Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Post autor: tasman3310 » 28 gru 2013, 22:03

Witam, nie znalazłem tematu, który by mi to wyjaśnił, a jeśli jest to przepraszam za nowy, a więc do rzeczy.

O ile się dobrze orientuje to wersja HPE ma szerokie błotniki przednie i czy ma też długie wahacze?
Ja miałem do czynienia z deltą II 1.6 16V z 1998r. i miała wąskie błotniki przednie i krótkie wahacze.


O półosiach będzie jak uzyskam odpowiedź na powyższe pytanie :)
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lancia Delta II 1.6 16V "zwykła" a HPE różnice w półosia

Post autor: MaciekTTT » 28 gru 2013, 23:23

HPE ma szerokie wahacze i dłuższe półosie
Dzidziuś

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Post autor: tasman3310 » 29 gru 2013, 9:48

I o to mi chodziło.


Dzięki


A czy czymś jeszcze się różni. hamulce itp? Czy też ma zwykłe nie wentylowane? Wie ktoś może?
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Post autor: Tomzik » 05 lut 2014, 20:35

W 1,8 GT HPE mam wentylowane z przodu i średnica bodaj 284mm.

A o wahaczach potwierdzam - mimo, że Eper mówi co innego to do mojej wchodzą dłuższe, od Marei.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Post autor: tasman3310 » 05 lut 2014, 20:55

Z tego co wiem, to średnice 284mm miały tylko turbo i 2.0 16V, może się mylę, ale w dedrze 1.8 VVT są 257mm i też są szersze wahacze.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Post autor: Tomzik » 05 lut 2014, 21:15

A jednak mam 284mm - konkretnie TRW DF 1757 :)

Fakt, że felgi na zimę (te z avatara) ledwo wejdą, nawet nie ma już miejsca na ciężarki, ale tarcze są 284mm na bank. Dobierane wg Epera.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 16v - "zwykła" a HPE różnice w półosiach

Post autor: GrimlocK » 06 lut 2014, 2:44

To jak już mowa o hamulcach, to wspomnę o różnicy pomiędzy Deltą 1.6 i.e 75KM a Deltą 1.6 16V 103KM. Obie wersje mają taką samą tarczę (257mm lita + 240mm lita tył lub bębny 203mm). Różnica jest w zaciskach, wersja 16v, czyli nowsza ma zaciski takie same jak np. Bravo/Brava/Marea 1.6 16v i one różnią się od tych ze starszych Delt (1.6i.e i 1.8 i.e chyba) konstrukcją oraz rodzajem klocków. Te z BBMów są lepsze, bo nie mają wybijających się prowadników i sam klocek ma też znacznie większą powierzchnię styku z tarczą. Jeszcze dodam, że zaciski z BBMa można sobie bezproblemowo przełożyć zamiast tych starego typu, nie wymaga to żadnych modyfikacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”