Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: skinner » 07 mar 2014, 20:41

Witajce.
Mam problem. Silnik nie odpala. Pompa w baku się nie włącza. Po przekreceniu kluczyka i wciśnięciu pedału przyśpieszenia do oporu na 8 sekund zaświeca się kontrolka MIL, wyłączam zapłon załączam znowu i pompa pracuje. Silnik dalej nie odpala. Błędy które wyskakują po zaswieceniu się kontrolki MIL to P24148 i P2151 group 1 i 2 injektors control. Ciśnienie na listwie wtryskowej jest około 45 bar. Regulator ciśnienia działa. Co może być przyczyną? Samochód zgasł podczas jazdy. Jak odpalić thesisa w trybie awaryjnym za pomocą Lancia Code?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: LUKIThesis » 07 mar 2014, 20:45

Czyli znowu to samo co niedawno ?
Może jeszcze warto spojrzeć na sterownik silnika :)
Chyba w odpowiedzi link do dalszych informacji http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... p2151.html

Inna sprawa , w jakim stanie jest stacyjka ? Może błędny trop ale u mnie jak nie do końca przekręcam kluczyk i rozrusznik załapie to po chwili przestaje kręcić i sypie błędami. Chyba czeka mnie przesmarowanie stacyjki bo czasem cieżkawo się kluczyk obraca , albo łapa leniwa ;)

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 08 mar 2014, 0:35

Wygląda na to samo co niedawno właśnie.
Rozkręciłem pół auta dostałem się do komputera, oczywiście nie mogę odkręcić dwóch śrubek które trzymają go przy karoserii, sam komputer wygląda dobrze, nie jest nigdzie pęknięty, wtyczki wypiąłem i wpiąłem, kable wyglądają dobrze. Masa oczyszczona i przykręcona do karoserii. Pompa w baku reaguje tylko po tym tricku z wciśnięciem pedału przyśpieszenia na chwilę. Nie rozumiem problemu. I nie rozumiem tych błędów z P2151, zaraz zabieram się za lekturę z alfaowners. Rozrusznik kręci na rozkaz.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: LUKIThesis » 08 mar 2014, 9:01

Czyli rozrusznik kręci, więc może to być jednak problem na listwie wtryskowej z zaworem, a może dalej wtryski .

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 08 mar 2014, 9:51

W jednym przypadku dealer alfy powiedział że to na pewno nie wtryski, i żeby sprawdzić wszystkie punkty masy... nawet przy wtryskach.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 08 mar 2014, 10:50

Sprawdzone. Odpału brak. Zastanawia mnie czemu jak zostawiam auto na dłuższy czas to pompa nie pracuje, dopiero jak przytrzymam gaz to wyskakuje kontrolka silnika, i po wyłączeniu i ponownym włączeniu pompa w baku działa...

belial666

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: belial666 » 08 mar 2014, 18:47

...a podaje do filtra paliwa?

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 08 mar 2014, 19:25

a nawet do listwy wtryskowej przez pompę CR, tyle że niskie ciśnienie... ~45-60bar

belial666

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: belial666 » 08 mar 2014, 20:06

skinner pisze:a nawet do listwy wtryskowej przez pompę CR, tyle że niskie ciśnienie... ~45-60bar
Regulator możesz wykręcić przeczyścić,może pomoże

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 08 mar 2014, 20:45

Wyciągałem regulator, czyściutki jak łza... wymieniłem też skrzynkę bezpiecznikową, objawy dalej takie same. Pompa w baku zaczyna pracować tylko po procedurze; włączyć zapłon, przytrzymać 8 sekund pedał przyśpieszenia w podłodze, zaświeci się check engine, zwolnić pedał przyśpieszenia, wyłączyć zapłon. I wtedy pompa rusza po ponownym przekręceniu kluczyka, ale silnik nie zapala. Wywala losowo błędy P0268 P0271 P0265 z P2148 i P2151. Jak wypnę czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej to parametr jego wskakuje na wartość 450bar, a normalnie jak nie kręce rozrusznikiem to jest 0, podczas kręcenia rośnie do 60 bar. Istnieje możliwość zapowietrzenia się układu paliwowego we włoskich samochodach? Bo silnik pracował dopóki miał paliwo, ale jak pompa odmówiła posłuszeństwa, wyżarło całe paliwo z listwy i pompy no i silnik stanął. Sprawdziłem okablowanie silnika, było naprawiane, jest w stanie bardzo dobrym. Pierwszy z wtryskiwaczy jest zapocony ropą, i w miejscu wtyczki jest mokry od ropy. Skończył się wtryskiwacz?

