Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Sprawdź czujnik Halla na wałku rozrządu, sprawdza się diodą zresztą jest temat na forum. A może rozłączył się gdzieś emulator wtryskiwaczy jeśli masz zwykły gaz, znaczy nie sekwencję.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Witam Panowie.
Walczyłem wczoraj dalej z moim Kapiszonem i dalej niestety nic.
Z tego co udało mi się sprawdzić:
- Czujnik wału oporność 895 Ohm - Ok
- Czujnik rozrządu dioda miga - Ok
- Wszystkie kostki, kable połączenia posprawdzane, nie widać żadnych przetarć ani załamań kabli - teoretycznie Ok ale nie wiadomo co siedzi w środku koszulek
- Świece dają iskrę - Ok
- Paliwo do listwy wtryskowej dochodzi przy załączeniu zapłonu i kręceniu rozrusznikiem, niestety nie zmierzone ciśnienie ( brak osprzętu ) teoretycznie Ok
Poszedłem za radą kolegi Marceli. Odpalanie na samostarcie przełączenie na LPG, silnik chodzi bez problemów. Podwyższenie obrotów i przełączenie z powrotem na Pb. I niestety silnik umiera. Brak podawania paliwa.
No i dalej ten sam problem wtryskiwacze się nie otwierają na benzynie !!!! ( sprawdzone przy wyciągniętych na wierzch )
Sprawdziłem również to co proponował Fotisk, dodatkowe zabezpieczenia. Zdemontowałem całą deskę żeby były wszystkie kable na wierzchu. I znalazłem kilka kabli od jakiś starych zestawów głośno mówiących i jakieś resztki alarmu. Wszystkie całkowicie wycięte i przywrócone do stanu oryginalnego.
Zostały do sprawdzenia masy. Czy ktoś orientuje się gdzie są punkty masowe w Kappie ? Próbowałem znaleźć schemat ale niestety nie udało mi się.
I jedna rzecz która nie daje mi spokoju. Jak pisałem wcześniej nie miałem oryginalnej diody immo. Podłączyłem pierwszą lepszą diodę z zabawki syna ( może się nie dowie ). Wchodzę dzisiaj do auta z zamiarem ogarnięcie tego co narobiłem a tu dioda już nie świeci. Okazało się że dioda nie żyje. Sprawdziłem napięcia jakie są na kostce i wydają mi się wysokie.
- Bez kluczyka w stacyjce, immo uzbrojone ( dioda miga) - zmieniające się od 1,3 V do 6,86V i z powrotem w dół
- Włączenie zapłonu, rozbrajanie immo ( diod świeci ) - 11,5 V
- Rozbrojone immo ( dioda nie świeci ) - 0,53 V
Czy ktoś to kiedyś sprawdzał, czy takie wartości powinny być ??
Walczyłem wczoraj dalej z moim Kapiszonem i dalej niestety nic.
Z tego co udało mi się sprawdzić:
- Czujnik wału oporność 895 Ohm - Ok
- Czujnik rozrządu dioda miga - Ok
- Wszystkie kostki, kable połączenia posprawdzane, nie widać żadnych przetarć ani załamań kabli - teoretycznie Ok ale nie wiadomo co siedzi w środku koszulek
- Świece dają iskrę - Ok
- Paliwo do listwy wtryskowej dochodzi przy załączeniu zapłonu i kręceniu rozrusznikiem, niestety nie zmierzone ciśnienie ( brak osprzętu ) teoretycznie Ok
Poszedłem za radą kolegi Marceli. Odpalanie na samostarcie przełączenie na LPG, silnik chodzi bez problemów. Podwyższenie obrotów i przełączenie z powrotem na Pb. I niestety silnik umiera. Brak podawania paliwa.
No i dalej ten sam problem wtryskiwacze się nie otwierają na benzynie !!!! ( sprawdzone przy wyciągniętych na wierzch )
Sprawdziłem również to co proponował Fotisk, dodatkowe zabezpieczenia. Zdemontowałem całą deskę żeby były wszystkie kable na wierzchu. I znalazłem kilka kabli od jakiś starych zestawów głośno mówiących i jakieś resztki alarmu. Wszystkie całkowicie wycięte i przywrócone do stanu oryginalnego.
