Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
Witam mam problem w styczniu podczas kilku okrążeń na torze auto złapało temperaturę i panewka się obróciła. W aucie oprócz terkotu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju oraz auto straciło moc. Obroty momentami się zawieszały i powoli schodziły. Obecnie auto dostało nowy silnik który pracuje w miare normalnie ale obroty nadal się zawieszają na moment i powoli schodzą autu brakuje tej mocy która była wcześniej oraz czuć momentami spaliny w kabinie . Osprzęt, skrzynia, napęd zostały te same więc to coś z tych rzeczy. Pali się fiatowska marchewka. Może kiedyś się ktoś z tym spotkał ? pozdrawiam
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
Można wróżyć z fusów, albo wymieniać wszystko po kolei, albo... podpiąć pod komputer i będzie wiadomo skąd marchewa na desce.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
właśnie w tym problem, że w dwóch warsztatach próbowali się podpiąć i nie widzi sterownika
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
A czym próbowali się podpinać?
Po lewej stronie masz takie coś:
Po lewej stronie masz takie coś:
Wpisz tam w profilu skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w twojej okolicy, kto ma odpowiedni sprzęt.Miejscowość: Wypełnij to pole
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
w jednym warsztacie jakimś przenośnym urządzeniem nie znam nazwy, a w drugim euroscanem
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
A kręci się normalnie? Co do obrotów to pewnie zawór vae trzeba wyczyścić.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
silnik średnio pierwsze jedno-dwa odpalenia gaśnie jak jest zimny
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta 2.0 16vT brak mocy, check engine.
To wyciągnij, przeczyść zawór vae, on służy do regulacji wolnych obrotów. Znajduje się po lewej stronie rury dolotowej, metalowej, przykręcanej do silnika, od góry koloru, białego, szarego z taką samą wtyczką na 2 piny.
Co do słabego się wkręcania to może zamienione są wtyczki od czujnika położenia przepustnicy z czujnikiem spalania stukowego. Z tego co pamiętam to wtyczki są identyczne, a długość przewodów taka, że istnieje możliwość zamiany. Jeżeli tak się stało, będzie się zapalała marchewa, odcinka zostanie przeniesiona na 4000 jak dobrze pamiętam i doładowanie na 0,5 bara.
Co do słabego się wkręcania to może zamienione są wtyczki od czujnika położenia przepustnicy z czujnikiem spalania stukowego. Z tego co pamiętam to wtyczki są identyczne, a długość przewodów taka, że istnieje możliwość zamiany. Jeżeli tak się stało, będzie się zapalała marchewa, odcinka zostanie przeniesiona na 4000 jak dobrze pamiętam i doładowanie na 0,5 bara.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
vae jutro wyczyszcze. wtyczki nie są zamienione sprawdzałem. Auto kręci normalnie ponad 4 tys obrotów. A jest szansa , że coś z panewkami jest w tym silniku nie tak?
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
Pewnie, że jest taka możliwość, ale najpierw doszedłbym do ładu z elektryką i znalazł przyczynę dlaczego się marchewa świeci.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
Auto już jedzie dużo lepiej jednak łapało lewe powietrze . Ale marchewka dalej się świeci i jedyne co czuć to zapach benzyny i spalin w kabinie silnik jest zalewany benzyną. Sonda lambda czy prędzej wtryski?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 mar 2014, 8:16
- Imię: kamil
- Lokalizacja: Altach Austria
Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
Mam podobny problem pali sie marchewa ale nie zauwazylem zadnej zmiany . Czy sonda lambda moze juz siedziec. Czy ktos moze podsc pare powodow czemu pali sie kontrolka ? Dzieki
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 sty 2014, 13:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
Postanowiłem się za auto wziąść żeby następny właściciel nie miał z nim problemów. Dziś na kompie wyskoczyły trzy błędy:
00F8 -POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
014D -CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO
01D8 POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
Jakieś rady odnośnie tych błędów?
00F8 -POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
014D -CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO
01D8 POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
Jakieś rady odnośnie tych błędów?
Re: Delta II 2.0 16vT - brak mocy/check engine
Rady: najpierw sprawdzić połączenia elektryczne, czy styki we wtyczkach nie są zaśniedziałe. Jeżeli to nie jest przyczyną, to potencjometr (położenia przepustnicy) do wymiany, nie jest to droga rzecz. Czujnik spalania stukowego też jest powszechnie dostępny, bo... raczej się nie psuje.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD