Kappa SW - modernizacja tylnego zawieszenia
: 23 maja 2013, 20:53
Na początku chciałbym podziękować koledze Faraonowi za świetną robotę ze sprężynami W końcu odzyskałem radość z jazdy tym samochodem
Jak każdy posiadacz K kombi tak i jak doszedłem do etapu w którym fabryczne zawieszenie z Nivo dokonało swojego żywota.
Pomijając fakt że wyglądało to okropnie,to i jazda tym autem przestała sprawiać przyjemność. Jeszcze dziś rano tylne zawieszenie w mojej K wyglądało tak...
Każda nierówność czy próg zwalniający doprowadzały mnie do szału. Ze względu na koszta zakup fabrycznego zestawu nie wchodzi w grę.
Kappa dostała amortyzatory tupu Monroe E4611 z K sedana oraz sprężyny typu Faraon Poduszki również od sedana (stary typ).
Jak ktoś chce sam bawić się w wymianę to niech przygotuje sobie zestaw porządnych kluczy i dobry klucz udarowy. Bez udaru może być nieciekawie. Dolne śruby mocujące amortyzator po xyz latach użytkowania są jak zabetonowane.Przyda się też zapas WD40
Żeby odkręcić poduszki amortyzatora w SW należy zdemontować kilka elementów wnętrza. Część oparcia,pasy,plastiki przy tylnych bocznych szybach.Po wydłubaniu gąbki znad gniazda amortyzatora,mamy widok na interesujące nas śruby.
Od dołu nie ma już tyle rozbierania,wiadomo..koło OUT,warto zdemontować zacisk hamulca. Należy odkręcić śruby mocujące amortyzator (klucz 19) i tu będzie potrzeby udar.Chyba że komuś chce się siłować.
Można dla wygody odkręcić też wahacz,ale idzie sobie poradzić i z zamontowanym.
Ja z jednej strony zdemontowałem całość,z drugiej już mi się nie chciało.
Zmontowanie całości wiadomo... odwrotnie do demontażu
Czas jaki mi zajęła zabawa z wymiana zestawów to po dwie godzinki na stronę
Efekt końcowy taki...
Jak każdy posiadacz K kombi tak i jak doszedłem do etapu w którym fabryczne zawieszenie z Nivo dokonało swojego żywota.
Pomijając fakt że wyglądało to okropnie,to i jazda tym autem przestała sprawiać przyjemność. Jeszcze dziś rano tylne zawieszenie w mojej K wyglądało tak...
Każda nierówność czy próg zwalniający doprowadzały mnie do szału. Ze względu na koszta zakup fabrycznego zestawu nie wchodzi w grę.
Kappa dostała amortyzatory tupu Monroe E4611 z K sedana oraz sprężyny typu Faraon Poduszki również od sedana (stary typ).
Jak ktoś chce sam bawić się w wymianę to niech przygotuje sobie zestaw porządnych kluczy i dobry klucz udarowy. Bez udaru może być nieciekawie. Dolne śruby mocujące amortyzator po xyz latach użytkowania są jak zabetonowane.Przyda się też zapas WD40
Żeby odkręcić poduszki amortyzatora w SW należy zdemontować kilka elementów wnętrza. Część oparcia,pasy,plastiki przy tylnych bocznych szybach.Po wydłubaniu gąbki znad gniazda amortyzatora,mamy widok na interesujące nas śruby.
Od dołu nie ma już tyle rozbierania,wiadomo..koło OUT,warto zdemontować zacisk hamulca. Należy odkręcić śruby mocujące amortyzator (klucz 19) i tu będzie potrzeby udar.Chyba że komuś chce się siłować.
Można dla wygody odkręcić też wahacz,ale idzie sobie poradzić i z zamontowanym.
Ja z jednej strony zdemontowałem całość,z drugiej już mi się nie chciało.
Zmontowanie całości wiadomo... odwrotnie do demontażu
Czas jaki mi zajęła zabawa z wymiana zestawów to po dwie godzinki na stronę
Efekt końcowy taki...