Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Witam . Kupiłem wczoraj Lancie deltę II 1.8 16v . W czasie jazdy próbnej i tuz po kupnie wszystko było w miarę ok ale teraz pojawiło się parę problemów i chciałbym was prosić o radę . mianowicie;
1. Gdy rano odpalam auto (ogólnie po długim postoju) często gaśnie i np dopiero za trzecim razem chodzi normalnie. Jak dodam gazu zmula ją i gaśnie dopiero po chwili zaczyna pracować jak należy.Ogólnie mam wrażenie że wolne obroty są nie stabilne .
2. Świeci czerwona kontrolka chyba od poślizgu nie wiem co ona oznacza mniej więcej na środku się znajduje.
3. Nie wiem jak podciągnąć linkę od ręcznego :/
4. Miałem duże problemy z zamarzaniem reduktora . okazało się że jest wpięty tylko w jeden przewód od nagrzewnicy a nie w dwa. Konsekwencja jest taka że muszę mieć choć troszkę odkręcone ogrzewanie . Czy tak w tym modelu powinno się montować lpg czy lepiej to przerobić.
dodam że przewody zapłonowe i świece na wstępie wymieniłem.
1. Gdy rano odpalam auto (ogólnie po długim postoju) często gaśnie i np dopiero za trzecim razem chodzi normalnie. Jak dodam gazu zmula ją i gaśnie dopiero po chwili zaczyna pracować jak należy.Ogólnie mam wrażenie że wolne obroty są nie stabilne .
2. Świeci czerwona kontrolka chyba od poślizgu nie wiem co ona oznacza mniej więcej na środku się znajduje.
3. Nie wiem jak podciągnąć linkę od ręcznego :/
4. Miałem duże problemy z zamarzaniem reduktora . okazało się że jest wpięty tylko w jeden przewód od nagrzewnicy a nie w dwa. Konsekwencja jest taka że muszę mieć choć troszkę odkręcone ogrzewanie . Czy tak w tym modelu powinno się montować lpg czy lepiej to przerobić.
dodam że przewody zapłonowe i świece na wstępie wymieniłem.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2013, 12:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Prosimy w jednym dziale poruszać jeden temat dotyczący tego działu!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Prosimy w jednym dziale poruszać jeden temat dotyczący tego działu!
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
1. Na początek "zresetuj" komputer. Odepnij klemy akumulatora na pół godziny, po czym podepnij je z powrotem, odpal silnik i daj mu pochodzić do załączenia się wentylatora chłodnicy. Jeżeli to nie pomoże, to na forum można trochę poczytać o tego typu przypadłościach (opcja "szukaj")macko921 pisze:Witam . Kupiłem wczoraj Lancie deltę II 1.8 16v . W czasie jazdy próbnej i tuz po kupnie wszystko było w miarę ok ale teraz pojawiło się parę problemów i chciałbym was prosić o radę . mianowicie;
1. Gdy rano odpalam auto (ogólnie po długim postoju) często gaśnie i np dopiero za trzecim razem chodzi normalnie. Jak dodam gazu zmula ją i gaśnie dopiero po chwili zaczyna pracować jak należy.Ogólnie mam wrażenie że wolne obroty są nie stabilne .
2. Świeci czerwona kontrolka chyba od poślizgu nie wiem co ona oznacza mniej więcej na środku się znajduje.
3. Nie wiem jak podciągnąć linkę od ręcznego :/
4. Miałem duże problemy z zamarzaniem reduktora . okazało się że jest wpięty tylko w jeden przewód od nagrzewnicy a nie w dwa. Konsekwencja jest taka że muszę mieć choć troszkę odkręcone ogrzewanie . Czy tak w tym modelu powinno się montować lpg czy lepiej to przerobić.
dodam że przewody zapłonowe i świece na wstępie wymieniłem.
2. Kontrolka ABS? Prawdopodobnie awaria któregoś z czujników w kołach
3. Linkę ręcznego podciąga się w delcie śrubą, która jest pod dźwignią ręcznego (zdejmij mieszek i ją zobaczysz). Ale rób to z głową, jeżeli ręczny nie odbija, to możesz jeździć nieświadomie z ciągle zaciągniętym (może dlatego właśnie była poluzowana, żeby nie dało się zaciągnąć).
