Dobra. Turbina to jeden temat. Zaolejone przewody to drugi. Pojawił się nowy problemik i myślę, że może mieć związek z turbiną i zaolejeniem przewodów.
Teraz już w ogóle zgłupiałem. Cały weekend czytałem forum i teraz z tą wiedzą mogę zadać kolejne pytania
podczas jazdy w trasie zapaliła się kontrolka silnika. 3x w sumie w ciągu może godziny. Raczej podczas dodawania gazu. Silnik nie kopci, nie daje żadnych niepokojących objawów, przyśpiesza, chociaż podczas jednego z dodania gazu, w którego trakcie się zapaliła tak jakby na ułamek sekundy silnik się zastanowił czy przyśpieszać. Po prostu go przymuliło na może 10 sekund. Od tamtej chwili zrobione 500km po trasie i 30 w cyklu mieszanym. Kontrolka się nie zapaliła.
Silnik się dogrzewa. W jednym w wątków wyczytałem, że komuś kontrolka zapalala się na zimnym\ciepłym ogólnie chodziło o problem z termostatem. U mnie termostat dawno wymieniony, temperatura osiągana góra po 10km przejechanych. Co prawda wymieniałem płyn chłodniczy i mam go ciut ponad stan:
tu pierwsze pytanie: czy to może być powodem zapalenia kontrolki? choć sam myślę, że nie.
Kolejna sprawa. Wyczytałem o popękanych przewodach dolotowych. Węzyk paliwa od filta do silnika miałem popękany i wymieniłem, więc posprawdzam dolot, bo dziury mogą zapalać kontrolkę. Tak wyczytałem.
Tu drugie pytanie: czy te popękania/uszkodzenia wężykow i generalnie wszystkich przewodów powietrza mogą prowadzić(oprócz zapalania kontrolki) do takich zabrudzeń olejem o ktorych pisałem na wstępie wątku?
Kolejna sprawa. Zawór overboost. Podobno też powoduje zapalanie kontrolki silnika (eobd).Chcę go również przeczyścić. Wyczytałem, że znajduje sie gdzieś w okolicach chłodnicy. Niestety na forum znalazłem jedynie zdjęcia z alfaholików i fiata stilo a na naszym forum zdjęcia mi nie ładują sie.
I na koniec chce podpiac auto pod kompa, ale kompletnie nie wiem jak. Nie wiem nawet gdzie jest złącze diagnostyczne w Lybrze. Na jakiś zdjęciach znalazlem pod kolumna kierownicy. Kabel obd2 mam. Program ściągnięty z forum. Wyczytałem,ze logować sie na włączonym silniku na 3 i 4 biegu. Tyle wiem.
Tu 3 pytanie:
Jak przeprowadzić diagnostykę silnika? Gdzie wpiąć kabel jak logować itp.
Jak ogarne kompa, przewody i overboosta dopiero zobaczę co z turbo.
Sorry, że tak sie rozpisałem, ale jestem laik ale bardzo ambitny, nie lubię przepłacać, lubię satysfakcje jak zrobię sam