Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: ponte999 » 02 kwie 2014, 20:52

Witam mam problem w styczniu podczas kilku okrążeń na torze auto złapało temperaturę i panewka się obróciła. W aucie oprócz terkotu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju oraz auto straciło moc. Obroty momentami się zawieszały i powoli schodziły. Obecnie auto dostało nowy silnik który pracuje w miare normalnie ale obroty nadal się zawieszają na moment i powoli schodzą autu brakuje tej mocy która była wcześniej oraz czuć momentami spaliny w kabinie . Osprzęt, skrzynia, napęd zostały te same więc to coś z tych rzeczy. Pali się fiatowska marchewka. Może kiedyś się ktoś z tym spotkał ? pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: Bichoń » 02 kwie 2014, 21:35

Można wróżyć z fusów, albo wymieniać wszystko po kolei, albo... podpiąć pod komputer i będzie wiadomo skąd marchewa na desce.

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: ponte999 » 02 kwie 2014, 21:40

właśnie w tym problem, że w dwóch warsztatach próbowali się podpiąć i nie widzi sterownika

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: Bichoń » 02 kwie 2014, 21:43

A czym próbowali się podpinać?

Po lewej stronie masz takie coś:
Miejscowość: Wypełnij to pole
Wpisz tam w profilu skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w twojej okolicy, kto ma odpowiedni sprzęt.

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: ponte999 » 02 kwie 2014, 21:46

w jednym warsztacie jakimś przenośnym urządzeniem nie znam nazwy, a w drugim euroscanem

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: mac1us » 02 kwie 2014, 22:01

A kręci się normalnie? Co do obrotów to pewnie zawór vae trzeba wyczyścić.

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: ponte999 » 02 kwie 2014, 22:15

silnik średnio pierwsze jedno-dwa odpalenia gaśnie jak jest zimny

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.

Post autor: mac1us » 02 kwie 2014, 22:21

To wyciągnij, przeczyść zawór vae, on służy do regulacji wolnych obrotów. Znajduje się po lewej stronie rury dolotowej, metalowej, przykręcanej do silnika, od góry koloru, białego, szarego z taką samą wtyczką na 2 piny.

Co do słabego się wkręcania to może zamienione są wtyczki od czujnika położenia przepustnicy z czujnikiem spalania stukowego. Z tego co pamiętam to wtyczki są identyczne, a długość przewodów taka, że istnieje możliwość zamiany. Jeżeli tak się stało, będzie się zapalała marchewa, odcinka zostanie przeniesiona na 4000 jak dobrze pamiętam i doładowanie na 0,5 bara.

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: ponte999 » 03 kwie 2014, 16:50

vae jutro wyczyszcze. wtyczki nie są zamienione sprawdzałem. Auto kręci normalnie ponad 4 tys obrotów. A jest szansa , że coś z panewkami jest w tym silniku nie tak?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: mac1us » 03 kwie 2014, 19:54

Pewnie, że jest taka możliwość, ale najpierw doszedłbym do ładu z elektryką i znalazł przyczynę dlaczego się marchewa świeci.

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: ponte999 » 04 kwie 2014, 23:39

Auto już jedzie dużo lepiej jednak łapało lewe powietrze . Ale marchewka dalej się świeci i jedyne co czuć to zapach benzyny i spalin w kabinie silnik jest zalewany benzyną. Sonda lambda czy prędzej wtryski?

lja111
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 01 mar 2014, 8:16
Imię: kamil
Lokalizacja: Altach Austria

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: lja111 » 05 maja 2014, 20:33

Mam podobny problem pali sie marchewa ale nie zauwazylem zadnej zmiany . Czy sonda lambda moze juz siedziec. Czy ktos moze podsc pare powodow czemu pali sie kontrolka ? Dzieki

ponte999
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Koszalin

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: ponte999 » 07 maja 2014, 11:36

Postanowiłem się za auto wziąść żeby następny właściciel nie miał z nim problemów. Dziś na kompie wyskoczyły trzy błędy:
00F8 -POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
014D -CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO
01D8 POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY

Jakieś rady odnośnie tych błędów?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5041
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine

Post autor: Bichoń » 07 maja 2014, 14:39

Rady: najpierw sprawdzić połączenia elektryczne, czy styki we wtyczkach nie są zaśniedziałe. Jeżeli to nie jest przyczyną, to potencjometr (położenia przepustnicy) do wymiany, nie jest to droga rzecz. Czujnik spalania stukowego też jest powszechnie dostępny, bo... raczej się nie psuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”