Strona 3 z 3

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 21 paź 2014, 11:27
autor: Nat
słoma pisze:jest zakaz parkowania samochodów z instalacją gazową na parkingach podziemnych
Jesteś w błędzie - nie ma takiego zakazu.
Jak najbardziej można w parkingach podziemnych ogólnodostępnych parkować auto z LPG.
Zapis rozporządzenia mówi jedynie, że garaż podziemny powinien posiadać wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan. Dodam, że taka wentylacja i tak jest zwykle w garażach podziemnych zakładana - z powodu poziomu spalin. Więc jest to w zasadzie jedynie sprawa czujek.
Porównaj: :link:

słoma pisze:poza tym wielokrotnie jadę za samochodem z gazem z którego wali tak ze muszę wietrzyc wnętrze mojego
Wielokrotnie śmierdzi Ci gazem, musisz wietrzyć, a masz diesla? Wniosek jest prosty: nie warto mieć diesla!
(żarcik ;) )

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 21 paź 2014, 19:58
autor: Artur G.
Lancia Delta III to fajny samochód .... : ok2 :
AR Gulietta to też fajny samochód .... : ok2 :
Wybór należy do Ciebie.

co do lpg, nieważne czy instalacja za 2000 zł. czy 1 mln złotych, i tak trzeba mieć walec w bagażniku, albo koło zapasowe. I przy każdym otworzeniu bagażnika patrzeć na to dobrodziejstwo. : thumbdown : I dodatkowe kilogramy napierające na sprężyny. Fakt - poza ilomaś tam niedogodnościami lpg obniża ogólny koszt eksploatacji.
Ja osobiście nikomu staram się nie odradzać lpg i nie namawiać, kto chce niech zakłada, kto nie chce niech nie zakłada.
Jeśli chodzi o mnie nie będę gazował (przynajmniej na chwilę obecną nie mam takiego planu) jednak spalanie 7 - 10 l a średnie blisko 9 l jak na moją maszynę to trochę dużo. I wcale nie szaleję.

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 21 paź 2014, 21:08
autor: rob_76
To i tak mało - jeżdżony żwawo, ale bez przegięć, Renault Clio III 1,2 TCe 100 KM (Turbo - jak w nazwie, zresztą już były) wykazywał się średnim spożyciem ok. 8 - 9 literków... Dużo...? A teraz zastanówmy się, o ile większa, pojemniejsza i wygodniejsza jest Delta...
Pozdrawiam
R.

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 22 paź 2014, 9:45
autor: Nat
To jest ta słynna ekologia wynikająca z downsizingu. :roll:

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 26 paź 2014, 1:45
autor: Igorrodz
Coś za coś. Tak samo jak nie ma aut idealnych tak i nie ma idealnych silników, pewne rozwiązania niosą też pewne problemy...

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 31 paź 2014, 9:54
autor: Artur G.
No dobra ...
Nie potrafię zrozumieć danych dot. zużycia paliwa tzw. katalogowego. Dlaczego są aż tak zaniżane.
Na przykładzie VW Passata 2014r. (motor nr 44/2014) silnik 1.4 TSI 150 KM: 6,1/4,5/5.0 . Jak do chu... wafla osiągnąć taki wynik? się pytam ... dobrze że redaktor Maciek Struk dodał, że średnio to 8 l/100. A jak się ma 8 do katalogowych 5? (chociaż te 8 to też pewnie lekko zaniżone) Pieprzeni oszuści.
A Delta III? Bardzo podobna sytuacja, kupując ją (fakt że z przymrużeniem oka) też sugerowałem się danymi katalogowymi i ni chu... nie da się ich osiągnąć. Chyba że na 70-80 km.
Po kiego grzyba pisać durnoty w danych, lepiej niech nic nie piszą.
ps. tak, wiem że to dane na hamowniach itp. ale tyle lat już się mówi o uczciwym podejściu do użytkowników a jak dotąd mają wszystko w du...
Taka, tam moja frustracja, mam motory od 1992r. i kiedyś podawali rozsądnie skalkulowane dane dot. zużycia paliwa.
Dziś zgadzają się chyba w opisach tylko wymiary zewnętrzne ...

