Kappa - "kappitalny" remont zawieszenia
: 10 sty 2014, 12:51
Nasze cudne drogi dały się we znaki i zawieszenie w mojej Kappce jest już na wykończeniu, żeby nie powiedzieć w agonii Więc zbieram się do wymiany tego co po nim pozostało. Chcę zrobić remont generalny zawieszenia i zrobiłem sobie listę:
Przód (x2):
- amortyzator
- osłona
- sworzeń wahacza
- tuleja duża
- tuleja mała (motylek)
- łącznik stabilizatora
- gumy stabilizatora
Tył (x2):
- amortyzator
- poduszka amortyzatora
- odbój
- sprężyna
- tuleja wahacza duża
- tulejka w zwrotnicy
- drążek przedni,
- drążek tylny
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
Poczytałem o zawieszeniu w kilku tematach i mniej niż więcej wiem na co zwrócić uwagę. Mam jednak lekki problem z dopasowaniem części bo moja k to model przejściowy 98' i zrobiony jest tam mix, a do tego eper strajkuje i nie wyszukuje po VIN.
Pytania mam natomiast następujące:
- czy jest coś jeszcze co warto byłoby wymienić przy okazji, lub musi być wymienione, a nie ma tego na listach?
- jeśli chodzi o wymianę amortyzatora, to czy podkładki, nakrętki, i inne pierdółki trzeba przełożyć ze starego, czy są np. w zestawie z nowym?
- Czy ma ktoś chęć i czas żeby sprawdzić po VIN jaki typ amortyzatorów (numery oryginałów) powinien pasować? Podam na PW.
Wstępnie wyliczyłem sobie,że części pochłoną 2000-2500zł. Liczę na to, że będę mógł się rozkoszować w końcu pełnym komfortem Kapcia...
Przód (x2):
- amortyzator
- osłona
- sworzeń wahacza
- tuleja duża
- tuleja mała (motylek)
- łącznik stabilizatora
- gumy stabilizatora
Tył (x2):
- amortyzator
- poduszka amortyzatora
- odbój
- sprężyna
- tuleja wahacza duża
- tulejka w zwrotnicy
- drążek przedni,
- drążek tylny
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
Poczytałem o zawieszeniu w kilku tematach i mniej niż więcej wiem na co zwrócić uwagę. Mam jednak lekki problem z dopasowaniem części bo moja k to model przejściowy 98' i zrobiony jest tam mix, a do tego eper strajkuje i nie wyszukuje po VIN.
Pytania mam natomiast następujące:
- czy jest coś jeszcze co warto byłoby wymienić przy okazji, lub musi być wymienione, a nie ma tego na listach?
- jeśli chodzi o wymianę amortyzatora, to czy podkładki, nakrętki, i inne pierdółki trzeba przełożyć ze starego, czy są np. w zestawie z nowym?
- Czy ma ktoś chęć i czas żeby sprawdzić po VIN jaki typ amortyzatorów (numery oryginałów) powinien pasować? Podam na PW.
Wstępnie wyliczyłem sobie,że części pochłoną 2000-2500zł. Liczę na to, że będę mógł się rozkoszować w końcu pełnym komfortem Kapcia...