Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: LUKIThesis » 04 gru 2013, 19:58

W mojej thesis 2,4 jtd 175 KM automat wystarcza jedno grzanie i jedno przekręcenie kluczyka co daje trzy obroty rozrusznika na odpał, czyli za trzecim już silnik pracuje więc cyka za pierwszym razem bez problemów :)

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: fazi » 04 gru 2013, 20:41

Wszystko o też zależy jak auto dużo użytkowane, generalnie często i długo używane tj inna bajka , jak ma długie postoje , krótkie odcinki to kolejny powód .Ja w każdym razie nie narzekam stał na dworze w różnych temp i zawsze od pierwszego tak jak piszesz 3 kręcenia i klekocze :)
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: carincton » 04 gru 2013, 20:57

Panowie na logikę - jtd to diesel w którym ciśnienie wtrysku paliwa jest wyższe niż w dieslu na pompie wtryskowej, zatem powinno być odpalanie bezproblemowe. Jeżeli kręci 3 sek lub dlużej to coś jest nie tak.
W mojej starej Kappie tds jak miałem nieszczelny układ paliwowy odpalałem auto pol minuty, po uszczelnieniu i jednym podgrzaniu odpala natychmiast nawet przy mrozie -15 C, a przy -20 trzeba dwa razy podgrzać.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: LUKIThesis » 04 gru 2013, 21:01

Ja cały czas garażuję pod chmurką, lato-jesień-zima-wiosna i tak do koła :) przeloty różne krótkie po od 2-7 km ( bo ciężki mam tyłek nawet do sklepu pod domem ;) ) i takie po 20-100km zawsze po mieście i okolicach , w korkach i bez, ale to fakt Fazi, jak się często użytkuje to się mniej psuje , a jak raz na tydzień lub dwa i dłużej to zawsze wyjdzie coś niespodziewanego :(

Awatar użytkownika
cojo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 123
Rejestracja: 06 wrz 2013, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: cojo » 04 gru 2013, 22:11

U mnie to samo, odpala po ok 3 sekundach ale zawsze odpala, ten typ chyba już tak ma :)

Za to jak odpali, to jak się cieplutko szybko robi w środku, aż przyjemnie...........

W Lybrze juz nie jest tak fajnie mimo, że odpala na dotyk.
Była Lybra, jest Thesis i Dodge




Wystawiasz faktury, skorzystaj z Program do wystawiania faktur online bez potrzeby rejestracji lub faktury online z magazynem :)

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: artsfast » 27 gru 2014, 0:23

Witam
Odgrzebie trochę stary temat lecz pojawiły się pierwsze mrozy i pojawił się problem z odpaleniem.
Pamiętam w zeszłym roku przy -10, -15 kręcił dłużej ale zawsze odpalił
Dzisiaj wsiadam -6 auto stało niecałą dobę. Grzeje świece kręcę i nic nawet nie słychać charakterystycznego podbierania ze chce zaskoczyć.
Grzeje świece 3 razy kręcę z 30 sekund i nic męczyłem go z 10 minut akumulator już resztki sił i dalej nic.
W końcu za kolejnym już razem poczekałem aż przekaźnik od świec tyknie żeby cały prąd poszedł na rozrusznik silnik zaczął lekko podbierać po czym po kilkunastu sekundach zaskoczył ale akumulator był tak wydojony ze ledwo rozrusznik kręcił.
Świece wymienione 2 miesiące temu na nówki Beru, akumulator Warta Silver 100 ma pół roku.
Macie jakieś pomysły? Jak tak będzie to przy -10 i mniej nawet nie mam co wsiadać
Thesis 2,4jtd 10V 150kM 2002r.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: Maniak » 27 gru 2014, 2:22

Świece do przeglądu, nowe nie znaczy, že już złom
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: Ramzes_II » 27 gru 2014, 13:59

Regulator ciśnienia paliwa na pompie CR.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: artsfast » 28 gru 2014, 23:46

Świece sprawdziłem wszystkie po kolei nagrzewają się szybko i w całości.
Rozrusznik kręci jak szalony. Pozostaje jeszcze ten regulator ciśnienia paliwa.
Coraz bardziej przekonuje się że to jego wina gdyż po odpaleniu delikatnie falują obroty.
Wczoraj przy -8 stopni, auto stało około 14 godzin, 4 sekundy i zaskoczył przy czym od początku próbował załapać a nie jak wcześniej 10 minut nic.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: rain » 29 gru 2014, 5:49

U mnie nieszczelna pompa CR dawała takie objawy.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Andrzej33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2014, 10:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: Andrzej33 » 29 gru 2014, 10:20

Witam
Mam Lancię Thesis 2,4jtd 175 z 2003 roku. od ponad miesiąca mam kłopot z odpaleniem zimnego auta. auto po odholowaniu do ciepłego garażu odpalało na drugi dzień. wymieniłem akumulator i regulator ciśnienia przy pompie wysokiego ciśnienia. wydawało się że wszystko jest dobre. 25 bm zrobiłem test, zostawiłem na całą noc na podjeździe do garażu - 26 po południu nie odpalił choć rozrusznik chciał wyskoczyć z auta, auto stoczyłem do ogrzewanego garażu i następnego dnia odpaliło na dotyk. nie mam pojęcia czego szukać? czy ktoś miał coś podobnego?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: Flyman » 29 gru 2014, 11:11

Nie znam się, ale może jest woda w układzie zasilania. W filtrze na przykład.

Andrzej33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2014, 10:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: Andrzej33 » 29 gru 2014, 11:41

nie wspomniałem, ale moje pierwsze podejrzenie było takie samo. pierwszy raz nie uruchomiłem mojej Thesis po tankowaniu na nieznanej stacji, daleko od domu. przeczyściłem cały układ, łącznie z czyszczeniem zbiornika paliwa plus wymiana filtra paliwa. serwis fiata sprawdzał mi ciśnienie na szynie i wszystko niby jest niby ok.

marecki259
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: marecki259 » 29 gru 2014, 12:23

Nie wiem w których 2,4 jtd są klapy wirowe ale w mojej to był właśnie problem ( nierówna praca i ciężkie palenie - im zimniej tym gorzej paliła - teraz pali na dotyk nawet przy -10st )

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Post autor: FXX » 29 gru 2014, 13:29

Jestes pewien ze problem byl z klapami wirowymi? O ile mnie pamiec nie myli to w Thesis żaden 2.4 JTD ich nie miał. Pojawiły sie dopiero w 2.4JTDm w Alfie 159.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”