A tak na poważnie,
Tu kłania się topic tuningowy, wszelkich zwolenników danych fabrycznych, oraz przekazów medialnych dla masy prosimy o opuszczenie i nieczytanie
ze względu na możliwość zdenerwowania.
No to jak jesteś już tu to :
Ten tuning to tak żartem, chodzi i poprawę, polepszenie życia pompy RAIL, regulatora i wtryskiwaczy.
Napisze to w skrócie, i podam linki.
Ponieważ ON ma smarować PWC, regulator i wtryski, a zmniejszenie zwartości siarki zmniejsza smarowność, od dawna dawna dolewałem do ON środki smarne.
W 2005/06 przy silniku XDTL ( z doładowanie 0,4 bara , takkk tyle miały) dolewałem skandynawskiego specyfiku przeznaczonego do pojazdów rolniczych napędzanych OO.
Tak już w 2005r w Skandynawii traktory miały układ RAIL takie jak my.
Kosztowało to ok 250zl/5L jak dobrze pamiętam. Niestety już niedostępne w PL.
Zanim trafiłem na ten cud to w użyciu był MIXOL i też dawał radę, no ale powiedzmy prawdę, to inne technologie i ciśnienia. Tu już mixolowi mówię nie.
Następcą tego mazidła jest Liquid Moly 1052 w ilości ( ja daję 10ml/10L paliwa)
A żeby nie było dolewam tego od pierwszego tankowania po zakupie wozideł, i przy każdym tankowaniu.
A tu link co sobie poczytacie :
A po pewnym czasie, poprawiła się praca regulatora ciśnienia i klepiący wtrysk się uciszył a testy przelewowe z wartościami można odszukać w moich opisach bordowej padliny.
Zaznaczam nikogo nie namawiam, nie zmuszam, tylko pomyśl i wyciągnij sam wnioski.
Tuning pompy RAIL i wtryskiwaczy
Re: Tuning pmpy RAIL i wtryskiwaczy
Ja osobiście dolewam Orlenowskiego Semi 2T w proporcji 1:250 - 1:300, z przerwą co kilka tankowań.
Z zauważalnych popraw - cichsza praca silnika na zimno, w ciągu pierwszych sekund po odpaleniu i nieco bardziej miękka praca później. Korekt wtryskiwaczy nie sprawdzę ze względu na EDC15.
Polecam również topic na forum Alfaholików - przejrzeć od pierwszej strony, są tam podane linki do testów laboratoryjnych przeprowadzonych na zlecenie chłopaków z klubu Avensisa.
Z zauważalnych popraw - cichsza praca silnika na zimno, w ciągu pierwszych sekund po odpaleniu i nieco bardziej miękka praca później. Korekt wtryskiwaczy nie sprawdzę ze względu na EDC15.
Polecam również topic na forum Alfaholików - przejrzeć od pierwszej strony, są tam podane linki do testów laboratoryjnych przeprowadzonych na zlecenie chłopaków z klubu Avensisa.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX