Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 01 paź 2013, 9:32
autor: krzysiek.ge
Witam,
Jestem w trakcie montowania sprzęgła z okładziną organiczną +docisk wzmocniony na 40%. Wszystko ładnie pięknie ale pedał sprzęgła wchodzi w podłogę przy pomocy dwóch nóg. Wyprzęglik nowy.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak usprawnić układ wysprzęglania? Może jakieś inne propozycje.

Pozdrawiam
Krzysiek

Re: Mocniejszy docisk od Radzikowskiego. 2.4 jtd.

: 01 paź 2013, 10:13
autor: Ramzes_II
Rozmawiałes z Radzikowskim o tym ? Nie powino aż tak ciężko chodzić...
smarowałeś tuleje po której chodzi łożysko wyciskowe ?

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 01 paź 2013, 11:28
autor: krzysiek.ge
Radzikowski wspominał o cięższej pracy sprzęgła. Mój mechanik powiedział: "dwóch nóg trzeba użyć". Teraz jest w trakcie wymiany całej łapy. zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli będzie nadal ciężko chodziło to albo trzeba zmniejszyć siłę docisku albo zamontować docisk fabryczny. Mam nadzieje że ten docisk się nada bo inaczej utopiłem kasę:(
Z tym smarowaniem tulejek to przekaże tą uwagę mechaniorowi.

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 01 paź 2013, 21:52
autor: volf
A można wiedzieć ile taki docisk wzmocniony kosztuje? To jest całkiem nowa konstrukcja czy po prostu zmodyfikowany fabryczny?

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 02 paź 2013, 9:40
autor: krzysiek.ge
Docisk poszedł do małej poprawki.
Docisk dostaje drugą skróconą sprężynę, na tarczy nabita wzmocniona okładzina organiczna. Koszt zabiegu 1200zł.

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 10 gru 2013, 20:49
autor: marek_krupa
To super sprawdzone i tanie rozwiązanie Radzikowskiego nadające się do cywilnej jazdy np. w korkach. Super okładziny tarczy sprzęgłowej LUK klejone do blachy i nitowanej blacha do blachy-zero możliwości rozerwania. Mam w Fiacie Coupe 2/20vt ok. 270 KM i Lybrze 2,4/150/180 KM. Samochodami jeżdżą kobiety zwłaszcza jedna ok 50 kg. Sprzęgło chodzi ciężej ale bez rozpaczy. Oczywiście założyłem nowe pompki i siłowniki. Nie każdy docisk nadaje się do takiej wzmacniające przeróbki.

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 19 gru 2013, 10:55
autor: Exocet
I jak, po poprawkach działa dobrze? Mógłbyś napisać jakiej marki sprzęgło i z jakim przebiegiem zostało poddane tej operacji? Dopytuję, bo ja też pewnie będę musiał coś takiego zamówić.
marek_krupa pisze:Nie każdy docisk nadaje się do takiej wzmacniające przeróbki.
Czy mógłbyś napisać coś więcej? Nie każde to znaczy nie wszystkich producentów czy po prostu nie do każdego auta?

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 19 gru 2013, 17:28
autor: marek_krupa
Przebieg nie ma znaczenia w przypadku docisku. Powierzchnia styku z tarczą jest szlifowana a sprężyna dociskowa-słoneczka 2 szt są nowe. Ważny jest stan sprężyn w tarczy na tłumiku drgań skrętnych, ale jak będziesz miał luzy to Radzikowski sprzeda Ci całą nową tarczę. Do wzmocnienia docisku polegającego na dołożeniu dodatkowej sprężyny słoneczkowej nie nadają się dociski , które na zewnętrznym obwodzie mają takie 3 płaskie sprężyny. Dzwoń do Radzikowskiego to Ci wyjaśni. Natomiast ogromnym bogactwem są te LUK-a okładziny klejone do blaszanych podkładek. Takich tarcz przy ostrym strzale nie rozerwiesz.

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 24 wrz 2014, 21:27
autor: Exocet
Przepraszam za odkopanie tematu ale chciałem zapytać jakie kolega ma wrażenia po roku jeżdżenia. Czy było warto? Jak z trwałością i użytkowaniem na co dzień?

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 24 wrz 2014, 21:41
autor: marek_krupa
Dla mnie jest OK. Auto używane codziennie. Chociaż przy niskich obrotach i szczególnie wstecznym biegu ma skłonności do szarpania. Zwyczajnie należy dać więcej gazu. Jedyny defekt to pęknięte blaszanych wąsy łożyska odciągającego. Po tym defekcie tokarz wykonał obudowę łożyska z St 45 i jest po problemie. Warto ten zabieg wykonać od razu.

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 24 wrz 2014, 21:47
autor: Exocet
Dziękuję za odpowiedź, właśnie o to mi chodzi. Bo mam też założone wzmocnione sprzęgło, aczkolwiek nie od p. Radzikowskiego i też nieźle potrafi szarpać jak nie dam na starcie tak ok. 2k rpm i chciałem się dowiedzieć jak to wygląda u kolegów. Czyli cudów nie ma:) Tylko trochę szkoda mi mojej nowej dwumasy...
Łożysko akurat dostałem razem ze sprzęgłem więc było wymienione.

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

: 25 wrz 2014, 22:29
autor: marek_krupa
Je też miałem łożysko nowe, ale po 2 latach się połamało