Strona 1 z 1

Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 23 gru 2014, 0:00
autor: szeryfisch
No własnie tak sie zastanawiam i szukam czym diagnozować Lancie.
Mam swoj warsztat i mam sporo interfejsów. Ale jak na razie żaden nie obsługuje w pełni wszystkich podsystemów samochodu.
Ma ktoś wiedze czym serwis(ASO) sie posługuje?

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 23 gru 2014, 8:39
autor: jenks
ASO posługuje się examinerem.Ja swoją lancie diagnozuję kablem elm 327 + przejściówka A1+FES-łączy się ze wszystkim z wyjątkiem czujników parkowania.

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 30 gru 2014, 0:07
autor: szeryfisch
No to nie wiem, mam elm327, mam tez interfejs z przełącznikiem, i żebym mógł wszystko FESem zdiagnozowac to nie powiem. Coś tam działa, ale dupy nie urywa.
Autocom tez wszystkiego nie widzi, sprawdze jeszcze Launchem.. Ale tez nie sądze.
Nie ma czegos takiego jak VCDS, Clip czy Actia? Pozostaje tylko Examiner?

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 30 gru 2014, 8:53
autor: jenks
Może masz niewłaściwy elm(w niektórych szczególnie chinoli trzeba jakiś opornik usuwać.)Kup u viakena elm v2 za 99zł+przejściówka typ1 za 17zł i FES-em ogarniesz wszystko z wyjątkiem czujników parkowania.

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 31 gru 2014, 0:04
autor: szeryfisch
Posiedziałem w aucie bo pradu na warsztacie nie było i jest tak:
moj interfejs z przełacznikiem czyli Vagcom tak naprawde działa jedynie z silnikiem i wspomaganiem. Reszta ni hu hu.
Za to o dziwo autocom dziala ze wszystkim prawidłowo oprócz silnika :)W sterowniku silnika wywala błedne ID, komunikuje sie , błedy odczytac mozna i nic wiecej.
Zanalazłem gdzies zapomnianego elma 327, moze jutro go odpale i zobacze czy działa :) NIestety nie mam pojecia gdzie go kupiłem, wiec moze to byc chinol z opornikiem.
Ta przejsciówka TYP1 to konkretnie do czego?

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 31 gru 2014, 8:47
autor: jenks
Viaken do obsługi aut z grupy fiata produkuje do elm 327 3 rodzaje przejściówek;typ1,2,3.w delcie typ1 potrzebny jest do ABS-u i wspomagania elektrycznego.Przejściówki są po to ,żebyś nie musiał mostkować pinów.

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 03 sty 2015, 21:53
autor: szeryfisch
Odpalilem znalezionego elma327 i dla odmiany próbowałem go z programem AlfaOBD i jest tak:
gada ze wszystkim, oprócz wspomagania?? Do tego bedzie mi potrzebna ta przejsciówka od Viakena?
Na razie musze spokojnie usiąść i zobaczyć co moge za jego pomocą zrobić.

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 04 sty 2015, 10:50
autor: jenks
Przejściówki są potrzebne do współpracy z FESem.Alfaobd łączy się z czujnikami parkowania?

Odp: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 04 sty 2015, 13:30
autor: cuoreventi
jenks pisze:Przejściówki są potrzebne do współpracy z FESem.Alfaobd łączy się z czujnikami parkowania?
Mi się łączy, ale przez przejściówkę.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Re: Odp: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 04 sty 2015, 19:36
autor: jenks
cuoreventi pisze:
jenks pisze:Przejściówki są potrzebne do współpracy z FESem.Alfaobd łączy się z czujnikami parkowania?
Mi się łączy, ale przez przejściówkę.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Jaką Masz przejściówke i gdzie można ją kupić?

: 04 sty 2015, 19:48
autor: cuoreventi
Ja mam przejściówkę własnej roboty zrobioną wg schematu AlfaOBD. Jeden kabel a na nim przełącznik 8 pinowy.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 04 sty 2015, 22:10
autor: szeryfisch
No to dziwne, ale z moim parktronikiem sie łączył bez przejściówki. Moze dlatego ze mam tylko z tyłu czujniki?
Jeszcze pytanko, za pomocą którego z programów moge sobie ustalic przebieg do nastepnej wymiany oleju na np 15000km?

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 04 sty 2015, 22:34
autor: cuoreventi
szeryfisch pisze:No to dziwne, ale z moim parktronikiem sie łączył bez przejściówki. Moze dlatego ze mam tylko z tyłu czujniki?
Są dwa systemy. Czujniki tylko z tyłu - połączenie następuje przez CAN
Czujniki przód + tył (parkowanie automatyczne) - połączenie jest na 13 lub 14 pinie (nie pamiętam) do którego potrzebna przejściówka. W necie są oznaczone jako fioletowe adaptery.
szeryfisch pisze:Jeszcze pytanko, za pomocą którego z programów moge sobie ustalic przebieg do nastepnej wymiany oleju na np 15000km?
Na pewno AlfaOBD ma tą funkcję. MES chyba zresztą też. Ja chyba ostatnio kasowałem tym pierwszym.

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 05 sty 2015, 10:59
autor: szeryfisch
Czyli cza paczeć :) Inspekcje kasowałem AlfaOBD, ale nie pytał o przebieg, skasował i juz. Bede musiał posiedziec.

Re: Delta III - jaki interfejs diagnostyczny?

: 05 sty 2015, 16:19
autor: szeryfisch
No to posiedziałem i nie moge znalezc miejsca w którym moge wpisac nowy interwał wymiany oleju. Zaprogramowany jest na 35000km a to dla mnie stanowczo za duzo. Moze mnie ktos naprowadzic gdzie grzebac?