Strona 1 z 3

Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 13 kwie 2014, 20:29
autor: Tomzik
Tak się wożę co to sobie kupić po Kappie.

Długi czas nie myślałem o niczym innym niż AR 166 3,2, jako jedynie słuszna następczyni pod względem mocy...

Ale chcemy z żoną się budować w końcu, naprawa zawieszenia AR 166 może zaboleć portfel, a podwozie Delty nie powinno się różnić od Bravo, to samo z częściami silnikowymi.

Powinno być taniej (niż K i 166). Niestety to pewnie nie to samo, chociaż Delta jest jak na kompakta mega przestronna, siedziałem, więc wiem, że w sumie nie ustępuje specjalnie Kappie (w końcu rozstaw osi ten sam), a funkcjonalnością (tylna klapa, można przewieźć coś większego) i wyposażeniem góruje nad K i 166.

Jest tylko jedno ale - silnik.

Po przesiadce z 20VT na T-Jeta na pewno zaboli i to niemało, ale na moją korzyść działa fakt, że mam też Deltę 1,8 VVT, od której T-Jet powinien być sporo zwinniejszy a którą uważam za... całkiem zrywną ;)

Najbardziej boję się trasy i wyprzedzania z "silniczkiem" (było nie było) 1,4. Rozważam tylko i wyłącznie wersję 150KM (na Multiair'a mnie już stać raczej nie będzie).

Dlatego rozważam też klekota (o matko, co ja wypisuję), ale 1,6 odpada w przedbiegach - karnąłem się na zlocie i jedzie toto tylko na pierwszych 4 biegach. 1,9 kusi mocą (też jeździłem na zlocie), ale wynalazek "podwójne turbo" skutecznie odstrasza. Pozostaje 2,0, ze słuszną mocą i momentem, ale tu znów DPF : czerwona :

Nie miałbym żadnych dylematów, gdyby silnik 1,8 TBi miał zwykły wtrysk, nadający się do gazu i z niesyfiącą się głowicą (jak to w bezpośrednich często się zdarza).

Póki co jeżdżę co dzień do pracy 40km w jedną stronę, z tego jakieś 25-30 to trasa, reszta miasto. Ale nie zdzierżę sytuacji, kiedy chcę sobie zaparkować pod domem (a jeszcze gorzej przed robotą) a ten mi będzie kazał jeszcze 10 minut jeździć aż się DPF przepali...

Jak to z tym DPF-em jest?

Jak śmiga Delta z Multijetem? A jak w trasie wypada T-Jet ?

Czy Delty z rocznika 2009 wzwyż mają polskie menu? Jak wygląda sprawa dostępności części?

Od faceta z Piaseczna od wydechów dowiedziałem się, że o tłumikach można zapomnieć, od Bravo nie jest taki sam :( Na dodatek drożej niż za Imasafy do Kappy : czerwona : Mam nadzieję, że z resztą jest lepiej.

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 13 kwie 2014, 21:11
autor: Dawid
DPF-a się nie bój. Nie boli. Wypalanie w ogóle niezauważalne prócz podniesionego zużycia paliwa.

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 13 kwie 2014, 21:23
autor: wujekp
Dawid pisze:DPF-u się nie bój.Nie boli.Wypalanie wogóle niezauważalne prócz podniesionego zużycia paliwa.
Zadziwiające, ale tak faktycznie jest.
A jeśli codziennie śmigasz 40 km w jedną stronę to już w ogóle nie będzie problem. Ale traktor? No proszę Cię ... :lol:

A starej Delty z nową nie porównuj tak łatwo. Porównaj sobie masy i będziesz wiedział czemu obecna jest dość żwawa : gafa :

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 13 kwie 2014, 21:37
autor: Tomzik
No widzisz, największy problem dla mnie to to, że obecną Delcinę traktuję jako pojazd miejski i na dojazdy do roboty, w trasy jest Kappa, która owszem, już nie ma tej kondycji co po fabryce, ale nadal nie jest zawalidrogą.

Boję się, że 1,4 T-Jet na trasie np. do Zakopanego to będzie jednak ciut słaby silniczek.

Jeszcze raz się powtórzę - gdyby ten 1,8 nadał się do gazu nie byłoby kłopotu z nagarem w głowicy to nawet pół minuty bym się nad silnikiem nie namyślał.

A wagi Delty II nie lekceważ - w papierach ma ponad 1300kg ;)

W 159 też kurde same wynalazki silniki - nie dość, że muły to jeszcze od Opla i na bezpośrednim. Pozostaje traktor :/

I co tu panie kupić po tej Kappie???

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 13 kwie 2014, 21:41
autor: Artur G.
Wg mnie 1.4 TJ 150 KM to najrozsądniejszy i najtańszy kompromis. Szału nie ma ale i nie jest zawalidrogą. U mnie fajnie ciągnie, bez braków w dole obrotów.

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 13 kwie 2014, 21:46
autor: Tomzik
No jeden minus jeszcze jest - butla na LPG.