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 09 mar 2014, 11:03

Odkrecilem delikatnie przewód lecący z pompy cr do listwy (akumulatora) i paliwo tam cieklo z wizualnie podobnym cisnieniem jak po odpieciu przewodu zza filtra paliwa. Czy czasem nie powinno tam byc spore cisnienie, bo jak pamiętam to koedys odkrecilem w kapie przewod i tam fontanna byla pod sama maskę?

belial666

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: belial666 » 09 mar 2014, 11:32

skinner pisze:Odkrecilem delikatnie przewód lecący z pompy cr do listwy (akumulatora) i paliwo tam cieklo z wizualnie podobnym cisnieniem jak po odpieciu przewodu zza filtra paliwa. Czy czasem nie powinno tam byc spore cisnienie, bo jak pamiętam to koedys odkrecilem w kapie przewod i tam fontanna byla pod sama maskę?

...przy wyłączonym silniku nie będzie ciśniena w przewodach

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Thesis 2.4 JTD 20V - nie odpala

Post autor: skinner » 09 mar 2014, 13:33

Idąc tym tokiek rozumowania, żeby powstało ciśnienie w przewodach, najpierw musi uruchomić się silnik...

Ale mam inne spostrzezenia. Kręcę rozrusznikiem ktory napędza kolo "zamachowe" które z kolei zamontowane jest na wale korbowym. Wał ten współpracuje z walkiem rozrządu poprzez pasek rozrządu który z kolei napędza pompę cr ktora ma za zadanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie paliwa niezbędne do uruchomienia silnika. Tak w wielkim skrócie. Odpielem wtyczke tak zeby silnik nie odpalił w innym aucie i kręciłem rozrusznikiem przy poluzowanym przewodzie za listwą. Ciśnienie jest takie że można nim ciąć a nie takie że paliwo kapie po przewodach.

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: LUKIThesis » 09 mar 2014, 22:58

Skinner wtryski nie mogą mieć oznak typu zapocone czy tym podobne, musi być sucho. Może to być winowajca ale sprawdź dla pewności czy te pocenie nie jest jedynie z wężyków powrotu na wtrysku.
Co do masy to nie tylko są te co łączą silnik z karoserią, sterowniki są zazwyczaj spinane w jedną zespoloną masówkę. Sprawdzałeś też te punkty ? Jeden jest w komorze silnika na lewym fartuchu, mniej więcej poniżej mocowania poduchy amortyzatora, nie pamiętam ale chyba to jedyny w tak dostępnym miejscu ale wszystkie wyglądają podobnie więc polukaj po komorze, kolejny, który jest narażony na zawilgocenia jest pod szybą, pod podszybiem, plastikową osłoną pod wycieraczkami.

belial666

Re: Thesis 2.4 JTD 20v - nie odpala

Post autor: belial666 » 09 mar 2014, 23:03

LUKIThesis pisze:Skinner wtryski nie mogą mieć oznak typu zapocone czy tym podobne, musi być sucho. Może to być winowajca ale sprawdź dla pewności czy te pocenie nie jest jedynie z wężyków powrotu na wtrysku.
Co do masy to nie tylko są te co łączą silnik z karoserią, sterowniki są zazwyczaj spinane w jedną zespoloną masówkę. Sprawdzałeś też te punkty ? Jeden jest w komorze silnika na lewym fartuchu, mniej więcej poniżej mocowania poduchy amortyzatora, nie pamiętam ale chyba to jedyny w tak dostępnym miejscu ale wszystkie wyglądają podobnie więc polukaj po komorze, kolejny, który jest narażony na zawilgocenia jest pod szybą, pod podszybiem, plastikową osłoną pod wycieraczkami.
Pisałem z nim na PW o tym, mówi że w gnieździe wtyczki ma ropę (tam gdzie piny)
Może cewka walnięta,choć ciśnienie powrotu nie jest duże
Ostatnio zmieniony 09 mar 2014, 23:20 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”