Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika

Łukasz84
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gliwice

Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika

Post autor: Łukasz84 » 07 lis 2014, 20:31

Witam

To drugi mój post na forum i już niestety problem. Samochód to oczywiście Kappa z silnikiem 2.0 20v. Benzyna plus gaz.

Od tygodnia w moich rękach i było wszystko w porządku. Niestety od środy zaczęły się problemy. Po powrocie z pracy ładnie zaparkowałem pod domem a wieczorem chcąc wstawić auto do garażu silnik już nie odpalił. Kręci kręci i nic.

Pierwsze co wpadło mi do głowy to pompa paliwa ponieważ auto w gazie więc pompa dostaje w tyłek. Więc runda do sklepu, nowa pompa wstawiona i dalej nic :( Druga opcja podpięcie pod komputer i sprawdzenie przez FES. Pokazał się błąd klucza elektronicznego. Głowa w dół to immobilizer. Zastanowiło mnie czemu dioda sygnalizująca rozbrojenie immo nie świeci i w sumie nigdy nie świeciła. Po zdjęciu kratek nadmuchu okazało się że diody nie ma :). Rozkręciłem dziecku zabawkę żeby na szybko dorwać jakąś diodę :D podłączam i nic zero efektu. Nie miga, nie świeci zero życia.

Na następny dzień centralka z immo i kluczyki pod pachę i do elektryka. Okazało się że centralka zgubiła kluczyki. No ok 200 zł mniej w kieszeni i powrót do domu. Szybkie podłączenie centralki i dioda ożyła, miga. OK, kluczyk w stacyjkę, po przekręceniu dioda gaśnie. W tym momencie pojawił się uśmiech na mojej twarzy. Jak szybko pojawił się tak szybko zniknął. Lancia nie odpala.

Znowu podłączenie pod kompa, pokazuje błąd klucza elektronicznego i błąd 05. Po skasowaniu błędów dalej nic. Dioda gaśnie, błąd klucza elektronicznego zniknął ale 05 pozostał. A auto dalej nie chce zagadać. Iskra na świecach jest. Po odpaleniu na samostarcie i przerzuceniu na gaz silnik pracuje normalnie. Pomysły już mi się skończyły więc proszę poratujcie bo nie wiem w którą stronę mam to dalej sprawdzać.

Zapomniałem wspomnieć że paliwo do listwy wtryskowej dochodzi. Wygląda to tak jakby były zablokowane wtryskiwacze, pompa podaje iskra jest ale wtryskiwacze nie podają.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2014, 1:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: andrzej1 » 07 lis 2014, 20:42

Witaj a na desce kontrolna kluczyka gaśnie czy nie ? Dioda powinna chyba zmienić kolor z czerwonego na zielony :roll: a kluczyk jest widziany przez immo ? Na forum na stronie głównej masz temat Kappa wejdzie tam potem w temat instalacja elektryczna i tam masz kody błędów w karpie może tam się dowiesz o co chodzi :D
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

Łukasz84
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Łukasz84 » 07 lis 2014, 20:56

Szczerze to nigdy nie widziałem na desce kontrolki z kluczykiem, wszystkie wersje Kappy taką miały ?? Diodę mam koloru czerwonego bo taką udało mi się na szybko dorwać, oryginalnej nie było. Kluczyki są na nowo wprowadzone do centralki więc centralka powinna widzieć je bez problemu.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: marceli » 07 lis 2014, 21:04

Witaj,
pewnie masz przedliftową Kappę tam diody czy tam kontrolki w zegarach nie ma.Jest tylko w nawiewach.

Jak immo działa świeci bodajże na zielono.

Co do zapalania,na samostarcie zapali i chodzi na LPG???To przerzuć ją na Pb z gazu i zobaczysz czy ożyje czy nie.Jak nie to stanęły wtryskiwacze i tyle.Spróbuj z lpg przerzucić mając wyższe obroty nie na wolnych,może pomału zaskoczą.

Aha,już to gdzieś pisałem błąd 05 zawsze występuje po kluczyku jak zapalisz zniknie sam.

