Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 18 cze 2013, 9:57

Krzys pisze:Bawiłem się kiedyś gazem w Bravo z tym silnikiem. Był właśnie podobny problem, zmieniała się autoadaptacja ECU i nie dało się uruchomić silnika, reset autoadaptacji FES-em pomaga. Dobre ustawienie sekwencji rozwiązało wszelkie problemy z uruchomieniem silnika.
Czyli ten kabel z FES-em wystarczy do zresetowania tej auto-adaptacji- > :link: ?
Czy potrzebuję tego z adapterem:
:link: ? :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 19 cze 2013, 12:53

OK, sprawa wygląda tak- byłem w bardzo polecanym zakładzie LPG (akurat gość montował instalację do Lybry z tym motorem ;) ) i gość stwierdził że wtryski to faktycznie lipa, wkład butli czy butla źle zamontowana, reduktor za słaby, komp jakiś podstawowy.
Gość stwierdził, że mapy wtrysków PB się rozjechały, kwestia porządnej regulacji instalacji i bez problemu mają to zrobić.

Następnie byłem w zakładzie gdzie montowałem instalację- reduktor mi mają niby wymienić, stwierdzili że butla jest jak należy ( :D ), i niby mają coś podregulować. W poniedziałek zostawiam im auto, a później postaram się podjechać do tego polecanego zakładu na poprawki :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 19 cze 2013, 22:37

Komputer jest dobry i jego bym się nie czepiał.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 19 cze 2013, 22:44

Tzn może źle napisałem- gość stwierdził, że to jakiś podstawowy sprzęt, a oni wrzucają jakieś bardziej zaawansowane kompy, ale bez problemu wyregulują to tak żeby już nie było cudów z PB :)
Jeszcze raz dzięki za rady, bo pewnie dalej wierzyłbym fachowcom którzy mi zrobili instalację, że lepiej się nie da tego ustawić itd...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: marceli » 20 cze 2013, 1:12

Wiesz co,powiedz tym gościom co u nich montowałeś że jak się jedzie do przodu to gaz leci w butli do tyłu i stamtąd ma być pobierany do zasilania reduktora.A jak się im nie chce wyginać rączek (bo tak im lepiej montować) to niech nie gadają chociaż głupot innym.

Wtryski chociaż daj AC W01,też będzie tanio a duużo lepiej.
Jaki ostatecznie reduktor będziesz miał??

Tak naprawdę to na gazie lepiej oszczędzać po montażu instalacji a nie przed.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 20 cze 2013, 8:46

Nie wiem jaki reduktor, będę wiedział coś więcej w poniedziałek.
A na lpg przecież oszczędzam ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 25 cze 2013, 23:32

Wybrałem się znów na Mazury, spalanie LPG 9,3L. Jutro postaram się wbić na przegląd, ciekawe czy wymienią ten reduktor :/

Po wizycie u drugiego fachowca wrzucę opis zmian i czy coś się poprawiło...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 26 cze 2013, 11:25

Na trasie? Jeśli tak to optymalnie - powinna zamknąć się w góra 8l/100km.
Chyba że gniotłeś gaz jak ogłupiały.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 26 cze 2013, 12:10

W 8 litrach? To chyba bardzo delikatnie bym musiał jechać, w 8litrach zmieściłem się raz 1.6ie ale to nie była jazda, nie sądzę żeby 16v paliło dużo mniej niż 8v, na mieście łyka niewiele mniej (max litr mniej), ale ja raczej nie jeżdżę zbyt delikatnie...
Dla porównania- na autobahnie 125/135km/h w 5 os wyładowana po dach pali 10,5-11L.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 26 cze 2013, 18:50

