Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami
: 11 maja 2014, 23:08
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpowiednią siłą hamowania. Przejrzałem wszystko w necie n.t hamulców w BBM, Tipo/Tempra, Delta/Dedra i w sumie nie znalazłem podobnego problemu. A więc tak, zacznę od tego, co wymienione:
-nowa pompa hamulcowa metelli, świeżutki płyn hamulcowy DOT4
-zaciski przód wymienione na takie od Delty 1.6 16V/bravo/brava 1.6 16V/AR 145/146 - też pod tarczę 257mm ale nowsza konstrukcja niż w Delcie 8v, większy klocek, tarcza taka sama, bez tych wytłukujących się prowadnic jak w 1.6 8v/1.8 8v
-zaciski są 100% sprawne, nie są zapieczone, tarcze równo zużyte, może w połowie zużycia
-nowe klocki przód BOSCH
-usunięty korektor siły hamowania, wcześniej tył prawie w ogóle nie hamował
-podmieniony przewód kolektor ssący->serwo, sprawny
-cylinderki ok, nie ciekną, nie są zapieczone, szczęki nie są zużyte
-przewody elastyczne...cóż, lewy przód wymieniony (razem ze stalowym), reszta raczej póki co w stanie nie do odkręcenia bez rwania metalowych/miedzianych z tyłu. Zmiana jednak i tak nic z jednym kołem nie zmieniła, więc to raczej nie ich wina, nie widać, aby puchły.
Na czym polega problem. Ogółem na przeglądzie auto miało siłe hamowania zdaje się 1450/1600N przód, i mniej więcej równo po 700N tył. Brava czy Bravo z identycznym układem hamulcowym (przód 257mm,tył bębny) powinna mieć około 2kN przód, ponad 1000N tył. Autem ciężko zablokować koła na asfalcie, czuć, że hamulce po prostu są słabe. Pomijam już tył, ale przód również jest słaby, nawet z nową pompą hamulcową. Pedał zachowuje się normalnie, nic się nie zapada, nie trzeba pompować, po prostu wszystko ok poza siłą hamowania. Auto bez ABS.
Podejrzenie padło na serwo, ale oczywiście wszystkie "testy" serwa jakie można samemu zrobić, przechodzi. Pedał na wyłączonym silniku twardy, podczas uruchamiania ładnie zaczyna mięknąć. Obroty nie falują, więc dziurawe nie jest. W każdym razie chciałbym je podmienić, mam akurat Maree 2.0 20V na części, tylko, że tam serwo jest tak mniej więcej o połowę grubsze/większe. Podmieniał może ktoś? Albo ma ktoś pomysł, co jeszcze można wymienić/sprawdzić? Planuje również wymianę bębnów tył na tarcze 240mm ze wspomnianej Marei, no ale na bębnach auto też powinno hamować dobrze.
-nowa pompa hamulcowa metelli, świeżutki płyn hamulcowy DOT4
-zaciski przód wymienione na takie od Delty 1.6 16V/bravo/brava 1.6 16V/AR 145/146 - też pod tarczę 257mm ale nowsza konstrukcja niż w Delcie 8v, większy klocek, tarcza taka sama, bez tych wytłukujących się prowadnic jak w 1.6 8v/1.8 8v
-zaciski są 100% sprawne, nie są zapieczone, tarcze równo zużyte, może w połowie zużycia
-nowe klocki przód BOSCH
-usunięty korektor siły hamowania, wcześniej tył prawie w ogóle nie hamował
-podmieniony przewód kolektor ssący->serwo, sprawny
-cylinderki ok, nie ciekną, nie są zapieczone, szczęki nie są zużyte
-przewody elastyczne...cóż, lewy przód wymieniony (razem ze stalowym), reszta raczej póki co w stanie nie do odkręcenia bez rwania metalowych/miedzianych z tyłu. Zmiana jednak i tak nic z jednym kołem nie zmieniła, więc to raczej nie ich wina, nie widać, aby puchły.
Na czym polega problem. Ogółem na przeglądzie auto miało siłe hamowania zdaje się 1450/1600N przód, i mniej więcej równo po 700N tył. Brava czy Bravo z identycznym układem hamulcowym (przód 257mm,tył bębny) powinna mieć około 2kN przód, ponad 1000N tył. Autem ciężko zablokować koła na asfalcie, czuć, że hamulce po prostu są słabe. Pomijam już tył, ale przód również jest słaby, nawet z nową pompą hamulcową. Pedał zachowuje się normalnie, nic się nie zapada, nie trzeba pompować, po prostu wszystko ok poza siłą hamowania. Auto bez ABS.
Podejrzenie padło na serwo, ale oczywiście wszystkie "testy" serwa jakie można samemu zrobić, przechodzi. Pedał na wyłączonym silniku twardy, podczas uruchamiania ładnie zaczyna mięknąć. Obroty nie falują, więc dziurawe nie jest. W każdym razie chciałbym je podmienić, mam akurat Maree 2.0 20V na części, tylko, że tam serwo jest tak mniej więcej o połowę grubsze/większe. Podmieniał może ktoś? Albo ma ktoś pomysł, co jeszcze można wymienić/sprawdzić? Planuje również wymianę bębnów tył na tarcze 240mm ze wspomnianej Marei, no ale na bębnach auto też powinno hamować dobrze.