Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 18 gru 2013, 21:37

Witam
Jako,że zabrałem się ostatnio za instalacje elektryczną auta,głównie na odcinku ECU--->Osprzęt silnika Mam kilka pytań a mianowicie:

-Jaki powinien być przekaźnik pompy fabrycznie?
-czy obok przekaźnika pompy po prawej stronie powinien być przykręcony MAP sensor?
-czy mój przekaźnik pompy RSC 240102 lub 55110.001 jest oryginalny od delty II 2.0 16VT
-gdzie znajduje się wyłącznik bezpieczeństwa?ewentualnie fota jak wygląda...on w założeniu powinien odcinać dopływ paliwa a wiec pompe

czemu pytam ?na tym schemacie na którym bazuje są 2 identyczne przekaźniki pompy o pinach używanych 85 86 87 30 natomiast na moim przekaźniku jest mały schemat ideowy i on troszke inaczej wygląda...moje pytania są tego typu gdyż muszę wyeliminować wszelkie niesprawności elektryki w 100% zanim przystąpię do wkładania silnika...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

dawidson

Odp: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: dawidson » 18 gru 2013, 22:23

To na zdjęciu to jest oryginalny przekaźnik. Obok niego normalnie siedzi MAP Sensor. Gdzie siedzi bezwładnościowy wyłącznik pompy nie pamiętam ale guzik do ponownego włączenia układu siedzi pod fotelem kierowcy.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 18 gru 2013, 22:46

Pod fotelem kierowcy dobrze wiedzieć....bazuje na instrukcji "sam naprawiam coupe" pod fotelem kierowcy jest właśnie jakaś kostka i mnie zastanawiało do czego pierwszy strzał ze do podgrzewanych foteli...czemu pytałem o przekaźnik bo był u mnie grzebany...tutaj właściwie poprzedni właściciel musiał sprawdzic wszystko zanim wpadł ze przyczyna nierównej pracy były mikropęknięcia głowicy...
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

dawidson

Odp: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: dawidson » 18 gru 2013, 23:00

Renegat... pisze:Pod fotelem kierowcy dobrze wiedzieć....bazuje na instrukcji "sam naprawiam coupe" pod fotelem kierowcy jest właśnie jakaś kostka i mnie zastanawiało do czego pierwszy strzał ze do podgrzewanych foteli...czemu pytałem o przekaźnik bo był u mnie grzebany...tutaj właściwie poprzedni właściciel musiał sprawdzic wszystko zanim wpadł ze przyczyna nierównej pracy były mikropęknięcia głowicy...
Pod fotelem kierowcy jest wtyczka od napinacza pasa. Ogrzewanie foteli nie występowało w Delcie, było jedynie w Dedrze.
Wyłącznik który siedzi pod fotelem jest dokładnie taki sam jak w Coupe, tyle że w Coupe siedzi koło bezpieczników obok dźwigni do otwierania maski.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 18 gru 2013, 23:42

Jutro rano wstanę to sprawdzę to dokładnie,szukac tego po lewej czy prawej stronie fotela kierowcy?Dzięki za informacje:-)
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

dawidson

Odp: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: dawidson » 19 gru 2013, 0:59

Dokładnie pośrodku POD fotelem. Przykręcone do poprzecznej belki idącej pod fotelem.

Taki wyłącznik jest w wielu Fiatach, napewno go już widziałeś ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 19 gru 2013, 10:32

Witam
Zlokalizowałem go,był pod takim estetycznym kawałkiem dywanika przyczepionym na rzep jak coś zdjęcie dla potomnych i kolejne pytania:

-Od czego jest kostka zaznaczona na zdjęciu czerwoną strzałką jest od strony pasażera w okolicach ECU tak zwisa z góry...
-Czy to główne bezpieczniki? u mnie prezentują sie bardzo licho...ale do czasu:-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Rapeek » 19 gru 2013, 19:13

To jest złącze diagnostyczne do klimy.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 25 gru 2013, 8:52

