Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet
: 13 kwie 2014, 20:29
Tak się wożę co to sobie kupić po Kappie.
Długi czas nie myślałem o niczym innym niż AR 166 3,2, jako jedynie słuszna następczyni pod względem mocy...
Ale chcemy z żoną się budować w końcu, naprawa zawieszenia AR 166 może zaboleć portfel, a podwozie Delty nie powinno się różnić od Bravo, to samo z częściami silnikowymi.
Powinno być taniej (niż K i 166). Niestety to pewnie nie to samo, chociaż Delta jest jak na kompakta mega przestronna, siedziałem, więc wiem, że w sumie nie ustępuje specjalnie Kappie (w końcu rozstaw osi ten sam), a funkcjonalnością (tylna klapa, można przewieźć coś większego) i wyposażeniem góruje nad K i 166.
Jest tylko jedno ale - silnik.
Po przesiadce z 20VT na T-Jeta na pewno zaboli i to niemało, ale na moją korzyść działa fakt, że mam też Deltę 1,8 VVT, od której T-Jet powinien być sporo zwinniejszy a którą uważam za... całkiem zrywną
Najbardziej boję się trasy i wyprzedzania z "silniczkiem" (było nie było) 1,4. Rozważam tylko i wyłącznie wersję 150KM (na Multiair'a mnie już stać raczej nie będzie).
Dlatego rozważam też klekota (o matko, co ja wypisuję), ale 1,6 odpada w przedbiegach - karnąłem się na zlocie i jedzie toto tylko na pierwszych 4 biegach. 1,9 kusi mocą (też jeździłem na zlocie), ale wynalazek "podwójne turbo" skutecznie odstrasza. Pozostaje 2,0, ze słuszną mocą i momentem, ale tu znów DPF
Nie miałbym żadnych dylematów, gdyby silnik 1,8 TBi miał zwykły wtrysk, nadający się do gazu i z niesyfiącą się głowicą (jak to w bezpośrednich często się zdarza).
Póki co jeżdżę co dzień do pracy 40km w jedną stronę, z tego jakieś 25-30 to trasa, reszta miasto. Ale nie zdzierżę sytuacji, kiedy chcę sobie zaparkować pod domem (a jeszcze gorzej przed robotą) a ten mi będzie kazał jeszcze 10 minut jeździć aż się DPF przepali...
Jak to z tym DPF-em jest?
Jak śmiga Delta z Multijetem? A jak w trasie wypada T-Jet ?
Czy Delty z rocznika 2009 wzwyż mają polskie menu? Jak wygląda sprawa dostępności części?
Od faceta z Piaseczna od wydechów dowiedziałem się, że o tłumikach można zapomnieć, od Bravo nie jest taki sam Na dodatek drożej niż za Imasafy do Kappy Mam nadzieję, że z resztą jest lepiej.
Długi czas nie myślałem o niczym innym niż AR 166 3,2, jako jedynie słuszna następczyni pod względem mocy...
Ale chcemy z żoną się budować w końcu, naprawa zawieszenia AR 166 może zaboleć portfel, a podwozie Delty nie powinno się różnić od Bravo, to samo z częściami silnikowymi.
Powinno być taniej (niż K i 166). Niestety to pewnie nie to samo, chociaż Delta jest jak na kompakta mega przestronna, siedziałem, więc wiem, że w sumie nie ustępuje specjalnie Kappie (w końcu rozstaw osi ten sam), a funkcjonalnością (tylna klapa, można przewieźć coś większego) i wyposażeniem góruje nad K i 166.
Jest tylko jedno ale - silnik.
Po przesiadce z 20VT na T-Jeta na pewno zaboli i to niemało, ale na moją korzyść działa fakt, że mam też Deltę 1,8 VVT, od której T-Jet powinien być sporo zwinniejszy a którą uważam za... całkiem zrywną
Najbardziej boję się trasy i wyprzedzania z "silniczkiem" (było nie było) 1,4. Rozważam tylko i wyłącznie wersję 150KM (na Multiair'a mnie już stać raczej nie będzie).
Dlatego rozważam też klekota (o matko, co ja wypisuję), ale 1,6 odpada w przedbiegach - karnąłem się na zlocie i jedzie toto tylko na pierwszych 4 biegach. 1,9 kusi mocą (też jeździłem na zlocie), ale wynalazek "podwójne turbo" skutecznie odstrasza. Pozostaje 2,0, ze słuszną mocą i momentem, ale tu znów DPF
Nie miałbym żadnych dylematów, gdyby silnik 1,8 TBi miał zwykły wtrysk, nadający się do gazu i z niesyfiącą się głowicą (jak to w bezpośrednich często się zdarza).
Póki co jeżdżę co dzień do pracy 40km w jedną stronę, z tego jakieś 25-30 to trasa, reszta miasto. Ale nie zdzierżę sytuacji, kiedy chcę sobie zaparkować pod domem (a jeszcze gorzej przed robotą) a ten mi będzie kazał jeszcze 10 minut jeździć aż się DPF przepali...
Jak to z tym DPF-em jest?
Jak śmiga Delta z Multijetem? A jak w trasie wypada T-Jet ?
Czy Delty z rocznika 2009 wzwyż mają polskie menu? Jak wygląda sprawa dostępności części?
Od faceta z Piaseczna od wydechów dowiedziałem się, że o tłumikach można zapomnieć, od Bravo nie jest taki sam Na dodatek drożej niż za Imasafy do Kappy Mam nadzieję, że z resztą jest lepiej.