Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 25 cze 2013, 18:08
autor: guja
Witam , ma na oku Lybre 2003r z silnikiem 2.4 JTD 150ps o przebiegu 311 tys, samochód ogólnie zadbany , oryginalne szyby i moze tez lakier.

Auto sprowadzone z Niemiec po 1 włascicielu od nowosci.

Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?
Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków.

Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?
Chcę ten lybre z tym silnikiem bo porostu kocham jego dźwięk :) , ale rozum podpowiada inaczej...

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 25 cze 2013, 19:04
autor: bananet
Witam.ja mam Lybre z takim silnikiem ,do pracy mam 16 km w jedną stronę .Praktycznie jadę przez cały Wrocław zaliczając wszystkie korki w mieście.Plus ok 3-4 jakieś wyjazdy prywatne po mieście,generalnie robię ok 50 km dziennie tylko po Wrocławiu.
Auto pali mi 9-10l w mieście na trasie ok 6l. Z tym że moja jazda z ekonomią ma niewiele wspólnego.Jak się starałem to ok 8.5 wychodziło po mieście.
Przejechałem w dwa lata ok 42 tyś km i nie stwierdziłem jakiś problemów wykraczających poza normę.Auto ma 260 tys przejechane.
Wybrałem ten silnik świadomie i wiedziałem że będę go używał głównie w mieście i nie żałuje.Dla mnie idealne połączenie.

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 6:58
autor: Codee
U mnie w zimie silnik zagrzewa się do temperatury roboczej przez ok 10 km, zakładam że w 2.4 będzie analogicznie. Więc czy te 11 km nie dadzą mu w zimę w palnik?

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 8:56
autor: Wilkin
guja pisze:Witam , ma na oku Lybre 2003r z silnikiem 2.4 JTD 150ps o przebiegu 311 tys, samochód ogólnie zadbany , oryginalne szyby i moze tez lakier....
O to już po tobie - właśnie pożegnałeś zdrowy rozsądek , na rzecz stylu ;)
Witamy w klubie.
guja pisze:Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?...
Moje zdanie jest takie że do miasta to tylko benzyna i automat ;)
ale 11 kilometrów to nie jest tak mało - silnik nie powinien od tego dostawać kataru,a DPF-u jeszcze w niej nie ma.
Sprzęgło jak dbasz tak masz ( im więcej używasz tym szybciej wykończysz - oczywiście kluczowym słowem jest tu "Jak")
guja pisze:Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków....
Benzynę tak - gaz nie ,szkoda kasy i nerwów ( piszę to gość który ma dwa auta na gaz)
guja pisze:Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?...
Takim przebiegiem - nie mam pojęcia ,oceniam auta po tym jak jeżdżą i wyglądają. A elementy ,tu bym radził przyglądać się całej i to bardzo długo - bo jest po prostu ładna ;)
guja pisze:Chcę ten lybre z tym silnikiem bo porostu kocham jego dźwięk :)...
Bo jest zacny - a mamy tu takiego Ramzesa - który sprawia że w ogóle ci się nie chce z niego wychodzić ;)pssst. Benzyniak 2.0 też ma 5 garów
guja pisze: , ale rozum podpowiada inaczej...
I tu jest ten problem - czy będziesz miał banana na twarzy podczas jazdy - czy tylko poczucie spełnionego obowiązku ;)

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 9:56
autor: Nat
Dobrze mechanik mówi, na tak nikłe dzienne przebiegi kup wersję benzyna. Dodatkowa zaleta przy permanentnej jeździe na zimnym silniku to brak turbiny.
Jeśli kochasz dźwięk pięciocylindrowca (bo chyba nie klekot diesla?) i jest to dla Ciebie tak ważne, to benzyna też ma wersję pięciocylindrową.