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 01 lis 2014, 10:54
autor: rob_76
Te durnoty w danych sa osiagane w spreparowanych, w miare idealnych, choc rzeczywistych warunkach (puste drogi, brak korkow, tory testowe, etc.)... I sa po to, zeby glupim politykom udowodnic, ze maja racje, co do forsowania downsize'ingu... : czerwona : A co za tym idzie, chodzi o to, ze wszyscy zarabiaja (oprocz uzytkownika - sic!) - projektanci, producenci aut i paliw, dostawcy czesci zamiennych, itd. itp.... W "D" dostajemy tylko my... : cenzura :
A cala idee tzw. "Ekologii" to mozna wlozyc miedzy bajki!!! Celem jest drenowanie kieszeni klientow (snobow i innych "podatnych") "zachwyconych" :roll: nowymi "czystymi" rozwiazaniami (ktore wcale, nota bene, nie okazuja sie takie czyste w ogolnym rozrachunku!)...
A tak prywatnie, to najbardziej mnie wkurza czesty brak alternatywy :klnie: !!! Chocbys chcial wiekszy (pojemnoscia) i mocniejszy silnik, to w pewnych modelach bedzie juz nieosiagalny...
Niech zyje slynna wolnosc wyboru... :lol:
Szkoda tylko, ze nie ma z czego wybrac... : do bani :
Pozdrawiam
R.
P.S. Nie mam dostepu do kompa z polska klawiatura wiec sorki za "literki"... : gafa :

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 03 lis 2014, 22:08
autor: Jazeon
Jako, że samochód mam niewiele ponad tydzień i przejechane niewiele ponad 1k km mogę wypowiedzieć się tylko w trzeciej kwestii.
- Trzecia sprawa to komfort jazdy. Czy Delta III jest dostatecznie wyciszona, szczególnie na prędkościach autostradowych? Dla mnie to ważne ponieważ jeżdżę do rodziny ponad 600km w jedną stronę więc ten aspekt się liczy. Zastanawia mnie też wygoda foteli w Delcie - jeden znajomy napisał mi że mogę doznać szoku po przesiadce z Bory do Delty ze względu na te fotele, które zbyt wygodne nie są a do tego zdecydowanie zbyt miękkie (Pomijając słabe trzymanie boczne). Jaka jest Wasza opinia w tym zakresie?
Delta III jest bardzo dobrze wyciszona. Jeśli prędkość autostradowa dla Ciebie to ~140km/h, będziesz zadowolony.
Fotele i zawieszenie są dość twarde (przesiadka z Thesis). Moim zdaniem za twarde, a na boki trzymają dobrze. Może nie jak w sportowym aucie, ale całkiem dobrze.

Co do spalania to choć nie planowałem przy zakupie instalacji LPG to teraz powoli zmieniam te plany.
Normalna jazda na autostradzie przy ~130km/h to 7-7,5l/100km. Ciśnięcie na około 200km/h to już spalanie ~12-14l/100km (ale banan na twarzy bezcenny).
O dziwo po mieście (Kraków) mimo korków średnia też około 7,5l/100km pomimo wyłączania S&S.
Bajki o spalaniu poniżej 5l/100km przy prędkości autostradowej to tylko bajki z książeczki reklamującej auto.
Istnieje niewielka szansa, że spalanie spadnie gdy silnik i inne elementy przeniesienie napędu się dotrą.

Instalacja gazowa do MultiAir ponoć kosztuje około 3k PLN.

Wszystkie dane dotyczą właściwie nowego auta na zimowych oponach (205/55R16) z silniczkiem 1.4 MultiAir 140KM z 5 osobami na pokładzie (z czego ponad połowa to dzieci) i niewielką ilością bagażu.

Re: Delta III - wcale nie prozaiczne pytania przed zakupem

: 25 lis 2014, 10:23
autor: dbr
Krótko na pytania:
- silnik 1.4 MultiAir b. przyjemny, dynamiczny (przesiadłem się z Octavii 1.6 102 km), jeśli do gazu to lepiej t-jet raczej, tez miałem taki dylemat, multiair zaskoczył mnie pozytywnie spalaniem (w zasadzie nie przekraczam 7 litrów na 100, ale styl jazdy raczej eko),
nową Deltę w benzynie faktycznie można kupić tylko z rocznika 2013 (ja się na taką zdecydowałem) ale za to b. przyzwoite ceny szczególnie Bielsko Biała.
- koszty części i napraw oraz ich trwałość - (z własnego doświadczenia się nie wypowiem) przejechałem na razie 4 tys km nic się nie dzieje.
- komfort jazdy. Delta III jest dobrze wyciszona, właśnie przy prędkościach autostradowych odczuwam znaczną różnicę w porównaniu do poprzedniego auta (po części to pewnie zasługa 6 biegowej skrzyni biegów - obroty znacznie niższe niż w Octavii). Obawiałem się foteli, faktycznie b. miękkie niż w koncernie VAG ale nie jest żle.

Szerszą opinie napisałem w dziale Nasze Lancie.