PS.Jak zmieniałem listwę wtrysków u siebie i założyłem taką co leżała dwa lata to też nie mogła zaskoczyć,załapywała po 1 cylindrze aż w końcu pomału z dodatkiem do Pb po 5-6km przebiło się i równo chodziła.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 21:12 przez marceli, łącznie zmieniany 1 raz.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Bartek-Lodz » 07 lis 2014, 21:12

1. sprawdź czujnik położenia wału.
2. sprawdź masy.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: marceli » 07 lis 2014, 21:15

Bartek z w/w usterkami nie zapaliła by wcale.Kolega pisze ,że na LPG zapali i chodzi.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Łukasz84
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Łukasz84 » 07 lis 2014, 21:20

Dziękuję za podpowiedź jutro spróbuję tak zrobić. Ale czy to możliwe żeby wszystkie wtryskiwacze stanęły na raz ?? Próbowałem podłączyć wtryskiwacz z hondy. Po wpięciu w instalację nie dawał oznak życia. Ale po podłączeniu bezpośrednim zasilaniem cyka.

I takie jeszcze jedno pytanie czy multiecuscan to to samo co fes. Na ich stronie znalazłem pytanie właśnie dotyczące tego błędu 05.

http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=2183

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: marceli » 07 lis 2014, 21:24

Tak to samo,w innym opakowaniu.

Masz odpowiedź,05 sygnał RPM,nie chodzi to widzi "niby"błąd.Jak zapalisz jest ok.

Honda może mieć inne wtryski.Honda ma PGM-FI tu jest Bosch ,pewnie sterowanie inne.

Używasz coś PB czy non stop LPG??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Łukasz84
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Łukasz84 » 07 lis 2014, 21:36

Przeważnie jeździłem na LPG ale po odpaleniu zawsze kilka kilometrów jechała na Pb zanim przełączyłem.

PS. jutro spróbuję przełączyć z LPG na Pb tak jak mówiłeś i zobaczę jaki efekt będzie.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: marceli » 07 lis 2014, 21:40

To dziwne ,czyli chodzą ot tak z dnia na dzień tym bardziej używane by nie "stanęły".
Chyba będzie jednak inny problem.Może ciśnienie na listwie słabe?Sprawdź czy w ogóle podają paliwo jak kręcisz rozrusznikiem.Żeby wyeliminować najpierw czy tam paliwo podaje.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Łukasz84
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Łukasz84 » 07 lis 2014, 21:49

Dokładnie po południu wszystko ok a wieczorem już nie ożyła. Pompa paliwa wymieniona na nową więc ciśnienie powinno być w porządku. Przed ponownym zakodowaniem kluczyków w centralce immo paliwo do listwy było podawane bez problemu, ale wtryskiwacze się nie otwierały i nie podawały paliwa ( wyciągnięte z bloku i sprawdzone przy kręceniu rozrusznikiem). Po zakodowaniu drugi raz ich nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: marceli » 07 lis 2014, 22:01

Sprawdź tak jak pisałem wcześniej,z przełączeniem czy zaskoczy.

A jak nie to jeszcze sprawdź czy jest podawane paliwo,najpierw bezpośrednio z wężyka czy leci(pomijając wtryski) a potem tak jak sprawdzałeś czyli w listwie wyciągniętej z kolektora.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Łukasz84
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:55
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Łukasz84 » 07 lis 2014, 22:04

Jutro powalczę i zobaczę co uda mi się osiągnąć

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa problem z odpaleniem silnika

Post autor: Maniak » 08 lis 2014, 9:55

Łukasz84 pisze:Dokładnie po południu wszystko ok a wieczorem już nie ożyła. Pompa paliwa wymieniona na nową więc ciśnienie powinno być w porządku. Przed ponownym zakodowaniem kluczyków w centralce immo paliwo do listwy było podawane bez problemu, ale wtryskiwacze się nie otwierały i nie podawały paliwa ( wyciągnięte z bloku i sprawdzone przy kręceniu rozrusznikiem). Po zakodowaniu drugi raz ich nie sprawdzałem.
Nowa pompa nie gwarantuje sukcesu. Sprawdź ciśnienie jakie podaje.
Inna opcja może coś z czujnikiem wałka. Posprawdzaj wszystkie kostki styki poruszaj kablami.
Gzyjniki mają często popękane koszulki w środku przewodu, zwara i klops.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - problem z odpaleniem silnika

Post autor: fotisk » 09 lis 2014, 10:14

A może masz jakieś dodatkowe "zabezpieczenie" odcinające wtryskiwacze... Wg mnie usterka wyłącznie elektryczna... Może trzeba posprawdzać połączenie między ECU a wtryskiwaczami... a może masa wtrysków się zgubiła...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”