciśniecie koła (ruch prawo lewo) powodowało jakby się "jeszcze wciskało", zerknąłem więc na kierownicę i z każdym takim dociśnięciem kierownica w aucie wykonywała ruch - czy tak ma być?

Tylko koledzy nie piszcie mi że mam jechać do mechanika, jak ostatni raz u niego byłem to dowiedziałem się że nie będzie sprawdzał zawieszenia bo ma mniej siły jak takie szarpaki i nic nie wyczai.

No chyba że ktoś ma do polecenie kogoś kumatego w Gliwicach ?

Rafako piszesz geometria, kilka postów wyżej dałem wyniki pomiarów które zrobili mi dziś rano,
czy ma sens w tym grzebać?

Jeśli stawialibyście na tylny amorek to wymiana/podmiana na próbę w tym przypadku nie jest problemowa- ok 30-40min na wymianę, a pewnie dostałbym, coś od Huberta do testów.

Wielkie dzięki wszystkim za pomysły wskazówki i pomoc w poszukiwaniu usterki.



EDIT
A może ktoś z Rybnika lub Gliwic obyty w mechanice poświęcił by kilka min, mógłbym podjechać przejechałby się i łatwiej by było diagnozować, a i osobiście byśmy się poznali :)

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: marek_krupa » 29 mar 2013, 18:05

Sprawdź dokręcenie przekładni kierowniczej do ramy pomocnicze. To są dwie śruby M8, ich łby są schowane w otworach ramy.

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: ESSOX » 29 mar 2013, 19:08

A oglądnąłeś dobrze to koło co wpadło w dziurę ? Felga nie uszkodzona ? Opony nie wybuliło ?
Lybra SW 2,4JTD

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 29 mar 2013, 20:15

Wizualnie nic nie widac, letnie koła już czekaja aż słoneczko zaświeci :)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 31 mar 2013, 14:16

DZIŚ PRAWIE ZALICZYŁEM RÓW PRZY 50KM/H

Koledzy zmieniłem opony na kapcie z drugiego auta, bo po sytuacji na drodze kiedy przy 50km/h prawie mnie obróciło straciłem kilka włosów.
Zmieniłem opony tył, przy okazji przyjrzałem się amorkom z tyłu, nie wykazują oznak cieknięcia.
po zmianie opon trakcja poprawiła się minimalnie, ale to nie jest to co powinno być.
Na śniegu przyjrzałem się śladom jakie zostawia auta, i troszkę się zdziwiłem, opis na rysunku (za dużo by tłumaczenia :) )
Pytanie mam jeszcze, z przodu podobno były zmieniane wahacze, na szarpakach nie znaleźli żadnych luzów.
Sam podniosłem auto i szarpałem też nic nie znalazłem.
Zastanawiam się czy po prostu nie mam tam jakiegoś szajsu i np. gumy są zbyt miękkie, co o tym sądzicie ?
Już chciałem zamówić wahacze w LT ale chcę poczekać na jakąś opinię czy dobrze kombinuję ?
Pozdrawiam serdecznie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: Dudi » 31 mar 2013, 23:34

Jak chcesz znać opinię "na czuja" - wymień amortyzatory tył...
Przy okazji sprężyny też... :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: Sharuga » 01 kwie 2013, 8:37

Raczej na pewno tuleje wahacza poprzecznego w tylnym zawiasie. Ew agonalny stan tulei wahaczy przednich. Też daje objawy rzucania tyłem.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 01 kwie 2013, 20:09

Cały tylni zawias był robiony w lutym + tuleje polietylenowe, jak i tam nie stwierdził nikt luzów.
Jutro będę załatwiał amorki.

Edit , dodano

Normalnie cyrk, wszyskie sklepy w Gliwicach nie posiadają takiego amorka.
Można zamówić ceny zaczynają się od 250-260zł/szt
eeeeeeeeeeee


Jest nadzieja że to będzie amorek, dziś dokładnie oglądałem go w świetle dziennym i ma na obudowie ślad jakby jakaś ciecz kiedyś pociekła, więc może będzie winowajca.
Zamówiłem już MONROE - teraz troszkę się wystraszyłem bo na necie ta firma ma złe opinie, a mi się wydawało że monroe to lider.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 03 kwie 2013, 22:30

Dudi pisze:Jak chcesz znać opinię "na czuja" - wymień amortyzatory tył...
Przy okazji sprężyny też... :roll:
Prawie strzał w 10 :)

Zmieniłem amorki tył na monroe, był sasch jak i amorki.
Sprężyny również sascha, auto stoi wysoko więc ich nie zmieniałem :)
Jakie oryginalnie były wstawiane? ( domyślam się że były już wymieniane)
Przy demontażu starych amorków wyglądało jakby były dobre więc miałem niepocieszoną minę.
Jednak po jeździe próbnej tył sztywny jak się należy jak i dużo lepiej się prowadzi.
Delikatnie jeszcze jakbym czuł myszkowanie przodu ale już zamawiam przednie wahacze i myślę że problem powinien być rozwiązany na 100% :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: FXX » 03 kwie 2013, 22:56

Nie jestem pewien, ale ori amory chyba właśnie były Sachsa ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 03 kwie 2013, 23:31

różnica między nowymi była tylko taka że :
wciskały sie z taką samą siłą, ale rozprężały sie nowe bardzo powoli a stare dużo szybciej - mi to kompletnie nic nie mowi :)

No to jak oryg. były sasch to wymiana tym bardziej była uzasadniona :)

p.s
OT
KAMOKA mówi wam coś ta firma? zastanawiam się czy nie wyrwać od nich przednich wahaczy.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: FXX » 03 kwie 2013, 23:45

Szczerze? Jeśli chcesz trochę pojeździć to warto zainwestować jednak w TRW.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 03 kwie 2013, 23:52

ostatnio na forach (posty tak do 3-4 miesiecy wstecz) ludzie narzekają strasznie na TRW ....
Zresztą nawet na alfie pisali że czy to będzie fast TRW czy qap to zależy tylko od szczęścia, a zachwalali dolny kamoka.

Pytanie techniczne, po wymianie wahacza robi się zbieżność ?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: FXX » 03 kwie 2013, 23:56

Bo niestety coraz częściej TRW jest podrabiane.
Aczkolwiek na TRW mój tato już zrobił blisko 40tys. i wymienił tylko po jednej tulejce jakiś czas temu, bo zaczynały łapać luz.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”