Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora

Post autor: artsfast » 26 sty 2014, 21:13

Wykręce go na dniach i tak zrobię. Jest na forum opis krok po kroku więc nie powinno być problemu. Tylko małe pytanie czy regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem czy szukać gdzieś indziej.
Z góry dzięki.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora

Post autor: bronx » 26 sty 2014, 21:39

Jeśli spada Ci tak napięcia ładowania przy wszystkich odbiornikach ON, jeśli spada np przy dodawaniu gazu, a jest jak piszesz że masz nowy akumulator
to winowajca to alternator-regulator (na 90%)
Należało by sprawdzić napięcie alternatora 3-f i potem co wychodzi za regulatorem.
Temat raczej dla elektryka/ zakładu bo pewnie regulator masz scalony z alternatorem.
Może uda Ci się namierzyć czy mostek prostowniczy nie poleciał. Nie wiem jak wygląda alternator w Thesis.

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora

Post autor: artsfast » 07 mar 2014, 2:01

W poniedziałek zdemontowalem alternator wszystko poszło gładko. Robiłem zgodnie z opisem na forum. Alternator dałem do regeneracji odebrałem wczoraj wyglądał jak nowy. Wymieniony regulator napięcia szczotki łożyska oraz rolka do tego 6 miesięcy pisemnej gwarancji. Efekt jest widoczny gołym okiem jak i po podłączeniu miernika. Na obrotach jałowych 14, 2V po załączeniu wszystkiego co możliwe 13, 9V po dodaniu gazu wraca do 14, 2V. Problem uważam za rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora

Post autor: ArtoKucior » 18 mar 2014, 18:33

artsfast pisze:W poniedziałek zdemontowalem alternator wszystko poszło gładko. Robiłem zgodnie z opisem na forum. Alternator dałem do regeneracji odebrałem wczoraj wyglądał jak nowy. Wymieniony regulator napięcia szczotki łożyska oraz rolka do tego 6 miesięcy pisemnej gwarancji. Efekt jest widoczny gołym okiem jak i po podłączeniu miernika. Na obrotach jałowych 14, 2V po załączeniu wszystkiego co możliwe 13, 9V po dodaniu gazu wraca do 14, 2V. Problem uważam za rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc.
...ile kolego dałeś za tą regenerację ? U mnie na jałowym jest 13,9 V z włączonymi odbiornikami 13,8 - 13,7 V ...po kilku dniach jazdy tylko do pracy (2km w jedną stronę) choinki nie ma ale wyskakuje błąd Variosteer...po czym gdy pokonam trasę 50km i z powrotem drugie 50 to Variosteera nie ma (alternator podładuje aku). Akumulator mam napewno w bdb stanie. Przy -20'C bez problemu auto uruchomię (w stanie spoczynku na aku jest 12,3 V)...W dodatku aku ten mały chyba coś nie daje rady ten od hamulca awaryjnego. W spoczynku 11,8 V pokazał mi dziś. Dlatego tak uważam bo nieraz jak Variosteer to i błąd EPB wyskakuje ale po podładowaniu alternatorem błędy znikają. Czyli też pewnie do regeneracji muszę alternator oddać :/

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD 10v - napięcie ładowania akumulatora

Post autor: artsfast » 22 mar 2014, 22:16

Za regeneracje dałem 250zł. 13,7V to jeszcze nie ma tragedii u mnie spadało do 12,6V. Obecnie mam zregenerowany alternator nowy akumulator rozruchowy i od hamulca. Więc nie ma drenowania alternatora po każdym rozruchu i do pracy 30km w jedną stronę, więc zdąży się doładować. U Ciebie ze względu na krótkie dystansy występuje ciągłe niedoładowanie akumulatora. Miałem taką sytuacje przed przeprowadzką jeszcze jak jeździłem Lybra. 4,5 km do pracy akumulator prawie zawsze niedoładowany. Przez to palił nawet trochę więcej, niby niewiele, ale różnica była.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”