Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Jaca! » 21 kwie 2013, 18:17

Witajcie,

Jeżdżę juz Dedrą SW rok, mam najsłabszą wersję 90KM. Wiadomo ciężka buda, podtlenek LPG, trochę bagażu i autko dostaje w trasie zadyszki, a lubię jak furka się zbiera i przyjemnie by było jak bym mógł się tym pochwalić znajomym. Do auta mam sentyment, zrobiłem 25tys km bezawaryjnie i nie zamieniłbym jej na nic innego... :) Ale do rzeczy.

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł, żeby sprowadzić sobie z UK albo dorwać gdzieś indziej rozbitego Fiata Coupe 2.0 20V, najlepiej VT... i przeszczepić silnik do mojej furki :) Interesuje mnie tylko ta wersja, o szesnastozaworowej troszkę się nasłuchałem i naczytałem, po za tym zakochałem się w dźwięku silnika R5...

Czy jest to poroniony pomysł? Czy wybieram się z motyką na słońce? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na silniku swap się nie kończy, trzeba lepszego zawiasu, hamulców. Nigdzie z taką przeróbką się nei spotkałem, dlatego się zastanawiam, czy jest to wykonalne (w granicach rozsądku). Teoretycznie te dwa auta bazują na jednym podwoziu, więc wydaję mi się, że nie byłoby z tym wielkich problemów, tym bardziej, że miałbym wszystkie części z FC.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 19:26 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: bassman » 21 kwie 2013, 21:21

Jeśli kupisz całego FC to koszta zamkną się na wymianie jakiś części które uznasz już za niezdatne do przekładki - pozostałe części to lego które idealnie pasuje.
Jeśli zaś chcesz kupować same części i montować w całość to jest to dość kosztowne, trudne (z uwagi na trudny dostęp do części w rozsądnych cenach) i bardzo długofalowe.

Polecam zabawę tego typu, frajda nieziemska.
Kibicuję, rób fotki i dziel się dokonaniami.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Jaca! » 22 kwie 2013, 22:39

Kupienie całego FC wydaje mi się rozwiązaniem praktyczniejszym i tańszym w sumie, bo mam wtedy całe auto i nie musze kombinować, bo mi coś nie pasuje, brakuje itd. A w UK za 500-800 funtów kupimy uszkodzonego Coupe 2.0 VT, pozostaje tylko kwestia transportu.

I zawsze można sprzedać resztę gratów :P
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: bassman » 22 kwie 2013, 22:54

: ok2 :

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: lordabarth » 22 kwie 2013, 23:03

Średnio będzie się to oplacać.Samochód 500-800 + transport od 400 nie licząc że ktoś musi dopilnować transportu i załatwić papiekową robote.Później trzeba dokupić instalację do wtrysku gdyż ECU będzie z innej strony i zmienić sterowanie sprzęgłem z linki na hydraulikę.Ale będę kibicował jak tylko starczy cierpliwości kasy i umiejętności.

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Jaca! » 22 kwie 2013, 23:34

Generalnie żaden swap nie jest opłacalny :P opcje są różne, fiata się gdzieś dostanie, albo z UK albo DE albo w Polsce sie kupi :P Trzeba odkładać Peeleny i robić!
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Johnny » 23 kwie 2013, 11:49

Tak jak kolega wyżej napisał, z coupe wszystko będzie pasować, jakbyś chciał z np. Kappy wziąć silnik to dużo zabawy z łapami silnika, skrzyni itp. ja na Twoim miejscu brałbym fiata anglika, wnętrze przecież nie potrzebne a o wiele taniej wyjdzie niż za fiata z kierą po lewej stronie a Dedra z R5 pod maską ... marzenia, mi kiedyś chodziło po głowie wsadzić 2.4 do Dedry ale teraz już nie mogę mieć tak małego samochodu, pozdrawiam i oby plan się powiódł :)
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: topcio » 23 kwie 2013, 14:20

