Kappa - pytanie o podgrzewane fotele

Awatar użytkownika
Orłow
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2013, 13:28
Skype: vader_poland
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Orłow » 19 mar 2014, 18:03

Witajcie,

Przekopałem kilka tematów odnośnie podgrzewanych foteli, głównym problemem poruszanym tam była kwestia podłączenia podgrzewania z instalacją.
Ja zanim zacznę szukać przyczyny mojego problemu, najpierw chciałbym zasięgnąć języka osób zaznajomionych z samochodem w większym stopniu niż ja.

Mianowicie: nie działa mi podgrzewanie foteli.
Fotele mają przycisk do włączenia podgrzewania i na desce rozdzielczej widzę pod światło że kontrolki podgrzewania są (ale pewnie jakbym miał wersję bez podgrzewanych siedzeń to i tak te kontrolki tam by się znajdowały).
Oczywiście przyciśnięcie przycisku podgrzewania nic nie daje, ani grzania ani zapalonej kontrolki na desce rozdzielczej.

I teraz się zastanawiam, skoro mam te przyciski to czy oznacza to, że podgrzewanie powinno być? Czy może były takie serie, że pakowano seryjnie przyciski, bez modułu grzewczego?
A może ktoś zamienił fotele z innego samochodu? A jeżeli tak to czy jest jakaś metoda by to sprawdzić?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 20:31 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Była: Lancia Kappa 2.4 JTD
Jest: Lancia Lybra 1.9 JTD
Oraz łącznie sześć kół japońskiej motoryzacji ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Michor » 19 mar 2014, 18:14

Spójrz pod fotel.

Fotele masz elektryczne i grzane? czy tylko grzane?

Ogólnie Fotel kierowcy ma chyba 3 lub 2wtyczki -> grzanie, elektryczne sterowanie (opcjonalnie), mata od kontrolki pasów.
Fotel pasażera 2 lub 1 -> elektryka (opcjonalnie) i grzanie.

Mata od pasów w fotelu kierowcy była zawsze.

brak kontrolki na zegarach to "zły" znak - w sensie że nie było oryginalnie podgrzewanych foteli.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Orłow
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2013, 13:28
Skype: vader_poland
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Orłow » 19 mar 2014, 18:19

Pełna elektryka + guzik od grzania na każdym fotelu, jednak bez pamięci ustawienia foteli.

Jak odbiorę samochód z serwisu olejowego to zajrzę pod te fotele, zrobię zdjęcie jeżeli niewiele mi powie zawartość, może łatwiej będzie mi pomóc.

Dziękuję za odzew :)
Była: Lancia Kappa 2.4 JTD
Jest: Lancia Lybra 1.9 JTD
Oraz łącznie sześć kół japońskiej motoryzacji ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Michor » 19 mar 2014, 18:22

Elektryka działa?
To zwykle szło w komplecie - grzanie + elektryka więęęęęcccc -skoro jest instalacja pod elektro to i pod grzanie powinna być.

Potem przekaźniki i bezpieczniki w bagażniku do sprawdzenia.

EDIT:
Jak u mnie w sumie.
Spojrzę u siebie i Ci powiem ile kostek mam.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: KrissEB » 19 mar 2014, 18:32

1. Sprawdź bezpieczniki skoro nie pali się kontrolka na desce

2. Z tyłu fotela kierowcy masz schowek dla pasażera za kierującym, na gazety mapy itp. Na samym dole tapicerki fotela są dwa wkręty wkręcane od spodu. Odkręcasz je i wyjmujesz schowek. Jak zdejmiesz ten schowek to ujrzysz to:
frfotel.jpg
Strzałami masz pokazane miejsca gdzie trzymają się wkręty żebyś wiedział gdzie ich szukać
Punkt nr 1 w kółku to miejsce gdzie przewód od maty wchodzi w gąbkę oparcia i biegnie do maty
Punkt nr 2 to złącze od maty grzewczej

Jak nie masz takiego przewodu z czarną kostką to raczej nie masz maty, a może być też tak że nie jest podłaczona albo nie ma drugiego złącza do którego można matę podpiąć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Borek » 19 mar 2014, 18:36

Michor pisze:brak kontrolki na zegarach to "zły" znak - w sensie że nie było oryginalnie podgrzewanych foteli.
U mnie kontrolki są, ale grzania końca pleców nigdy nie było. Oczywiście nigdy nie miały okazji się włączyć, ale jeśli dobrze pamiętam rozbiórkę zegarów to chyba nawet diody tam siedzą cały czas.
Zegary są standardowe dla wszystkich, w lifcie jedynie zmienił się sposób ich "sterowania" z elektryki na elektronikę. Tak mi się zdaje. No i są różnice skali w różnych wersjach silnikowych.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Orłow
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2013, 13:28
Skype: vader_poland
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Orłow » 19 mar 2014, 19:05

KrissEB pisze:1. Sprawdź bezpieczniki skoro nie pali się kontrolka na desce
Ok, dziękuję za schemat. Najpierw zajmę się bezpiecznikami.

