Strona 1 z 1

Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane

: 30 cze 2013, 23:05
autor: horses
Po prostu pytanie.

Jaki jest sens (bo może jakiś jest zalety czy coś), zakłądania tarcz, które poza tym że są wentylowane, to są dodatkowa nawiercane/nacinane (typu tarcze Mikoda,EBC)

Re: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane

: 30 cze 2013, 23:18
autor: bassman
Zalet jest kilka:
Przy nacinanych wskaźnik zużycia (nie widać nacięć - tarcza zużyta - ma grubość minimalną).
Lepsze odprowadzanie mgły wodnej przy hamowaniu w mokrych warunkach.
Lepsze chłodzenie.
Nieczuła na syf.
Większa sprawność hamowania - ale z dobrej klasy klockami.

Pozdrawiam.

Re: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane

: 30 cze 2013, 23:30
autor: horses
Czyli teoretycznie, jak się lata w trasy i jeździ szybko to można by to zamontować, jak się skończą obecne.

Odp: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane

: 30 cze 2013, 23:45
autor: dawidson
bassman pisze:Zalet jest kilka:
Przy nacinanych wskaźnik zużycia (nie widać nacięć - tarcza zużyta - ma grubość minimalną).
Lepsze odprowadzanie mgły wodnej przy hamowaniu w mokrych warunkach.
Lepsze chłodzenie.
Nieczuła na syf.
Większa sprawność hamowania - ale z dobrej klasy klockami.

Pozdrawiam.
Powoli, powoli bo trochę za daleko wybiegasz myślą ;)

Tarcze wyposażone w nacięcia mają jedną zaletę - tną klocki na bierzaco usuwając tę warstwę która jest najbardziej podatna na zeszklenie pod wpływem wysokiej temperatury.
Nacięcia w żaden sposób nie poprawiają chłodzenia - no, nie licząc minimalnego zwiększenia powierzchni ;)
I na tym zalety się kończą.
Minusy to hałas i szybsze zużycie klocków w stosunku do gładkich tarcz.

Tarcze nawiercane posiadają otwóry które mają służyć doprowadzeniu ewentualnych gazów jakie mogą powstać pomiędzy tarczą i klockiem w czasie hamowania. Moim zdaniem przydatne jeśli ktoś ma klocki takiej wielkości że zasłaniają pół tarczy.
Minusy to podatność na pękanie w okolicy otworów.

Szukając zestawu na trasę szukałbym czegoś co hamuje natychmiast, bez konieczności rozgrzewania. Na trasie z zasady hamuje się dość mocno ale stosunkowo rzadko.

Ze swojej strony proponuję ten zestaw który miałem w Lancii: tarcze Brembo+klocki Ferodo DS2000 ewentualnie to co mam z Hondzie czyli tarcze Brembo i klocki ATE.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Odp: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane

: 01 lip 2013, 9:53
autor: vanisch
dawidson pisze: Ze swojej strony proponuję ten zestaw który miałem w Lancii: tarcze Brembo+klocki Ferodo DS2000 ewentualnie to co mam z Hondzie czyli tarcze Brembo i klocki ATE.

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Też mogę polecić tarcze Brembo + jakieś dobre klocki, moja SW hamuje jak żadna z poprzednich ;)

Re: Dedra TD - tarcze nawiercane / nacinane

: 30 lip 2013, 20:07
autor: Tomzik
Miałem jakieś nacinane tarcze Brembo - pierwszy i ostatni raz.

Ostatnio auto miało już ostatnio problem z zablokowaniem kół, na stanowisku pomiarowym na przeglądzie trzeba było nieźle się zaprzeć, żeby auto wyjechało przednimi kołami z rolek, tylnymi nie było w ogóle o tym mowy.

Założyłem "normalne" tarcze TRW na przód i ATE na tył oraz klocki Boscha na obie osie i auto ma kilka razy lepsze heble niż na tych nacinanych badziewiach.