Jak zamontuję za oparciem to ograniczę funkcjonalność, jak zamontuję w kole to.. ograniczę funkcjonalność - mała pojemność i tym samym mały zasięg. W mojej obecnej Delcie aż tak mnie to nie wkurza, bo jeżdżę do pracy. Ale jak miałbym się 3 razy zatrzymywać na tankowanie w drodze w góry to już by mnie trochę wkurzało...

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 14 kwie 2014, 5:40
autor: SIWY155
Tomzik pisze:No jeden minus jeszcze jest - butla na LPG.

Jak zamontuję za oparciem to ograniczę funkcjonalność, jak zamontuję w kole to.. ograniczę funkcjonalność - mała pojemność i tym samym mały zasięg. W mojej obecnej Delcie aż tak mnie to nie wkurza, bo jeżdżę do pracy. Ale jak miałbym się 3 razy zatrzymywać na tankowanie w drodze w góry to już by mnie trochę wkurzało...
W tej sytuacji sam sobie odpowiedziałeś...musisz zatem kupić Deltę z silnikiem od koparki:-)

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 14 kwie 2014, 7:20
autor: Tomzik
Ale...

Na LPG chyba powinno byc ciut taniej ;)

I co tu wybrać???

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 14 kwie 2014, 8:16
autor: FXX
Rzecz jasna, że 2.0 Multijeta...
Nie od dziś wiadomo, że ten silnik ma sporo potencjału w zapasie, podobnie jak sprzęgło i dwumas. Dlatego też bierzesz traktora, robisz chip i cieszysz się mocą w okolicach 200KM, co daje Ci osiągi na poziomie Kappy tudzież nieco lepsze.

Ostatnio miałem okazję jechać jako pasażer Insignią z tymże silnikiem po remapie i... zapierd....ło to to bardzo przyzwoicie ;)

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 14 kwie 2014, 9:38
autor: Dawid
Na 220 koni można go kręcić bez problemu i obawy o trwałość.Myślę że przy tej mocy i momencie w granicach 500 Nm żadna Kappa nie da rady.

Re: Delta 1,4 T-Jet vs 2,0 Multijet

: 14 kwie 2014, 11:04
autor: geowik
I co tu panie kupić po tej Kappie???[/quote]
Też byłem zadowolonym posiadaczem Kappy 2.4 20V LPG.
Po Kappie przyszedł czas na Thesis 2.0T LPG. Rocznie przejeżdżam około 40 tys km więc nabyłem drogą kupna Deltę 1.4T LPG - 120KM. Po badaniu na hamowni okazało się, że Delta posiada 150 KM i 230Nm - fabrycznie.
Silnik mimo niewielkiej pojemności jest bardzo elastyczny, potrafi być ekonomiczny i na pewno nie można powiedzieć, że taki samochód jest zawalidrogą, do tego wnętrze bije na głowę przestronnością wszystkie samochody w tej klasie, a także auta o klasę wyżej (np. VW passat).
Jeśli chodzi o LPG to zużycie waha się między 10-12 l/100 km. Dodam, że koło zapasowe w tej wersji to dojazdówka, więc nie zajmuje całej przestrzeni bagażowej. Reasumując, autko jest zrywniejsze, przestronniejsze, nowsze od Kappy, osiągi zbliżone do 1.9 i 2.0 TDI czy multijet-ów.
Do tego trzeba pamiętać, że Delta posiada 6-cio biegową skrzynię, co pomaga w utrzymywaniu wyższych prędkości z jednoczesnym dopuszczalnym dla ucha hałasem (podobnie jak w Kappie, nieco głośniej niż w Thesis).

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 11 maja 2014, 22:57
autor: cuoreventi
Tomzik pisze: Pozostaje 2,0, ze słuszną mocą i momentem, ale tu znów DPF : czerwona :
Jako ciekawostkę podam, że były Delty 2.0 multijet bez DPF.
Były to wersje o oznaczeniu 844AXG1A 08 i silnikiem 844A2000.

Tak jak powiedzieli przedmówcy, 2.0 można podkręcić do 220 koni, w dodatku 2.0 ma hamulce na przedniej osi 305x28mm a 1.6 i pozostałe benzynówki (bez 1.8 DI) 281x26 albo nawet mniejsze, bo 284x22mm.

W dodatku do 2.0 MJ i 1.9 TT idzie zamontować nawet 330x28mm co w przypadku 220 koni - moim zdaniem - wydaje się być koniecznością.

Jak dla mnie wybór między 2.0, 1.6 i benzynowym 1.4 jest prosty -> 2.0 MJ

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 11 maja 2014, 23:05
autor: Dawid
Na przód 330 raczej nie bo do tego tylko felga 18".Wiem...kozacki wygląd ale komfort nijaki.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 11 maja 2014, 23:08
autor: cuoreventi
Dawid pisze:Na przód 330 raczej nie bo do tego tylko felga 18".
Jesteś w błędzie. 330mm z czterotłoczkowym "dużym" brembo mieści się spokojnie w 17 calach.
Minus jest taki, że 17stki także zimą no i zapasowe tylko na tylną oś.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 11 maja 2014, 23:51
autor: Dawid
Czyżby?Mam założone 305 z brembo i 17 weszła na styk.Więc watpie by 330 się zmieściło.