Jaca! pisze:Generalnie żaden swap nie jest opłacalny :P opcje są różne, fiata się gdzieś dostanie, albo z UK albo DE albo w Polsce sie kupi :P Trzeba odkładać Peeleny i robić!
Trzymam kciuki :)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: vanisch » 23 kwie 2013, 18:28

Miałem opcję zakupu Coupe 20vT za 350 funtów, przeliczałem z rok temu koszty swapa- w 9-10tys dałoby się zmieścić gdybyś większość roboty wykonał sam.
Wiadomo, że część kasy się zwróci ze sprzedaży gratów, ale też chwilę to potrwa...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Jaca! » 24 kwie 2013, 5:00

vanisch pisze:Miałem opcję zakupu Coupe 20vT za 350 funtów, przeliczałem z rok temu koszty swapa- w 9-10tys dałoby się zmieścić gdybyś większość roboty wykonał sam.
Wiadomo, że część kasy się zwróci ze sprzedaży gratów, ale też chwilę to potrwa...
9-10tys? Mi się wydaje, że troszkę mniej, napisz proszę co wliczałeś w kosztorys :)
Pojęcie jakieś mam, nie jeden silnik się zmieniało w samochodzie, co prawda bez zmiany pojemności ale jednak.. :) Warunki.. cóż przydałby się większy garaż, ale kanał jest :P

U mnie w okolicy działa klub samochodowy, chłopaki budują różne niesamowite sprzęty, driftowozy itp, za dużo sie napatrzyłem, też chcę coś zbudować!
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: vanisch » 24 kwie 2013, 10:24

A to na jaką kwotę liczyłeś?
Wliczałem w to rozrząd, turbo itp pierdoły które na pewno trzeba będzie zrobić, transport grata to z 400-500 funtów, grosz do grosza i się uskłada fajna suma...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Jaca! » 26 kwie 2013, 8:51

Nie no, zawsze wyjdą jakies nieprzewidziane koszty, rozrządy, jakieś uszczelki itp. Cóż, plan na razie odległy, moje zdolności finansowe są ograniczane przez studia, jednak co się odwlecze to nie uciecze :D
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: GrimlocK » 26 kwie 2013, 10:06

Jakbyś chciał się pozbywać swojego silnika, to jestem chętny na górę, wiązkę, komputer...bym sobie ulepszył mojego 75 spi ;) A tak apropo swapa, nie rozważałeś ulepszenia obecnego motoru? Kupując osprzęt od PuntoGT miałbyś ponad 130KM i 200Nm. Czasem potrzebne rzeczy można tanio wyrwać.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: schab » 26 kwie 2013, 12:15

GrimlocK pisze:Jakbyś chciał się pozbywać swojego silnika, to jestem chętny na górę, wiązkę, komputer...bym sobie ulepszył mojego 75 spi ;) A tak apropo swapa, nie rozważałeś ulepszenia obecnego motoru? Kupując osprzęt od PuntoGT miałbyś ponad 130KM i 200Nm. Czasem potrzebne rzeczy można tanio wyrwać.
Taki drobiazg : Punto GT ma silnik 1,4 turbo . Jak sobie wyobrażasz przełożenie turbiny do silnika , który nie jest odprężony ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra 1.6 MPI - swap na 2.0 20V?

Post autor: Jaca! » 26 kwie 2013, 18:09

GrimlocK pisze:Jakbyś chciał się pozbywać swojego silnika, to jestem chętny na górę, wiązkę, komputer...bym sobie ulepszył mojego 75 spi ;) A tak apropo swapa, nie rozważałeś ulepszenia obecnego motoru? Kupując osprzęt od PuntoGT miałbyś ponad 130KM i 200Nm. Czasem potrzebne rzeczy można tanio wyrwać.
Będę pamiętał :) O silniku z Punto też myślałem... Zabawy dużo, problematyczna jest też dostępność części, do tego efekt niewspółmierny do poniesionych kosztów i czasu. W punciaku taki silnik robi robotę ale w Dedrze już niekoniecznie.
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”