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 10:02
autor: FXX
guja pisze:Natomiast moje pytanie jest takie :
codziennie dojeżdżam do pracy równe 11km, czy takie krótkie odcinki nie wpłyną negatywnie na trwałość jednostki napędowej,sprzęgła ?
Latem 11km - nie ma problemu silnik łapie temperaturę, za to zimą praktycznie nie ma szans w ruchu miejskim. Krótkie miejskie odcinki na pewno mają negatywny wpływ na silnik, sprzęgło, dwumas. Jak duży będzie ten wpływ zależy od kierowcy.
guja pisze:Mój mechanik radzi mi kupic benzyne + ewentualnie gaz do takich odcinków.
Jeśli robisz tylko takie krótki odcinki to zdecydowanie jest to lepsze wyjście. Kupujesz samą benzynkę, zakładasz dobrą instalację gazową i się cieszysz bezproblemową, a do tego dość tanią jazdą - poprzednie dwa samochody w domu miałem na gaz i po 170tys. na gazie nadal nie było problemów z LPG - ale wszystko to kwestia instalacji, jej regulacji i serwisu.
guja pisze:Czego mogę sie spodziewać po aucie z takim przebiegiem ? są jakiej elementy na które się dłużej przyglądać ?
Jeśli chodzi o Lybrę to niestety, ale coraz bardziej trzeba spoglądać pod samochód w poszukiwaniu rdzy...
bananet pisze:Wybrałem ten silnik świadomie i wiedziałem że będę go używał głównie w mieście i nie żałuje.Dla mnie idealne połączenie.
Eeee idealne połączenie? 2,4JTD i jazda po Wrocławiu, w korkach? Chyba mówimy o innym silniku, bo jak dla mnie to ten silnik w takiej jeździe się męczy strasznie zwłaszcza w połączeniu z tą skrzynią biegów.

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 11:23
autor: brygadzista1
Dokładnie, 2.4 JTD to nie jest silnik do miasta - ma za dużo pary, za długie biegi i nie rozgrzeje się przy takich przebiegach non stop będzie jeździł zimny. 300 tys km to na zadbane auto pryszcz, jednak pamiętaj że to już parę latek ma za sobą a w tych samochodach masz turbinę która nie lubi jeździć na zimno, dwumasę która nie lubi korków itd. Benzyna będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem a 2.0 też ma 5 garów i brzmi nieźle.

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 13:17
autor: guja
Wszystkie odpowiedzi są trafne ale jak to pogodzić ? Do pracy robię najkrótsze odcinki , ale stałe. Benzyna raczej odpada gdyż ten silnik + wersja Emblema bądz Intensa tylko i wyłacznie mnie przekonuje w tym aucie, o wyglad zewnętrzny dalej sie bije z rozsądkiem :) głównie przód - za bardzo kojarzy mi sie z okularnikiem mesia. tył jest już ok.

Nie będzie to mój pierwszy samochód , ale generalnie pierwszy diesel i wole chuchać na zimne, o autka dbam a silnik lubię mieć większy gdyż przyjemniej jest muskac sobie gaz i jechać niż gnieść w deskę...

boje się też tego :

"O to już po tobie - właśnie pożegnałeś zdrowy rozsądek , na rzecz stylu ;) "

Póki co jest to moje drugie podejście do poszukiwań tego modelu - w lutym odpuściłem z powodu braku zadbanych sztuk, zobaczymy co będzie tym razem.

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 26 cze 2013, 15:41
autor: brygadzista1
Zarówno Intensę i Emblemę można znaleźć w wersji 2.0 benzyna. Z tym że za 10 tys zł takiego auta nie znajdziesz.

Re: Lybra 2.4 JTD - pytania przyszłego właściciela

: 09 lip 2013, 22:44
autor: guja
jak się dokładnie zwie ten kolor lybry ? i czy dostępny jest w każdej wersji?

http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2013/ ... 6425qc.jpg

najwięcej jest niebieskich i srebrnych ale ten najbardziej mi przypasował do intensy :-?