Strona 1 z 1

Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 16:02
autor: jami_wroc
Witam

Rozglądam się ostatnio za jakimś samochodem i serce podpowiada, że Thesis 3.2 będzie najciekawszym rozwiązaniem - wyposażenie, komfort, osiągi, wygląd itd, itp.
Nurtuje mnie tylko jedna kwestia - jaka jest dostępność części, w tym części nowych. Chodzi mi głównie o te najczęściej się psujące - tuleje zawieszenia, wahacze, amortyzatory (sky hook), paski, uszczelki, świece etc.
Zauważyłem też, że niezależnie od stopnia zadbania konkretnego samochodu, reflektory przednie są pożółkłe - pytanie czy można je dostać jako nowe, czy też jest się skazanym na tropienie używek.

Pozdrawiam :)

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 16:38
autor: LUKIThesis
Co prawda mam thesis 2,4 JTD 175 KM automat ale zawieszenie jest to samo, a z dostępnością nowych oryginałów w ASO nie ma problemu, czasem są od ręki, a czasem trzeba zamówić i poczekać minimum 3 dni.
Na allegro widziałem, że są dostępne same tuleje ale o ich trwałości nie mam pojęcia, zawsze kupuję oryginały czyli całe wahacze. Oryginały na warszawskich drogach wytrzymały mi ok 80 tys km.
Amorki nie są tak awaryjne jak myślisz. Moja thesis ma 260 tys km i amorki ma sprawne oprócz jednego. Kiedyś wpadłem w głęboką dziurę na zakręcie, chyba tak głęboką, że aż obtarłem wahaczem po krawędzi jezdni i po tym amorek zaczął się pocić.
Lampy przednie mają plastikowe klosze więc jak chcesz mieć piękne to tylko nówki ale szt to koszt ok 6 tys zł . Mi kiedyś udało się wyhaczyć nówki za 1100 zł szt i byłem BARDZO szczęśliwy :D
Na forum jest temat jak można wypolerować klosze ale co jakiś czas trzeba ponowić procedurę.
Nie wiem skąd jesteś ... bo 3,0 lub 3,2 dla mechaników to czarna magia mimo, że myślą, że sobie poradzą :(

Pozdrawiam

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 16:57
autor: jami_wroc
Dzięki za odpowiedź. Jestem z Wrocławia i myślę, że mechanika mam dobrego, owszem nosem pokręci, ale swoje zrobi.
Pytałem o tuleje, bo przyzwyczaiłem się z niemieckich samochodów, że są to elementy demontowalne.
Co do lamp, to mnie zabiłeś ceną, wychodzi, że 2 lampy to koszt połowy samochodu :)). Pozostaje polerka.

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 16:59
autor: BcN
jami_wroc pisze:Witam

Rozglądam się ostatnio za jakimś samochodem i serce podpowiada, że Thesis 3.2 będzie najciekawszym rozwiązaniem - wyposażenie, komfort, osiągi, wygląd itd, itp.
Nurtuje mnie tylko jedna kwestia - jaka jest dostępność części, w tym części nowych. Chodzi mi głównie o te najczęściej się psujące - tuleje zawieszenia, wahacze, amortyzatory (sky hook), paski, uszczelki, świece etc.
Zauważyłem też, że niezależnie od stopnia zadbania konkretnego samochodu, reflektory przednie są pożółkłe - pytanie czy można je dostać jako nowe, czy też jest się skazanym na tropienie używek.

Pozdrawiam :)
Thesis 3.2 to bardzo dobry wybór. : ok2 :

Koszt nowego reflektora to ok. 6 tys. W ubiegłym roku wymieniałem, bo ktoś zarysował przód mojej Thesis na parkingu, w tym właśnie reflektor 8-O Na szczęście wszystko poszło z ubezpieczenia AC...

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 17:13
autor: jami_wroc
Tak mi się wydaje, że ten silnik jest najbardziej adekwatny do tego samochodu. Znalazłem piękny egzemplarz we Włoszech z udokumentowaną historią i furą faktur za czynności serwisowe.
Oczywiście, wśród moich znajomych, kto żyw odradza kupowanie Lancii, ale miałem w domu kilka niemieckich samochodów, włoskich czy japońskich i nie uważam, aby którekolwiek były wyraźnie bardziej awaryjne. Niezależnie od tego czy były kupowane nowe czy używane.
A wyglądem Thesisa nic nie przebije.

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 17:29
autor: BcN
jami_wroc pisze:Tak mi się wydaje, że ten silnik jest najbardziej adekwatny do tego samochodu. Znalazłem piękny egzemplarz we Włoszech z udokumentowaną historią i furą faktur za czynności serwisowe.
Oczywiście, wśród moich znajomych, kto żyw odradza kupowanie Lancii, ale miałem w domu kilka niemieckich samochodów, włoskich czy japońskich i nie uważam, aby którekolwiek były wyraźnie bardziej awaryjne. Niezależnie od tego czy były kupowane nowe czy używane.
A wyglądem Thesisa nic nie przebije.
Z tego co pamiętam, to mi także każdy odradzał Lancie, w szczególności Thesis 3.2..... A później jak zobaczyli, wsiedli i jeszcze jak ich przewiozłem to szczęki opadły. : yesyes :

Thesis 3.2 ma swoje plusy i minusy. Miłe mruczenie silnika i przyśpieszenie. Czuje się te 230 KM. : yesyes : Minusem jest spore spalanie (choć na trasie pali 7-8, to w korkach nawet koło 20). Cóż - zawsze coś za coś.

Racja - wyglądem Thesisa nic nie przebije :!: Jak dla mnie ten samochód ma w sobie to "coś" :D

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 17:39
autor: jami_wroc
Na ten moment jeżdżę Scirocco, ale (chyba z racji wieku :) ) zaczyna mnie męczyć. Potrzebuję wygodnej limuzyny, ale takiej, która ma w sobie to coś :).

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 19:16
autor: BcN
jami_wroc pisze:Na ten moment jeżdżę Scirocco, ale (chyba z racji wieku :) ) zaczyna mnie męczyć. Potrzebuję wygodnej limuzyny, ale takiej, która ma w sobie to coś :).
Odczujesz różnicę... :D Jeździłem i jeżdżę różnymi samochodami i jak na razie żaden się do Thesis nie umywa... Udanych łowów, dobrze wybieraj :) A jak kupisz to pochwal się fotkami. Pozdrawiam i mam nadzieję, że spotkamy się na zlocie Thesisów w przyszłym roku : yesyes :

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 19:20
autor: lysholm
jami_wroc pisze:Witam

Zauważyłem też, że niezależnie od stopnia zadbania konkretnego samochodu, reflektory przednie są pożółkłe - pytanie czy można je dostać jako nowe, czy też jest się skazanym na tropienie używek.

Pozdrawiam :)
Można kupić nowe, ale tylko oryginały- ja mam w swojej wymienione. Na fakturze jak pamiętam jest cena 4500 lub 4800zł/sztukę brutto. Czyli w sumie taniej niż np. do Citroena C5.

Re: Thesis - dostępność części

: 20 maja 2014, 19:24
autor: LUKIThesis
Czyli dostałeś ok 25 % rabat :D Gratuluję układu z ASO :)