Strona 2 z 2

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 09 paź 2014, 20:02
autor: FXX
Borek pisze:Serio powyżej 3 barów ciśnienie w osobówce?
A co w tym dziwnego ? :) Masz szeroką oponę z niskim profilem i musisz mieć wyższe ciśnienie. Abstrahując od Thesis to w AR156 czy AR159 na 18/19 calach nie raz się spotkałem z tym, że ludzie pakowali w okolicach 3 barów, bo przy niższych ciśnieniach przód na szybkich zakrętach był bardziej podsterowny. Przy zachowaniu jednocześnie zalecanego ciśnienia z tyłu (bądź nawet jego delikatnego obciążenia) lekki tył nie uciekał tak bardzo na zakrętach.

Aczkolwiek nie wiem co miał na myśli autor strony Vredstein podając wyższe ciśnienie na tył...

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 09 lut 2015, 15:07
autor: ArtoKucior
FXX pisze:
Borek pisze:Serio powyżej 3 barów ciśnienie w osobówce?

Aczkolwiek nie wiem co miał na myśli autor strony Vredstein podając wyższe ciśnienie na tył...
Może miał na myśli to, że jakiś bagaż z tyłu może być i ludzie siedzący z tyłu aby nie skakać z pompką za każdym razem kiedy ktoś usiądzie lub wyjdzie z auta. Ja na temat swojego gdzieś przeczytałem (mam 16") i tak trzymam ciśnienie czyli przód 2,5bar tył 2,8bar. I powiem Wam, że to się u mnie sprawdza. Jazda jest przyjemniejsza (wcześniej trzymałem obie osie do 2,4bar) a i nie ma kapcia gdy muszę przewieść z tyłu kilka osób albo bagaż :)

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 11 lut 2015, 17:56
autor: FXX
Może i jest to jakieś wytłumaczenie, chociaż tak naprawdę wszystko się rozbija jeszcze o rozkład masy samochodu (przód - tył). Fakt w Thesisie większe ciśnienie na tyle może się sprawdzać, zwłaszcza jeśli często coś przewozisz lub jedziesz w komplecie ;)

Lekko poza tematem - osobiście na 16" w AR testowałem różne kombinacje i większe ciśnienie na tyle jest dla mnie porażką - tył, z racji tego, że jest stosunkowo lekki na szybkich zakrętach trzyma się zdecydowanie gorzej i ma tendencje do lekkiego uciekania. Dlatego trzymam na przodzie ok. 2.6 bara, a na tyle 2.4. Wtedy ciężki przód nie pływa za mocno, a tył nie próbuje uciekać. Ale styl jazdy jaki preferują oba te samochody to dwie różne bajki :)

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 11 lut 2015, 18:54
autor: Flyman
Dla mnie instrukcja jest rzeczą ważną, powiedziałbym, że podstawową.
Nie będę miał sobie nic do zarzucenie, jak się będę jej trzymał. A ona, wydanie I z roku 2002 informuje mnie, że:

Obrazek

W związku z tym, nie widzę uzasadnienia pakowania ekstra powietrza, nawet do 3,2, jak tu było pisane. Jest to już dość duża różnica.

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 11 lut 2015, 19:07
autor: Flyman
Temat brzmi: Thesis - ciśnienie w oponach
Poza tym, czytam:
ArtoKucior pisze:Ja na temat swojego gdzieś przeczytałem (mam 16") i tak trzymam ciśnienie czyli przód 2,5bar tył 2,8bar.
Więc się nie wcinaj.

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 11 lut 2015, 19:10
autor: FXX
A jego treść brzmi:
Poszukuję informacji na temat prawidłowego ciśnienia w oponach.
Jakiś czas temu udało mi się kupić oryginalne 18 ze Sportivy.
W warsztacie, gdzie wymieniam opony koledzy znaleźli info ze powinno być 2.2.
Wydaje mi się że jest za mało. W instrukcji znalazłem tylko informacje ile powinno być w 16 i 17.
Zatem informacja nt. ile powinno być w tych rozmiarach jest znana.
Flyman pisze:W związku z tym, nie widzę uzasadnienia pakowania ekstra powietrza, nawet do 3,2, jak tu było pisane.
Problem w tym, że Twoja instrukcja nie zawiera ciśnienia dla opon 18-to calowych, o które w tym temacie było pytanie :)

W każdym razie włoskie instrukcje są tak dobre, że ta sama instrukcja do Thesis informuje Cię również, że napęd rozrządu powinieneś wymieniać co 120 000km, a olej silnikowy co 20 000km. Do tych zaleceń też się stosujesz? ;)

Swoją drogą dziwi mnie trochę fakt, że dla lżejszej Lybry ciśnienia przy podobnych rozmiarach opon są wyższe...
Flyman pisze:Więc się nie wcinaj.
Cóż, wybacz, ale mam takie samo prawo tutaj pisać jak i Ty. Poza tym chyba pod zły adres jest skierowana ta uwaga.

Re: Thesis - ciśnienie w oponach

: 11 lut 2015, 19:52
autor: Flyman
Masz inne prawa i inne obowiązki. Nie jesteś zwykłym forumowiczem, tylko funkcyjnym, a to zobowiązuje.