Strona 1 z 1
Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kierowcy
: 26 sty 2014, 11:47
autor: Tomciooooo
Witam
Niedawno nabyłem Zetę (95r 2.0t z lpg) i mam parę problemów tzn. (tak na początek)
Na kalkulatorku świeci czerwona i zielona dioda, piszczy parę razy po wyłączeniu silnika i przerywanie pracuje pompa po otwarciu drzwi kierowcy. Przynajmniej tak myślę, że to pompa, dźwięk jest najlepiej słyszalny z miejsca pasażera z przodu. Załącza się na ok 2sek co ok 5sek. Myślałem, że gdzieś zwarcie na pompie ale to by pracowała ciągle a nie równo impulsowo.
z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
: 26 sty 2014, 15:05
autor: jjash
Czy tu bylo gdzies pytanie? Nie zadajesz żadnego pytania to o odpowiedź będzie ciężko. Jakie jest pytanie na które oczekujesz odpowiedzi?
Jan
Re: Zeta 2.0t lpg praca pompy przy otwartych drzwiach kierow
: 26 sty 2014, 15:44
autor: Tomciooooo
Czy z tą przerywaną pracą pompy po otwarciu drzwi kierowcy to normalne ?
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 29 sty 2014, 10:44
autor: Michor
Pompa czego? Wody? Oleju? Paliwa? Gazu? Płynu do spryskiwaczy?
Co to "kalkulatorek"?
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 29 sty 2014, 12:54
autor: vanisch
Klawiaturka immobilizera
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 29 sty 2014, 14:53
autor: Michor
A no to trzeba było mówić że radosna twórczość poprzedniego właściciela...
niestety- babranie instalacji i zgadywanie co gdzie i jak odciął i dlaczego się robi zwarcie/inny cyrk.
Nie wydaje mi się żebysmy zdalnie coś pomogli.
Polecam to wyrzucić ("kalkulatorek"), odtworzyć instalację do fabrycznego stanu i potem patrzeć czy jest problem.
Immo *zapewne* odcina pompę paliwa - i tutaj może być cyrk.
Ale bez spojrzenia w kable to wiecie.
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 29 sty 2014, 16:44
autor: Dudi
Panie kolego Zeta to wytwór w większej części koncernu PSA i w tym czasie oni stosowali takie rozwiązanie do immobilizera w różnych swoich modelach. W związku z tym pierwsze Ulysse i Zeta też to miały (nawet Scudo pierwszej generacji miało). To jest wyposażenie seryjne, a nie żadna dokładka!
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 30 sty 2014, 5:52
autor: Tomciooooo
Podejrzewam, że to praca pompy paliwa. Nie zlokalizowałem tego dokładnie. Dźwięk dobiega z miejsca nóg pasażera z przodu. Występuje on po otwarciu drzwi przednich lewych lub prawych, przed uruchomieniem silnika lub po jego zgaszeniu.
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 30 sty 2014, 11:47
autor: Michor
No to tam raczej pompy paliwa chyba nie ma?
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 31 sty 2014, 12:45
autor: Tomciooooo
Tą niby pompę załącza ten przekaźnik. Od czego on jest ?
http://pokazywarka.pl/j1m78z/
dźwięk dochodzi ewidentnie z okolic silnika ale nie mogę go zlokalizować.
zauważyłem też, że nie działa złącze diagnostyczne, światła wsteczne i wycieraczka tylna (bezpieczniki ok)
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 31 sty 2014, 13:02
autor: grodek
Lancia Zeta to bardzo fajne autko. Poza tematem podpowiem żebyś sobie zrobił porządek z elektryką , bo te kable i szkoty
A piszę to bo swojej Delcie też miałem jakieś przeróbki poprzednich właścicieli. Najgorzej jest gdy Ci coś padnie a porządku elektrycznegoi brak.
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 01 lut 2014, 15:24
autor: Tomciooooo
Dzisiaj dźwięk ustał, tylko słychać cykanie tego przekaźnika. Przestała również odpalać, więc myślę że to jednak pompa paliwa.
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 01 lut 2014, 18:45
autor: Tomciooooo
Chciałem sprawdzić tą pompę paliwa tylko nie mogę jej znaleźć. Gdzie ona jest, jak się do niej dostać ? Zwykle w innych samochodach miałem dostęp od wewnątrz pod siedzeniem a tutaj nigdzie nie widzę.
Re: Zeta 2.0T LPG - praca pompy przy otwartych drzwiach kier
: 02 lut 2014, 20:47
autor: Tomciooooo
Problem rozwiązany. Przełamane/urwane przewody od immobilizera (kalkulatorek), przez to nie załączał pompy i nie odpalał. Co do przerywanej pracy tej pompy przy otwartych drzwiach, były zaśniedziałe styki (może nawet i było lekkie zwarcie) na przekaźniku pompy (foto wyżej).