Zostały do sprawdzenia masy. Czy ktoś orientuje się gdzie są punkty masowe w Kappie ? Próbowałem znaleźć schemat ale niestety nie udało mi się.
I jedna rzecz która nie daje mi spokoju. Jak pisałem wcześniej nie miałem oryginalnej diody immo. Podłączyłem pierwszą lepszą diodę z zabawki syna ( może się nie dowie ). Wchodzę dzisiaj do auta z zamiarem ogarnięcie tego co narobiłem a tu dioda już nie świeci. Okazało się że dioda nie żyje. Sprawdziłem napięcia jakie są na kostce i wydają mi się wysokie.
- Bez kluczyka w stacyjce, immo uzbrojone ( dioda miga) - zmieniające się od 1,3 V do 6,86V i z powrotem w dół
- Włączenie zapłonu, rozbrajanie immo ( diod świeci ) - 11,5 V
- Rozbrojone immo ( dioda nie świeci ) - 0,53 V
Czy ktoś to kiedyś sprawdzał, czy takie wartości powinny być ??
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
A jaką masz instalację gazową, zwykłą czy sekwencję?
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Gaz 2 gen Bingo S
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
A sprawdzałeś napięcie na wtryskiwaczach, na 1 pinie powinno być +12 volt.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Ok wróciłem, posprawdzałem. Przy włączonym zapłonie.
Pin 1 - 11,83
Pin 2 - 6,23
Ale odkryłem jeszcze coś. Teraz jak było cicho na dworze usłyszałem brzęczenie jak se nie mylę z silniczka krokowego ( na górze przepustnicy ). Jest też ciepły. Czy on może mieć wpływ na problemy z odpaleniem ??
Pin 1 - 11,83
Pin 2 - 6,23
Ale odkryłem jeszcze coś. Teraz jak było cicho na dworze usłyszałem brzęczenie jak se nie mylę z silniczka krokowego ( na górze przepustnicy ). Jest też ciepły. Czy on może mieć wpływ na problemy z odpaleniem ??
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Nie,on często dość głośno brzęczy.
Jak ją przerzuciłeś z LPG na Pb padła od razu??
Jak ją przerzuciłeś z LPG na Pb padła od razu??
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Tak padła od razu, nie poszła ani chwilki na benzynie.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
To że krokowy brzęczy to jest normalne, a jak masz podpięty emulator na wtyczki przy wtryskiwaczach, czy cięta wiązka? jeśli na wtyczki to podłącz oryginalną wiązkę na wtryskiwacze.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
kolego a czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest napięcie na wstryskach?
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Myślę ,że problem robi sterownik LPG który odłączył wtryski Pb na stałe,tzn nie emuluje ich tylko na LPG ale non stop.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Też myślę że to wina emulatora, wkleiłem schemat może coś ci pomoże.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Wtryski połączone są na wtyczki, na szczęście bez cięcia kabli zrobili. Odłączyłem dzisiaj całkowicie kompa z gazu. Podłączyłem bezpośrednio pod wtryski oryginalną wiązkę z Pb i nic niestety dalej to samo.
Przy kręceniu zasilanie na wtryskach jest. Chociaż na obydwóch pinach spada w dół. Na pinie 1 na 9,83 na pinie 2 na 3,46.
Jedyną różnicą dzisiaj jest to że już nie tylko kręci rozrusznikiem ale silnik próbuje zagadać ale tak jakby nie dawał rady tego dokończyć.
Powoli rozkładam ręce. Może ktoś posiada namiary na jakiegoś dobrego elektryka z okolic Gliwic który podjedzie pod dom ??
Przy kręceniu zasilanie na wtryskach jest. Chociaż na obydwóch pinach spada w dół. Na pinie 1 na 9,83 na pinie 2 na 3,46.
Jedyną różnicą dzisiaj jest to że już nie tylko kręci rozrusznikiem ale silnik próbuje zagadać ale tak jakby nie dawał rady tego dokończyć.
Powoli rozkładam ręce. Może ktoś posiada namiary na jakiegoś dobrego elektryka z okolic Gliwic który podjedzie pod dom ??
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika
Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa jak będzie za małe to nie odpali, musi być 3 bary.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX