Strona 1 z 1

Kappa - opłacalność sprowadzenia zza granicy?

: 14 kwie 2014, 21:36
autor: matis1906
Witajcie , jestem nowy także za wszelkie powielanie tematów przepraszam . Nie mniej nie znalazłem podobnego , takiego który odpowiedział by na moje pytanie .
Otóż przebrnąłem przez stertę opinii na temat Kappy , posiadam również znaczą ilość katalogów z lat 1990-2000 . Zauważyłem skrajnie różniące się dwie grupy posiadaczy lancii.
Pierwsi to tacy którzy na każdym forum opisują jaka to lancia jest awaryjna , nieprzewidywalna i w ogólnym wydźwięku auto to jest dla nich do kitu.
Drudzy to Ci którzy chwalą sobie komfort , dobre właściwości jezdne i stylistyczną przewagę nad całą plagą aut niemieckich w Polsce.
Można tutaj przytoczyć hasło "jak dbasz to masz" , jednak przeszukując strony internetowe w dużym stopniu na sprzedaż mamy auta z przedziału 2000-4000zł bez pełnej historii , często po samych zdjęciach widać że auto jest mocno "styrane" .
I tutaj zadam pytanie czy lepiej sprowadzić autko zza granicy , z historią i świadomością że jeździło prawdopodobnie w lepszych warunkach oraz miało na czas naprawy czy ryzykować i brać auto z Polski z niższego przedziału i spróbować przywrócić do życia ?
Jak doczytałem auto nie jest wolne od awarii przy czym są to zazwyczaj sprawy drugorzędne , nie uniemożliwiające dalszą jazdę .
Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na auto to 7000-9000zł , przyznam że jako student wolał bym auto z podtlenkiem LPG , z tego co wiadomo silniki dzielnie znoszą gaz. A sam silnik raczej wolnossący , bez fajerwerków 2 litrowy lub 2.4l .
Pozdrawiam !

EDIT : Zapomniał bym , jeszcze 2 pytanka.
Czy każda wersja silnikowa miała dwumas ? I jak malują się koszta wymian oraz ich częstotliwość ? To kłopotliwa sprawa ?
Oraz jak to jest z zawieszeniem nivo ? Było wyłącznie w kombi czy także w sedanach ?

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 21:46
autor: marceli
Na tym forum raczej nie znajdziesz opinii ,że Lancia jest bee ;)

Tutaj większość z Nas wkłada nie raz wszystkie oszczędności bądź inne PLN-y w ich stan i cieszy się jazdą... :D

matis1906 pisze:I tutaj zadam pytanie czy lepiej sprowadzić autko zza granicy , z historią i świadomością że jeździło prawdopodobnie w lepszych warunkach oraz miało na czas naprawy czy ryzykować i brać auto z Polski z niższego przedziału i spróbować przywrócić do życia ?
Jak masz pewne zza granicy,weź.Jak masz pewne tutaj też weź.Jak chcesz kupić i doszykować,wbrew opinii,da się(mój przykład)kupić np uszkodzone i sobie zrobić i jeździć.
Ale musi być np popsuty silnik a reszta ok,a nie ,że wszystko pasuje zrobić.

Raczej sprawne bez inwestowania za 2500-3000 PLN to chyba mało realne.Mam na myśli "okazje".

Nie wiem dokładnie ale wolnossące chyba do 98czy 99 to nie miały dwumasy. Turbawki chyba miały(20VT).No i JTD to pewnie mają.
Większość kombi i tak ma już zwykłe amory ;)

PS.Za 7-9tysia to masz sporo na K,zważywszy przedział w jakim ceny oscylują.

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 21:50
autor: Alan
Jeśli chodzi o lancię to Kappa a później długo długo długo...właściwie to już nic :)

Rozważ opcję JTD.

