Lybra - sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: bronx » 31 mar 2013, 18:36

Koledzy mam problem z zachowaniem auta na ośnieżonej ulicy.
Padają różne pomysły, sprawdzenie luzów zawieszenie nie przyniosło skutku, zatem przyszedł czas na amortyzator.
Będę wykręcał amortyzator ww celu sprawdzenie jego stanu, tylko proszę o informację jak sprawdzić ten stan?
Jak wygląda testowanie amorka wyjętego a auta?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 23:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: Cromik » 31 mar 2013, 18:52

Ale jak to sie auto zachowuje na tej ośnieżonej drodze?
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: adamM20 » 31 mar 2013, 20:49

bronx pisze:Koledzy mam problem z zachowaniem auta na ośnieżonej ulicy.
Padają różne pomysły, sprawdzenie luzów zawieszenie nie przyniosło skutku, zatem przyszedł czas na amortyzator.
Będę wykręcał amortyzator ww celu sprawdzenie jego stanu, tylko proszę o informację jak sprawdzić ten stan?
Jak wygląda testowanie amorka wyjętego a auta?
.... testowanie amortyzatora w takim przypadku polega na ręcznej próbie sprawdzenia siły tłumienia (podczas wyciągania tłoczyska), która niestety jest próbą bardzo subiektywną. Podczas takiej próby sprawdzisz czy amortyzator w ogóle działa o oszacowaniu jego procentowej sprawności nie ma mowy! Znacznie lepiej zrobisz jeśli sprawność amortyzatorów sprawdzisz na "szarpakach" na stacji diagnostycznej niestety za opłatą.
Cromik pisze:Ale jak to sie auto zachowuje na tej ośnieżonej drodze?
...no właśnie.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: bronx » 31 mar 2013, 21:10

A zachowuje się tak jak opisałem swój problem tu :
Pływa na bryjach i śniegu i ogólnie kaszanka

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: marceli » 31 mar 2013, 22:18

W zasadzie to jak już masz wyjętego no to powinien się dość ciężkawo wciskać i co ważne powinien pomału wstawać.Na pewno nie może chodzić "chlup chlup".
Oczywiście nie jest to miarodajne sprawdzenie ale jakieś pojęcie o stanie amora nam daje.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: Mariusz91 » 31 mar 2013, 22:58

Próbując wcisnąć parę razy gołą ręką świeżutki nowy amortyzator z pewnością odbije Ci się to odciskiem/siniakiem na dłoni, po takim wciśnięciu powinien płynnie i szybko wrócić do swojej pierwotnej pozycji.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: adamM20 » 01 kwie 2013, 1:01

bronx pisze:A zachowuje się tak jak opisałem swój problem tu :
Pływa na bryjach i śniegu i ogólnie kaszanka
.... we wtorek postaram się podjechać do mojego diagnosty w sprawie wartości kątów zbieżności kół. Zbieżność połówkowa tylnego prawego koła jest moim zdaniem dość duża ale postaram się to potwierdzić ponieważ być może jednak jest ok. Ta różnica 1 cm w pozostawianych śladach też jest zastanawiająca ale pomiary po śladach na śniegu do dokładnych nie należą więc być może w tych warunkach to tylko obiektywny błąd. Co do amortyzatorów to miałem kiedyś podobny problem z passatem B-3 2.0, 115 kM, który zawieszenie miał w dobrym stanie a na śniegu zachowywał się podobnie jak Twoja Lancia choć przy wyższych prędkościach. Amortyzatory jeśli dobrze pamiętam były na poziomie 50-60% a więc w zasadzie dobre ale dopiero ich wymiana (wszystkich) diametralnie poprawiła sytuację.
Jeśli coś mogę poradzić to najpierw sprawdźmy uzyskane wyniki pomiarów geometrii czy są ok a następnie (jeśli jak piszesz ogólny stan zawieszenia jest technicznie dobry) wymień amortyzatory, może rzeczywiście jak pisze Dudi tylko tylne.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta

Post autor: bronx » 03 kwie 2013, 12:44

adam znalazłem takie informacje w auto-dacie :
zbieżność 0°9'+-9'
tylne koła zbieżność 0°19'+-19'

czyli zbieżność jest ok pomimo takiego przesunięcia koła 8-O

sprawdzałem w drugiej i mam tak samo tyl jakby wciśnięty do środka tylko że odległości są prawie identyczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”