1,6 16V jest na pełnej sekwencji, 1,6 8V mpi jest na półsekwencji, 1,6ie 8V na jednopunkcie.
Najmniej ekonomicznym silnikiem w Dedrze był 1,6ie 8V (stosunek mocy do masy i krótka skrzynia biegów) powodowało spalanie znacznych ilości paliwa powyżej 130km/h
Dalej jest 1,6 8V mpi na półsekwencji - wali drugą dawkę paliwa na cylinder który nie ma otwartego zaworu ssącego - lepiej niż jednopunkt, ale wciąż niedoskonale, podniesiony stopień sprężania dał nieco większą moc co dało nieco lepszy stosunek mocy do masy i była już skrzynia dłuższa - mniejsze obroty silnika na 5 biegu - posiada też nieszczęsny EGR...
I najlepszy, najoszczędniejszy silnik 1,6 16V na całkowitej sekwencji - paliwo podawane do cylindra aktualnie potrzebującego wahy. 4 zawory na cylinder dają lepsze/szybsze wypełnienie cylindra, nie posiada nieszczęsnego EGRa, wszystko co najlepsze ma ten silnik. Jeszcze lepszy stosunek do masy bo ma 100KM przy tej samej masie.

W czasach gdy moja miała mniej jak 200000 km przebiegu przy zaślepionym EGRze na trasie przy prędkościach przelotowych 120 - 140 (przez chwilkę pofrunąłem sobie 180, dla sprawdzenia kondycji auta) zamknąłem się w 6,2l/100km przy odległości Łódź - Kostrzyn n/Odrą. Dokonane na zupie - jeszcze wtedy uważałem, że gaz to zło.

Przy II generacji w/w Lancia w mieście paliła mi między 9 a 16 litrów gazu. Zależne głównie od stania w korkach. Aktulaie mam 590 tyś. przebiegu.

Dopracowałbym ten silnik i spalanie byłoby jak napisałem w granicach 8l/100km gazu oczywiście, to lekkie auto o niespotykanie dobrym współczynniku Cx. Sprawdź czy nie ma utrudnionego swobodnego wybiegu - tu możesz mieć główny powód spalania (hamulce, geometria, opony, olej w skrzyni i silniku, filtr powietrza, świece, kable WN, czujnik halla, lambda, katalizator i układ wydechowy - to ma główny wpływ na spalanie).

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 26 cze 2013, 19:06

Wszystko jest w niej OK- hamulce, opony, oleje, filtr, świece są nowe, kabli nie ruszałem bo są ok, lambda też w porządku, reszta podobnie.
Choć w sumie filtr powietrza wymieniałem 11 tys temu. A przez zimę i po niej trochę syfu mógł nałapać- sprawdzę to jutro.

Nie wiem czy to takie lekkie auto, waży wg dowodu 1290kg, sedan 1.6ie ważył ze 150kg mniej ;)

A- na przegląd lpg jestem umówiony dopiero na poniedziałek :/ Mam nadzieję, że chociaż reduktor wymienią o listwie już nawet im nie wspominam...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
DEDRALS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:12
Skype: BRAK
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gdynia/UK

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: DEDRALS » 26 cze 2013, 21:31

Przepraszam że wtrącę,ale lancia dedra 1.6 8V m.p.i ma zawór EGR ? :O

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 26 cze 2013, 23:26

Ma, to ustrojstwo z wtyczką na 5 pinów, połączone stalową rurką w szklanym oplocie z kolektorem ssącym.
Nie wiem skąd taka waga - moja 1,6 8V mpi waży 1130kg (ważona).

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: LanciaDelta » 28 cze 2013, 22:19

Mi się też bardzo podoba 1.6 16V, ma super kulturę pracy i ten moment obrotowy, który wyraźnie czuć mimo że to tylko 103kM chociaż dzisiaj to już napewno nie tyle ale nadal odczuwalne wgniatanie w fotelik :)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: mac1us » 28 cze 2013, 23:18

Bardzo mało ekonomicznym silnikiem jest też 1,8 8v, fakt u nas miał długą skrzynię, ale wszystkie wtryski działają na raz. Nam z tata zawsze było ciężko zejść poniżej 10 l pb, raz w zeszłym roku podczas powrotu z wakacji udało mi się przez przypadek zejść poniżej 10 l lpg. Fakt jest taki, że 1,6 16v jest zarąbistym silnikiem i bardzo tanim w kupnie i użytkowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”