A ten bezpiecznik przy kielichu zielony?od czego jest i jaką powinien miec wartosć?
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Lukasz_TG » 25 gru 2013, 9:25

Nie wiem od czego jest ten bezpiecznik. Ale sprawdz jeszcze ten główny przekaźnik pin 9 to wyjście na pompe przez ten wyłącznik zderzeniowy w kabinie.

pin 11 i 8 to +12 stałe
pin 14 to +12 po stacyjce
pin 7 masa

Jak napięcia będą ok, a pompa nie ruszy to uwalony jest przekaźnik, ale na 99% pasuje z Punto 1
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 26 gru 2013, 12:33

Przekaźnik jest ok ale nie podoba mi sie ze ktoś sie juz do niego dobierał....co do punta jak i innych fiatów sa piny takie same podejrzewam że różnica jest w prądzie który przekaźnik jest w stanie wytrzymać:-)
Dzięki za porade z tymi pinami
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

dawidson

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: dawidson » 26 gru 2013, 13:21

Renegat... pisze:Przekaźnik jest ok ale nie podoba mi sie ze ktoś sie juz do niego dobierał....co do punta jak i innych fiatów sa piny takie same podejrzewam że różnica jest w prądzie który przekaźnik jest w stanie wytrzymać:-)
Dzięki za porade z tymi pinami
Podejrzewam, że jeśli pompa paliwa jest zabezpieczona takim samym bezpiecznikiem to różnicy w prądzie nie ma.
Podejrzewam też, że o ile numer części jest ten sam to różnicy również nie ma.

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 26 gru 2013, 13:46

Bezpiecznik to jedno a obciążalnośc styków przekaźnika to drugie,jeśli masz przkaźnik na 20A a obciążasz go prądem 40A to będzie działać ale po pewnym czasie styki albo się wypalą albo się spieką.

Ja mam przykładowo przekaźnik:

RSC240102----dedykowany do FC 2.0 16vT wg manuala
Występują jeszcze w różnych modelach fiata które mają takie samo wyprowadzenie styków i schemat wewnętrzny:
240103
240113 najpopularniejszy punto seicento palio delty do 1,8
240112
Więc podejrzewam że tu różnica jest w prądzie:-)ale cały czas szukam szperam więc sprawa zostanie rozwiązana,podkreslam szczegółowośc moich pytań gdyż mam mocno pogrzebana przez kogoś instalacje i muszę miec 100% pewność ze po włożeniu silnika auto odpali a jeżeli nie odpali powodem NIE BEDZIE INSTALACJA ELEKTRYCZNA...
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: Renegat... » 26 gru 2013, 14:51

No i znalazłem coś takiego dla potomnych co lubią aby było tak jak być powinno.
Różnica jest w wersji z przekaźnikiem NDRS 240 113-brak wyprowadzenia sterowania przekaźnika na PIN 2...

Ścisły przekaźnik dla wersji 2.0 16VT wg EPR to:

7750721 oraz 7767970 gdzie one występują widać na zamieszczonych zdjęciach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

dawidson

Odp: Delta II 2.0 16vT - przekaźnik pompy/MAP sensor

Post autor: dawidson » 26 gru 2013, 15:35

Renegat... pisze:No i znalazłem coś takiego dla potomnych co lubią aby było tak jak być powinno.
Do mnie pijesz? :)
Zapraszam do tematów o moich samochodach ;)

Generalnie to ja bym się bardziej martwił tym żeby panewki żyły i pompa miała właściwe zasilanie. To o wiele częściej zabija silnik niż zakurzony bezpiecznik... Z jednej strony podziwiam Cię za dokładność i skrupulatność - z drugiej strony ciekawi mnie czy wystarczy Ci jej przy składaniu silnika i czy tam też będziesz szedł "zgodnie z zasadami sztuki" i profilaktycznie wymieniał kluczowe i newralgiczne elementy.

Czekam z niecierpliwością na relację z remontu, montażu i odpalenia silnika.


"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”