4. To pytanie powinno się znaleźć raczej w dziale LPG, ale na mój gust reduktor powinien być wpięty w mały obieg wody, a nie w obieg nagrzewnicy czy chłodnicy... Postaraj się pojeździć do rozgrzania silnika przed przełączeniem na gaz. Jaki jest ten objaw zamarznięcia reduktora? Napisz też, jaki to typ instalacji.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
hmm sprzedający nie mówił nic o ABS jakoby miało być na wyposażeniu no i na pewno nie jest to rzecz która w moim aucie działa . A propos hamulca to jest taki dziwnie twardy i pedał ma mało skoku ale hamuje dość dobrze. Jak sprawdzić czy jest ABS na wyposażeniu i jeśli jest to czy da się sprawdzić który czujnik nie działa bez podpinania pod komputer?
Co do gazu to jest to Landi Renzo reduktor i silnik krokowy . Objawy były takie że auto nie chciało pracować na gazie , reduktor był cały oszroniony . Przypomniałem sobie że problemy się zaczęły na stacji gdzie skręciłem ogrzewanie . Teraz jeżdżę na delikatnie odkręconym i jest super pali jak należy. Zastanawiam się tylko czy można to przerobić czy lepiej zostawić tak jak jest.
Co do gazu to jest to Landi Renzo reduktor i silnik krokowy . Objawy były takie że auto nie chciało pracować na gazie , reduktor był cały oszroniony . Przypomniałem sobie że problemy się zaczęły na stacji gdzie skręciłem ogrzewanie . Teraz jeżdżę na delikatnie odkręconym i jest super pali jak należy. Zastanawiam się tylko czy można to przerobić czy lepiej zostawić tak jak jest.
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Zobacz, czy masz pompę ABS pod maskąmacko921 pisze:Jak sprawdzić czy jest ABS na wyposażeniu
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
No tak pompa jest . Możecie mi polecić jakiś zestaw interfejsów do diagnostyki. Lancia jest z 95r
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Rozumiem, że to 1.8 8v? Ja używam zestawu euroscan + visa, na laptopie z dwoma portami COM (jeden na płycie + drugi na karcie Silicom PCMCIA)
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Problem abs ruszył do przodu sprawdzałem rezystancję na czujnikach na trzech było średnio 1038ohm a czwarty nie miał w ogóle przejścia. Podłączyłem w jego miejsce na probe opór 1.2kOhm i kontrolka nie świeciła się do czasu przejechania kilku metrów . Jednak moje ucho i tak nie wychwyciło dźwięku pompy który chyba powinien się pojawić po zgaśnięciu kontrolek po uruchomieniu silnika.
Co do diagnostyki to czy możesz coś polecić na usb. Problem w tym że nie mam ani jednego portu com. Jesli nie ma nic sensownego w dobrej cenie na usb to będę kombinował z COM oczywiście bo mi autko ewidentnie nie domaga .Co do odpalania to jeszcze muszę wyeliminować dziure w tłumiku środkowym może powoduje przekłamania na sondzie ?
Powiedzcie mi szczerze one wszystkie sie tak psują czy tylko ta moja Delta taka zaniedbana:D
Co do diagnostyki to czy możesz coś polecić na usb. Problem w tym że nie mam ani jednego portu com. Jesli nie ma nic sensownego w dobrej cenie na usb to będę kombinował z COM oczywiście bo mi autko ewidentnie nie domaga .Co do odpalania to jeszcze muszę wyeliminować dziure w tłumiku środkowym może powoduje przekłamania na sondzie ?
Powiedzcie mi szczerze one wszystkie sie tak psują czy tylko ta moja Delta taka zaniedbana:D
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Jakby się psuły, to nie wiem czy to forum miało by sens?... W końcu trochę zwolenników tych aut jest.
Masz efekt zakupu samochodu po kimś kto nie dbał i pewnie to była "okazja" finansowa...
Pozdrawiam.
Masz efekt zakupu samochodu po kimś kto nie dbał i pewnie to była "okazja" finansowa...
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
No pod względem karoserii zawieszenia i wnętrza lepszej w tej cenie nie znalazłem pod względem silnika chyba też nie no i jeszcze w gazie . Z resztą jestem optymistycznie nastawiony i mam nadzieje że to tylko kumulacja drobnych napraw i autko będzie śmigać jak nowe (praiwe )
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Prosze bardzo o odpowiedź w sprawie interfejsów bo chciałbym jak najszybciej zamowić i zacząć ożywianie delty
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
Przecież ci już napisałem kilka postów wyżej.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
no tak ale miałem nadzieje na coś z usb bo aktualnie nie mam żadnego portu com. Tak czy siak na razie zamówiłem polecony przez Ciebie zestaw i będe testował na starej jednostce
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
To jest ta z Krakowa za coś koło 2000 zł ?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod
Re: Delta II 1.8 16v - problem z odpaleniem
konkretnie z Nowej Huty