Thesis ? pozycja świateł
Thesis ? pozycja świateł
Cześć,
ciągle zapominam o tej sprawie. Mianowicie mam pytanie odnośnie ustawienia świateł. Po uruchomieniu samochodu światła się poziomują (charakterystyczna wędrówka promieni). Mimo to ustawiają się ewidentnie za bardzo w górę oślepiając innych, kilka osób zwróciło mi już na to uwagę. Czego może to być problem? Czy to kwestia poprawnego wypoziomowania sanek, w których osadzone są lampy?
ciągle zapominam o tej sprawie. Mianowicie mam pytanie odnośnie ustawienia świateł. Po uruchomieniu samochodu światła się poziomują (charakterystyczna wędrówka promieni). Mimo to ustawiają się ewidentnie za bardzo w górę oślepiając innych, kilka osób zwróciło mi już na to uwagę. Czego może to być problem? Czy to kwestia poprawnego wypoziomowania sanek, w których osadzone są lampy?
Re: Thesis ? pozycja świateł
oprocz samoistnego poziomowania masz jeszcze regulacje reczna pokretlami do ktorych trza miec torxa albo imbus, nie wiem dokladnie bo u mnie ta regulacja byla spier.... jesli tak jest pozostaje Ci podjechac na stacje diagnostyczna i sprawdzic na aparacie, potem zapytac diagnoste jak powinna padac wiazka swiatla na mur z jakiej odleglosci i na tej podstawie recznie wyciagac reflektor i kluczem 10 bodajze regulowac do uzyskania konkretnego efektu, chyba ze diagnosta bedzie cierpliwy i pozwoli Ci to robic na miejscu przy aparaturze
Re: Thesis ? pozycja świateł
Te pokrętła są dostępne bez wyciągania lampy?
Re: Thesis ? pozycja świateł
Powinny być.
Na lampach (lub gdzieś w pobliżu) powinna być naklejka z oznaczeniem "spadku" promienia światła z lamp wyrażona w % przy ustawnieniu "0", z kierowcą na pokładzie - dla kappy np. to 1,2%-> czyli np. na odcinku 10m, wiązka opada o 12cm.
Na podstawie tego -można sobie samemu wyregulować światła, mając kawał "metra", równy plac i ścianę na końcu.
Trzeba zmierzyć odległość od ściany do punktu świetlenego w samochodzie (jeżeli ktoś chce być mega precyzyjny).
Wysokość punktu od podłoża na samochodzie- i potem odznaczyć na ścianie tę samą wysokość po odjęciu odległości * procent opisany na początku.
Regulację na boki w tym kontekście omijam (ale światła powinny świecić na wprost) - sznurek i ekierka rozwiązuje sprawę
Ciągniemy sznurek od lamy do ściany, pod kątem prostym do ściany (samochód też ma tak stać oczywiście) - i na przecięciu linii poziomej z poprzedniego miejsca, mamy ten punkt w którym powinno być to "załamanie" odcięcia ___/'''''''
ale najlepiej na maszynę pojechać
Na lampach (lub gdzieś w pobliżu) powinna być naklejka z oznaczeniem "spadku" promienia światła z lamp wyrażona w % przy ustawnieniu "0", z kierowcą na pokładzie - dla kappy np. to 1,2%-> czyli np. na odcinku 10m, wiązka opada o 12cm.
Na podstawie tego -można sobie samemu wyregulować światła, mając kawał "metra", równy plac i ścianę na końcu.
Trzeba zmierzyć odległość od ściany do punktu świetlenego w samochodzie (jeżeli ktoś chce być mega precyzyjny).
Wysokość punktu od podłoża na samochodzie- i potem odznaczyć na ścianie tę samą wysokość po odjęciu odległości * procent opisany na początku.
Regulację na boki w tym kontekście omijam (ale światła powinny świecić na wprost) - sznurek i ekierka rozwiązuje sprawę
Ciągniemy sznurek od lamy do ściany, pod kątem prostym do ściany (samochód też ma tak stać oczywiście) - i na przecięciu linii poziomej z poprzedniego miejsca, mamy ten punkt w którym powinno być to "załamanie" odcięcia ___/'''''''
ale najlepiej na maszynę pojechać
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Thesis ? pozycja świateł
w thesis jest to chyba 1%
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2013, 22:34
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis ? pozycja świateł
Cześcczachor pisze:Cześć,
ciągle zapominam o tej sprawie. Mianowicie mam pytanie odnośnie ustawienia świateł. Po uruchomieniu samochodu światła się poziomują (charakterystyczna wędrówka promieni). Mimo to ustawiają się ewidentnie za bardzo w górę oślepiając innych, kilka osób zwróciło mi już na to uwagę. Czego może to być problem? Czy to kwestia poprawnego wypoziomowania sanek, w których osadzone są lampy?
Ja mam problem też z poziomowaniem świateł , po prostu one się nie poziomują i świecą bardzo nisko , pojawia się błąd ustawienia świateł ( obydwa czujniki poziomowania świateł z przodu i z tyłu wymienione ) podobno jest jeszcze gdzieś w aucie zabudowany moduł poziomowania świateł ? Czy ktoś może mi w tej materii pomóc ?
Re: Thesis ? pozycja świateł
Centralka jest pod wykładziną po stronie pasażera.Adull pisze:Cześcczachor pisze:Cześć,
ciągle zapominam o tej sprawie. Mianowicie mam pytanie odnośnie ustawienia świateł. Po uruchomieniu samochodu światła się poziomują (charakterystyczna wędrówka promieni). Mimo to ustawiają się ewidentnie za bardzo w górę oślepiając innych, kilka osób zwróciło mi już na to uwagę. Czego może to być problem? Czy to kwestia poprawnego wypoziomowania sanek, w których osadzone są lampy?
Ja mam problem też z poziomowaniem świateł , po prostu one się nie poziomują i świecą bardzo nisko , pojawia się błąd ustawienia świateł ( obydwa czujniki poziomowania świateł z przodu i z tyłu wymienione ) podobno jest jeszcze gdzieś w aucie zabudowany moduł poziomowania świateł ? Czy ktoś może mi w tej materii pomóc ?
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v