Re: Musa 1.4 16v - kilka pytań dot. nowego nabytku
: 01 maja 2014, 10:05
Najlepiej dawać im Selenie Coś ten serwis słabawy jak nie mieli flasha do tej Musy na CD...
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
W niczym nie przewyższa kiedyś, kilka lat temu wczytywałem się w parametry Selenie, chciałem dowiedzieć się dlaczego kosztuje tyle co znacznie lepsze oleje.. niestety nie znalazłem uzasadnienia. Miałem wtedy nowe Punto na gwarancji, ASO postraszyło mnie, że jak zmienię olej to mi gwarancji nie uznaja w razie czego. Na pytanie jak poznają jaki był olej dodali, że mają specjalne laby w BB gdzie mogą sprawdzić jaki był olej .. to mnie przekonało, żeby zmienić na innyandy1158 pisze:Serwis jak serwis. Autotraper - dealer Lancii, Alfy, Jeepa i Suzuki. A czym Selenia (oprócz ceny) przewyższa Mobila lub Castrola.
Co do oleju to mam takie same odczucia, po prostu sztuka dla sztuki albo "popierajcie swojego szeryfa". Wgranie aktualizacji skrzyni ma kosztować ok 60 pln ale najpierw trzeba sprawdzić jak nowy jest soft i to już kosztowało mnie 110 pln. W sumie chyba nie dużo jak na ASO.Sherif pisze:W niczym nie przewyższa kiedyś, kilka lat temu wczytywałem się w parametry Selenie, chciałem dowiedzieć się dlaczego kosztuje tyle co znacznie lepsze oleje.. niestety nie znalazłem uzasadnienia. Miałem wtedy nowe Punto na gwarancji, ASO postraszyło mnie, że jak zmienię olej to mi gwarancji nie uznaja w razie czego. Na pytanie jak poznają jaki był olej dodali, że mają specjalne laby w BB gdzie mogą sprawdzić jaki był olej .. to mnie przekonało, żeby zmienić na innyandy1158 pisze:Serwis jak serwis. Autotraper - dealer Lancii, Alfy, Jeepa i Suzuki. A czym Selenia (oprócz ceny) przewyższa Mobila lub Castrola.
Odnośnie SW i skrzynie ile taka usługa kosztuje w Łodzi ?
W dwóch ASO w Warszawie pytałem o zmianę oleju (tylko usługa, olej mam) i wgranie nowego SW to powiedzieli mi 400zł
To akurat sobie sam sprawdziłem w wersji FM jest 2006, bo pewnie nikt tego nie tykał. Problem tylko z wgraniem, nic poszukam jeszcze po innych ASO bo 400zeta to ja nei będe płacił.andy1158 pisze: Co do oleju to mam takie same odczucia, po prostu sztuka dla sztuki albo "popierajcie swojego szeryfa". Wgranie aktualizacji skrzyni ma kosztować ok 60 pln ale najpierw trzeba sprawdzić jak nowy jest soft i to już kosztowało mnie 110 pln. W sumie chyba nie dużo jak na ASO.
DFN to zrobotyzowana skrzynia z Lancii Musa i nie tylko. To zwykła skrzynia z nakładką elektroniczną. W skrzyni oleju nie zmieniałem, wszystkie płyny mam jeszcze oryginalne bo przebieg 56 tyś. Z tym softem to jakiś kabaret. Byłem drugi raz. Stałem przy mechaniku. Po ciężkich bojach połączył się z serwerem i ściągnął na egzaminer aktualny soft. Potem podobno wgrał go do auta ale nie potrafił mi tego udowodnić. Koniec końców nic nie zapłaciłem a serwis ma ściągnąć płytę. Twierdzili, że jej nie mają bo jestem pierwszym klientem z taką sprawą. Ale mnie się wydaje, że aktualizacja weszła bo skrzynia pracuje tak "aksamitnie". Nie ma najmniejszych szarpnięć i nawet zejście z 2 na 1 jest prawie nie odczuwalne. Przy okazji zmieniam olej znowu na SelenięK 5w40, dostałem 6l po 20 za litr. Będzie na dwie wymiany.Sherif pisze:co to dfn ?
Do selespeeda leje się specjalną Selenię, nawet ja kupiłem, ale podobno wymiana to nie taka prosta sprawa.
Sie ma! A jak dieselek padnie?Spxcompany pisze:Ja i tak będę polecał 1,9 MTJ w manualu
Dpf-u nie mająskovron pisze:Witam.
Jestem przed zakupem nowszego auta.
Rozważam między innymi Lancię Musa.
Auto dla żony do przewozu dzieci, praca, zakupy (95% miasto).
Aktualnie mogę kupić Musę z silnikem diesla 1,3 90kM - w wersji manual i automat,
chociaż trochę się boję diesla na tak krótkie trasy.
Albo 1,4 16V benzyna w automacie.
Dużym kryterium będzie tutaj spalanie.
Aktualnie posiadam Peugeota 1007 1,4 8V Tip Tronic i mam spalanie 8,8l/100km.
Mam tutaj dwa pytania:
Czy diesel ma DPF i dwumasę?
Czy te silniki są na łańcuszku czy na pasku rozrządu?.