" /> Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM? - Lancia Klub Polska

Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 paź 2019, 18:37

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 26 sie 2013, 13:25 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 26 sie 2013, 13:22
Posty: 1
Imię: KUBA
Lokalizacja: Wypełnij to pole
WITAM Forumowiczów:) Piszę bo walczę z turbiną do swojej Delty 2 HF. Zrobiłem sobie turbinę z większym kołem kompresji (takim jak ma coswortch) i się okazało, że góra jest ok, ale zniknął mi pik i się trzeba wyżej z obrotami męczyć, żeby nie było lagu przy zmianie biegów. Generalnie powoli wstaje. Teraz mam dylemat bo mam też turbinę od kappy 2.0 16v (205KM). ma mniejszy wirnik wydechowy więc powinna sie lepiej kręcić, ale zastanawiam sie czy ktoś już to robił wcześniej i ma jakąś wiedzę na ten temat - czy to warto robić, czy lepiej założyć oryginalną wersję od delty/fcoupe i wyluzować z tym tematem. Mam chip na 230KM i raczej nie będę już wyżej mierzył z mocą.


Ostatnio zmieniony 26 sie 2013, 13:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!


Na górę
PostDodany: 26 sie 2013, 15:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Jeśli nie zamierzasz iść z mocą wyżej to zostaw oryginalne turbo.

Jesli chcesz więcej mocy to włóż jakieś współczesne turbo.


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 13:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Posty: 182
Lokalizacja: Zielona Góra
z kappy tb2810 można śmiało stosować, zdecydowanie szybsza reakcja w dolnym zakresie obr ale powyżej 5500 będzie słabnąć, do tych 230KM da radę, koło kompresji trim 50 lub 60.


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 15:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
evo pisze:
z kappy tb2810 można śmiało stosować, zdecydowanie szybsza reakcja w dolnym zakresie obr ale powyżej 5500 będzie słabnąć, do tych 230KM da radę, koło kompresji trim 50 lub 60.
Tyle, że trzeba inny kolektor.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 18:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Posty: 182
Lokalizacja: Zielona Góra
z tego co wiem kolektory są takie same, więc nie trzeba zmieniać


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 19:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Posty: 2556
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Pamiętaj, że do Kappy montowano dwa różne silniki turbo: 16v o mocy 205KM i 20v o mocy 220KM.
W Delcie siedzi 16v który różni się od tego z Kappy głównie dolotem. Różnica w mocy między Kappą (205KM) a Deltą (193KM) to nie zasługa większego turbo a oprogramowania silnika.

Co do samych turbosprężarek to można je podzielić na trzy grupy:
- Garrett T3 (tb0367) który był montowany do Delty, Themy i Fiata Coupe.
- Garrett Tb2650 montowany w K16vT
- Garrett tb2810 montowany w 20vT

W dwóch pierwszych przypadkach turbo ma flanszę T3. W wypadku tb28 mamy flanszę T25.

Generalnie turbo w Delcie o ile jest zdrowe bez większych problemów daje do circa 240 koni po wymianie tylko softu. Wymiana go na inne jeśli nie planujemy większej mocy nie ma sensu.


"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 20:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Posty: 182
Lokalizacja: Zielona Góra
owszem, zgadza się, jednak nie wszystko. Tb2810 z kappy to specjalna turbosprężarka z flanszą t3 i małym a/r turbiny, oferuje wiekszy moment obrotowy w nizszych partiach obrotów, silnik jest zdecydowanie bardziej elastyczny, a o tym była mowa. moc może wygenerować ok.235Km i koniec, jak pisałem. basta. co do reszty osprzętu nie podaję bowiem temat dotyczył sprężarki.


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 20:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20000
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Pytanie, czy chodzi o moc, czy o szybsze wstawanie.
Na szybsze wstawanie jest patent. M.in. wymienia się OBUDOWĘ na tę z dedry turbo.
Szczegółów czy to części zimnej czy ciepłej itp, pomimo, że ze dwa razy mi klarowano nie pamiętam, pamięć już nie ta ;), ale polecam rozmowę z fachowcem, w każdym razie to jest przetestowane rozwiązanie.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 20:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Posty: 182
Lokalizacja: Zielona Góra
mały chochlik,... chodzi o tb2560 z 16vt, ma flansze t3, tb2810 z 20vt ma flansze t25/28


Na górę
PostDodany: 12 wrz 2013, 20:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Posty: 182
Lokalizacja: Zielona Góra
thema 16vt ma obudowę turbiny z a/r0,36, dedry/delty tb0367 maja 0,42-wieksze gardło.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl