Lekarstwo na zepsuty silniczek krokowy (z poprawkami)
: 23 mar 2005, 13:09
Jeźeli nawala ci silniczek krokowy a masz ten z czteroma wtyczkami to przeczytaj to:
W silniczku krokowym mogą popsuć się dwie rzeczy styk oraz może zacierać się mechanizm.
Dwie górne wtyczki połączone są z silniczkiem a dwie dolne ze stykiem.
Styk łatwo sprawdzić, należy sprawdzić czy przechodzi prąd po naciśnięciu styku na końcu tłoczka, jęzeli styk nie działa to trzeba rozebrać silniczek i poprzyginać blaszki które znajdują się wenątrz tłoczka.
(Silniczek można rozebrać ale on jest na zatrzaski które pekaja przy rozbieraniu, ale nie ma się tym co przejmować bo po złozeniu sruby mocujące go do gaźnika trzymaja go w całości.
Jak go rozbierzesz: to zobaczysz w środku tłoczka 2 blaszki które odpowiadaja za styk. Można je wyciągnąć bo są tylko wsunięte i poprzygiać je odpowiednio tak żeby po wsynięciu odpowiednio działały i ważne jest żeby ciężko się wsuwały tak żeby nie przemieszczały się.)
Najczęściej jednak zaciera się mechanizm, i wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy bo silnik zaczyna szaleć. Jeżeli komputer podaje sygnał do silniczka aby się wysunął a on nie reaguje komputer dostaje szału i obroty silnika skaczą i nie da się wtedy jechać normalnie na benzynie, natomist na gazie obroty się blokują i silnik pracuje na wysokich obrotach.
Mechanizm można przesmarować tzn tryby ale to jest zabieg na krótką mete bo i tak njczęściej to silnik się zacina a tryby są już na tyle wytarte że się blokują.
Uwaga: Jak podłączycie przewody bezpośrednio z akumulatora to on mimo tego ze jest zepsuty będzie się wysuwał i wsuwał. Jest tak ponieważ prąd który podaje mu komputer jest o wiele mniejszym amperarzu niż bezpośredni z akumulatora. Żeby sprawdzić czy silniczek działa poprawnie trzeba podłączyć 12V o małym amperarzu do dwóch górnych wtyczek i zobaczyć czy silniczek będzie reagował.
Jak by się wam kiedykolwiek na trasie zblokowały obroty to wyłączcie wtyczke od silniczka podłączcie plus do górnego styku minus do drugiego z góry, wtedy powinien się wsunąć. Jak sie znowu wysunie to zrobic to jeszcze raz i odłączyć wtyczke i wyregulować obroty recznie ALE będzie jechał tylko na gazie bo na bęzynie z odłączoną kostką bedzie szalał i nie da się jechać.
W silniczku krokowym mogą popsuć się dwie rzeczy styk oraz może zacierać się mechanizm.
Dwie górne wtyczki połączone są z silniczkiem a dwie dolne ze stykiem.
Styk łatwo sprawdzić, należy sprawdzić czy przechodzi prąd po naciśnięciu styku na końcu tłoczka, jęzeli styk nie działa to trzeba rozebrać silniczek i poprzyginać blaszki które znajdują się wenątrz tłoczka.
(Silniczek można rozebrać ale on jest na zatrzaski które pekaja przy rozbieraniu, ale nie ma się tym co przejmować bo po złozeniu sruby mocujące go do gaźnika trzymaja go w całości.
Jak go rozbierzesz: to zobaczysz w środku tłoczka 2 blaszki które odpowiadaja za styk. Można je wyciągnąć bo są tylko wsunięte i poprzygiać je odpowiednio tak żeby po wsynięciu odpowiednio działały i ważne jest żeby ciężko się wsuwały tak żeby nie przemieszczały się.)
Najczęściej jednak zaciera się mechanizm, i wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy bo silnik zaczyna szaleć. Jeżeli komputer podaje sygnał do silniczka aby się wysunął a on nie reaguje komputer dostaje szału i obroty silnika skaczą i nie da się wtedy jechać normalnie na benzynie, natomist na gazie obroty się blokują i silnik pracuje na wysokich obrotach.
Mechanizm można przesmarować tzn tryby ale to jest zabieg na krótką mete bo i tak njczęściej to silnik się zacina a tryby są już na tyle wytarte że się blokują.
Uwaga: Jak podłączycie przewody bezpośrednio z akumulatora to on mimo tego ze jest zepsuty będzie się wysuwał i wsuwał. Jest tak ponieważ prąd który podaje mu komputer jest o wiele mniejszym amperarzu niż bezpośredni z akumulatora. Żeby sprawdzić czy silniczek działa poprawnie trzeba podłączyć 12V o małym amperarzu do dwóch górnych wtyczek i zobaczyć czy silniczek będzie reagował.
Jak by się wam kiedykolwiek na trasie zblokowały obroty to wyłączcie wtyczke od silniczka podłączcie plus do górnego styku minus do drugiego z góry, wtedy powinien się wsunąć. Jak sie znowu wysunie to zrobic to jeszcze raz i odłączyć wtyczke i wyregulować obroty recznie ALE będzie jechał tylko na gazie bo na bęzynie z odłączoną kostką bedzie szalał i nie da się jechać.