Strona 1 z 2

Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 17 wrz 2013, 0:46
autor: lichu10
Cześć!

Padł mi rozrusznik. Zero reakcji. Silnik działa bo odpalana popych. Pytanie: jak go wymontować (rozrusznik)? Przydały by się jakieś zdjęcia, jakie narzędzia, jakieś śruby potrzebne i jaki dostęp? Jestem w uk wiec chciał bym to sam ogarnąć. W najgorszym przypadku zamówię nowy czyt. używany z Polski i zlecę wymianę ale wolał bym sam. Wiem że to ciężkie zadanie ale lubię takie ;) dzięki i pozdrawiam!

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 17 wrz 2013, 0:59
autor: stabraf
A skąd wiesz, że to padł rozrusznik ? Spinałeś go na krótko ?

Odp: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 17 wrz 2013, 7:59
autor: lichu10
Bo nie kręci, to co innego? ;)

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 17 wrz 2013, 9:53
autor: stabraf
Przed wykręcaniem sprawdź czy na krótko ruszy - może być wina czegoś innego ;) Zewrzyj przy automacie rozrusznika cieńszy z grubym przewodem czerwonym/plusowym i powinien zatrybić ;)Aku masz dobre?

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 17 wrz 2013, 11:48
autor: jakubg
Sprawdź też bezpiecznik 80A na nadkolu lewym.

Odp: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 17 wrz 2013, 22:03
autor: lichu10
Bezpiecznik sprawdzałem. Sprawdzę jeszcze raz. Aku nowy. Spróbuję na krótko ale nie wiem czy mi się uda bo tam w v6 jest strasznie słabe dojście.

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 19 wrz 2013, 20:08
autor: bogdan
Odłączyć akumulator, i po kolei trzy śrubeczki 8, jeżeli był już wyjmowany i nie założono tej trzeciej to będziesz miał dwie, następnie wysuwasz, obracasz go i odkręcasz przewody, kolejny etap to gimnastyka z wyjmowaniem. Kilka razy przerabiałem to w 3.0 thema i kappa jest to możliwe bez odkręcania kolektora.
Co do zakupu używki : zolta : za dużo gimnastyki z wymianą.
Ja robiłem regenerację tu klik solidna i konkretna firma, czas reg. 3 h
Pozdrawiam i powodzenia z wymianą

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 19 wrz 2013, 23:13
autor: Michal198422
Nie wiem jak w V6 ale w TDS są 3 śruby. Jedna z nich odkręcana od spodu samochodu. Zabawa wymaga zręczności i najlepiej drobnych dłoni. Dostęp irytujący, ale dało się zrobić. Rozrusznik używany, jeśli jest na pewno sprawny to dobra opcja (sam przerabiałem to w swojej K ponad rok temu i do tej pory zero problemu z używką kupioną za 70zł).

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 19 wrz 2013, 23:23
autor: stabraf
W V6 jest całkiem inna konstrukcja motorka - ciasnooo

Odp: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 20 wrz 2013, 0:09
autor: lichu10
Dzięki panowie. Jutro mam wolne wiec może się uda... Dam znać.

Jeszcze pytanie. Jakie dokładnie śruby tam są? Jakie narzędzia potrzebuje? Bo nie mam tu swoich :(

Odp: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 20 wrz 2013, 10:30
autor: lichu10
Nie mam bezpiecznika 80A na nadkolu. Nie udało mi się tez nawiązać kontaktu wzrokowego z rozrusznikiem. Jak bez kanału mogę go zobaczyć?

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 20 wrz 2013, 13:03
autor: jakubg
Bezpiecznik powinien być w miejscu na czerwono.
Bez kanału będzie trudno.

Re: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 20 wrz 2013, 17:04
autor: bogdan
3.0 też ma 3-y tyle, że ja nie zakładam tej trzeciej, jak rozbierzesz to dowiesz się której. Te dwie smaruję tym klik dla pewności, że się nie odkręcą.
Pozdrawiam.

Odp: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 20 wrz 2013, 17:29
autor: lichu10
Ten bezpiecznik jest ok. Pomożecie mi zlokalizować rozrusznik? Przewertowałem manual i nie znalazłem. Może ktoś wie na której stronie jest o rozruszniku? Chodzi mi o demontaż i montaż.

Re: Odp: Kappa 3.0 - nie działa rozrusznik

: 20 wrz 2013, 23:58
autor: adamM20
lichu10 pisze:Ten bezpiecznik jest ok. Pomożecie mi zlokalizować rozrusznik? Przewertowałem manual i nie znalazłem. Może ktoś wie na której stronie jest o rozruszniku? Chodzi mi o demontaż i montaż.
... manual niewiele Tobie pomoże. Bez "kanału" nie da rady ale jeśli go masz to z jego wyciągnięciem sobie poradzisz. Zanim jednak go będziesz wyciągał sprawdź multimetrem czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce masz napięcie na cewce bendixa. Możesz to również sprawdzić rozłączając wtyczkę przy bezpiecznikach (tych ze zdjęcia) na której jedna "żyła" to ciśnienie oleju ale druga to właśnie + 12 volt ze stacyjki. Próba ta na 100% wyeliminuje ewentualną awarię stacyjki. Jeśli masz napięcie to padła cewka automatu bo zakładam, że podczas próby startu rozrusznik jest zupełnie "głuchy". Jeśli chociaż lekko "cyka" to rdzeń cewki jest zatarty ale naprawa to niestety wyciągnięcie rozrusznika.
Powodzenia