W którymś poście widziałem informację o bezpiecznikach pod kierownica, w bagazniku po prawej i w podszybiu.
Pewnie dla utrudnienia logiki, te od podgrzewania foteli, ukryte są w bagażniku? Nakierowałby mnie ktoś gdzie? Za atrapą po prawej stronie?
Była: Lancia Kappa 2.4 JTD
Jest: Lancia Lybra 1.9 JTD
Oraz łącznie sześć kół japońskiej motoryzacji ;)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: stabraf » 19 mar 2014, 19:08

Orłow pisze: Za atrapą po prawej stronie?
Bingo ;)

Awatar użytkownika
Orłow
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2013, 13:28
Skype: vader_poland
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Orłow » 19 mar 2014, 19:18

Jednak forum to skarbnica wiedzy. Myślałem, że będę skazany na piszczącą poduszkę pasażera, udało się znaleźć temat z dokładną instrukcją.
Nie działa odbojnik kierunkowskazu - też żaden problem :D

Muszę jeszcze znaleźć schemat jak naprawić podświetlenie nawiewu, tzn tych kropek informujących w której pozycji nawiew jest otwarty a w której zamknięty.

No nic, będę grzebał przy tych matach grzewczych. Chociaż internet mówi, że to niezdrowe :P
Była: Lancia Kappa 2.4 JTD
Jest: Lancia Lybra 1.9 JTD
Oraz łącznie sześć kół japońskiej motoryzacji ;)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: KrissEB » 19 mar 2014, 19:25

Muszę jeszcze znaleźć schemat jak naprawić podświetlenie nawiewu, tzn tych kropek informujących w której pozycji nawiew jest otwarty a w której zamknięty.
Musisz zdjąć ten drewnopodobny panel środkowy a potem juz jest lajt:)

No nic, będę grzebał przy tych matach grzewczych. Chociaż internet mówi, że to niezdrowe :P[/quote]
Miałem o tym pisać ale... wiadomo, że dobrze jak wszystko w naszych Kappach jest sprawne.
Powodzenia:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Borek » 19 mar 2014, 19:36

Internet dobrze mówi, ale gdyby tak pozbierać wszystko szkodliwe to by wyszło, że z klejnotami musimy się obchodzić jak z ... jajkiem. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Michor » 19 mar 2014, 23:07

Borek pisze:
Michor pisze:brak kontrolki na zegarach to "zły" znak - w sensie że nie było oryginalnie podgrzewanych foteli.
U mnie kontrolki są, ale grzania końca pleców nigdy nie było. Oczywiście nigdy nie miały okazji się włączyć, ale jeśli dobrze pamiętam rozbiórkę zegarów to chyba nawet diody tam siedzą cały czas.
Zegary są standardowe dla wszystkich, w lifcie jedynie zmienił się sposób ich "sterowania" z elektryki na elektronikę. Tak mi się zdaje. No i są różnice skali w różnych wersjach silnikowych.
Brak kotrolki (zapalenia sie jej po nacisnieciu przycisku) :)

Skrot myslowy. Oczywiscie ze kontrolka jest w kazdych zegaraxh




Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

jurek_lub
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: lublin

Re: Kappa - pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: jurek_lub » 12 kwie 2014, 17:53

Podepnę się do tematu, u mnie grzanie nie działa od zawsze, fotele z elektryką i pamięcią sprawne, kontrolki grzania świecą. Jeżeli sprawdzę napięcie na wtyczkach 1 i 2 jak na foto powyżej to: jest napięcie - uszkodzenie maty, brak napięcia - szukać w przekaznikach i bezpiecznikach. Czy dobrze rozumiem? I jeszcze pytanie, jeżeli podepnę zasilanie do ww wtyczek na "krótko" celem sprawdzenia mat to niczego nie uszkodzę?
Kappa 2.4 5.20vis

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - pytanie o podgrzewane fotele

Post autor: Michor » 13 kwie 2014, 13:27

Przełącz miernik na pomiar ciągłości i sprawdź maty.
One się psują tylko w jeden sposób.

Jak jest prad w fotelu (na wtyczkach) to na 99% przepalił się drucik w macie.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”