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 21:53
autor: andrzej1
Za tą kasę kupisz lancię ale będziesz musiał sporo dołożyć (chyba że ci się trafi tak zwana perełka) ale ja bym na to nie liczył :)

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 21:54
autor: Alan
Andrzej za 7 tysia kupi fajną kappę :)

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 21:57
autor: Lukasz_TG
Tak tylko za granicą też nie ma w czym wybierać przynajmniej jeżeli chodzi o Niemcy

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 22:06
autor: Alan
Nivo było w Kombi i chyba w niektórych wersjach sedanów ..nie jestem pewien,temat nivo na forum mamy rozpracowany :)

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 22:47
autor: faraon
Alan pisze:Nivo było w Kombi i chyba w niektórych wersjach sedanów ..nie jestem pewien,temat nivo na forum mamy rozpracowany :)
Nie było w sedanach wg mojej wiedzy, chyba że wersja BLINDATA (opancerzona), ale takowej u nas w PL nie widziałem.

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 22:52
autor: matis1906
Z Niemiec raczej bym nie sprowadzal, generalnie uważam, ze jeśli już to doplacic i sciagac ze Szwajcarii.7-9 to dużo i nie dużo, bo jeśli by sprowadzać to po oplatach i zalozeniu lpg do sumy zakupu trzeba doliczyc minimum 4tys. Myślę ze na celowniku obecnie będę mial polskie egzemplarze,tj. Juz zarejestrowane w Polsce. A jeśli się trafi cos zza między to będę się interesować. Poki co uzbroje się w cierpliwosc i mocniej wnikne w temat Kappy. (Brak polskich znaków gdyż pisze z telefonu)

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 23:06
autor: fazi
Moim zdaniem ciekawy rynek jeśli chodzi o fajną kappę to Włochy , tam tego trochę jest inna rzecz , że mało zadbanych ale ja bym tam uderzył , skumaj się z kimś kto tam śmiga po auta : ok2 :

Re: Kappa a opłacalność sprowadzenia zza granicy ?

: 14 kwie 2014, 23:19
autor: Pingvin
Nivo siedziało w SW i w niektórych kupetach. A znając życie i ceny - pewnie co najmniej połowa z oryginalnie wypuszczonych na nivo modeli jeździ już na zwykłych. Jeśli chodzi o dwumas, to niektóre silniki wyposażone były w zwykłe koło zamachowe.

A tak z innej beczki - nie wrzuciłbyś jakichś skanów albo fotek stron z katalogów na których Kappa się prezentuje? Wersja coupe najchętniej.

Re: Kappa - opłacalność sprowadzenia zza granicy?

: 15 kwie 2014, 0:17
autor: matis1906
Proszę bardzo :
http://pokazywarka.pl/9j4ogv/
Ceny podane są w markach ,dane z roku 1994 , niestety późniejsze katalogi nie miały cen rynkowych aut (przelicznik na dzisiejsze złotówki 1DM=2zł )
Tak dla porównania np. audi 80 ( 35 - 52tys DM) , Volvo 850 ( 47 - 60tys DM ) , Passat ( 30-47tys DM) , Mercedes ( 47-146(!)tys DM ) .
Jakby ktoś chciał mogę wysłać pełne skany z cennikami lub katalogami z tematami lancii.

Re: Kappa - opłacalność sprowadzenia zza granicy?

: 19 kwie 2014, 14:49
autor: matis1906
Witajcie.
Lancie kappy jak wiadomo jeździły dla rządu, dzisiaj te autka mają swoich prywatnych właścicieli.
Znalazłem ogłoszenie auta które jeździło wcześniej w rządzie , nigdzie nie mogę natomiast znaleźć informacji jak te lancie były traktowane , czy były starannie serwisowane , tak aby autko było na tip top czy na zasadzie zajeździć i zostawić . Czy wie ktoś lub miał rządową wersję i jest mi w stanie co nieco podpowiedzieć czy warto szukać modeli z rządową przeszłością ?
Jakie silniki miały wersje dla rządu ? Wyłącznie 3.0 czy także te mniejsze ?
Pozdrawiam !:)

Re: Kappa - opłacalność sprowadzenia zza granicy?

: 19 kwie 2014, 14:58
autor: Przemek
matis1906 pisze:...I tutaj zadam pytanie czy lepiej sprowadzić autko zza granicy...
Tak się składa, że za tydzień jadę do Włoch po auta i mam jedno wolne miejsce na lawecie (czyt. dobra cena ;) ), więc jak byś coś stamtąd chciał przywieść, to hurry up : yesyes :
Pozdr., Przemek.