Dedra - nie działający obrotomierz
Dedra - nie działający obrotomierz
nie działa mi obrotomierz w dedrze 1,9 tds
czy ktoś wie skąd pobiera impulsy i jakim kolorem kabla
jest to podłączone??
i czy ewentualnie wie ktoś jaka może być przyczyna??
czy ktoś wie skąd pobiera impulsy i jakim kolorem kabla
jest to podłączone??
i czy ewentualnie wie ktoś jaka może być przyczyna??
Dedra - nie działający obrotomierz
A u mnie dla porównania to obrotomierz przy wyłączonym silniku nie opada na 0 tylko wskazuje parę kresek czort wie dlaczego
Dedra - nie działający obrotomierz
U mnie też nie opada do zera, bo kołek jest na 500.
Dedra - nie działający obrotomierz
Temat dawno nieporuszany, więc trzeba go odnowić. Z tego co sie orientuje sygnał idzie z cewki, tylko teraz z jakiego kabla (bo są aż cztery ) , pytanie pada dlatego że od paru tygodni obrotomierz też mi nie działa. Rozkręciłem dzisiaj deske żeby sprawdzić czy jakiś kabelek nie jest luźny ( przy okazji wymieniłem przepalone żarówki ) sprawdziłem czy dochodzi jakiekolwiek napięcie i *** blada, gdzie mam szukać i czego mam szukać, nadpomne że z elektryki jestem laik, choć większość dupereli zrobiłem sam. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o podpowiedź, bo niechce niepotrzebnie kasy wydawać
Dedra - nie działający obrotomierz
Oj bym zapomniał spytać, czy przewód który idzie do obrotomierza przechodzi przez głowną listwe czy bezpośrednio do obrotka
Dedra - nie działający obrotomierz
Sochan, który rozpoczął ten temat pewnie wie, że w 1.9 TD cewki nie ma.
Dedra - nie działający obrotomierz
Ale niechciałem rozpoczynać następnego tamtu, a problem mam teraz ja, sochanowi nikt niepomógł, wię moze ja dostane jakąś podpowiedź
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Dedra - nie działający obrotomierz
Nie uważam się za eksperta w tej dziedzienie więc wybaczcie moje mało precyzyjne sformułowania.
W moim samochodzie jednostka centralna steruje wtryskiem. Jest czujnik obrotów na rozdzielaczu zapłonu który podaje impulsy do kompa. Ten (tak uważam widząc jak biegną przwody) steruje obrotomierzem. Ważna uwaga: w przypadku luźnego kabla przy czujniku obrotów w rozdzielaczu, samochód szarpał, miał kłopot z odpaleniem, a obrotomierz wariował skacząc po całej skali. Nie można uruchomić auta myląc bieguny w tym czujniku (bynajmniej u mnie tak było). Wskazówka nie zatrzymuje się na czystym zerze, jest w granicach ok 500 obr. przy wyłączonym silniku.
W moim samochodzie jednostka centralna steruje wtryskiem. Jest czujnik obrotów na rozdzielaczu zapłonu który podaje impulsy do kompa. Ten (tak uważam widząc jak biegną przwody) steruje obrotomierzem. Ważna uwaga: w przypadku luźnego kabla przy czujniku obrotów w rozdzielaczu, samochód szarpał, miał kłopot z odpaleniem, a obrotomierz wariował skacząc po całej skali. Nie można uruchomić auta myląc bieguny w tym czujniku (bynajmniej u mnie tak było). Wskazówka nie zatrzymuje się na czystym zerze, jest w granicach ok 500 obr. przy wyłączonym silniku.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Dedra - nie działający obrotomierz
Witam,
Poszukam jutro w "nutach", może coś znajdę do Dedry. Tak ogólnie:
Do Sochana - w silnikach Tds często informacja dla obrotomierza pobierana jest z alternatora, może to być dodatkowy, cienki przewód z konektorem (taki, jak do kontrolki ładowania).
Do Mufnala - zależy od typu komputera zapłonu - z cewki (z punktu przyłączenia przerywacza lub modułu) - takie rozwiązanie było stosowane przy bardzo prostych układach zapłonowych, z przerywaczem mechanicznym lub bezstykowym). Gdy wprowadzono bardziej złożone komputery zapłonu, pobierające impuls z czujnika położenia wału korbowego (koło pasowe lub koło zamachowe), to komputer przetwarzał impulsy i przesyłał je do obrotomierza.
Może uda mi się znaleźć informacje, jak to jest rozwiązane w Waszych Lucynkach, ułatwieniem byłaby wiedza o rocznikach, również o poj. ile zaworów ma benzynka.
Pozdrawiam
Poszukam jutro w "nutach", może coś znajdę do Dedry. Tak ogólnie:
Do Sochana - w silnikach Tds często informacja dla obrotomierza pobierana jest z alternatora, może to być dodatkowy, cienki przewód z konektorem (taki, jak do kontrolki ładowania).
Do Mufnala - zależy od typu komputera zapłonu - z cewki (z punktu przyłączenia przerywacza lub modułu) - takie rozwiązanie było stosowane przy bardzo prostych układach zapłonowych, z przerywaczem mechanicznym lub bezstykowym). Gdy wprowadzono bardziej złożone komputery zapłonu, pobierające impuls z czujnika położenia wału korbowego (koło pasowe lub koło zamachowe), to komputer przetwarzał impulsy i przesyłał je do obrotomierza.
Może uda mi się znaleźć informacje, jak to jest rozwiązane w Waszych Lucynkach, ułatwieniem byłaby wiedza o rocznikach, również o poj. ile zaworów ma benzynka.
Pozdrawiam
Dedra - nie działający obrotomierz
Dzięki Romlen za wskazówki, ale moja kochana dedrunia niemiała żadnych podobnych objawów, napisze tak, zaczęło od skakania wskaźnika na obrotomierzu, potem nagle zrobił amen i tak zostało do dzisiaj, chodzi mi bardziej żeby jakiś z klubowiczów zajrzał pod swoja maskę i powiedział konkretnie czy to 2 czy 4 przewód i jeszcze jedni czy istnieje możliwość zrobienia jakiegoś innego obiegu , tak żeby ten obrotek mi w końcu zaczął działać
Dedra - nie działający obrotomierz
Może to coś pomorze, nie lancia ale coś z naszej rodziny http://www.tempra.org/ttt/schematy/6.JPG
Dedra - nie działający obrotomierz
Tam z pewnością będzie można coś znależć, jak już kieduś pisałem wiele podzespołów i rozwiązań jest w Fiatach i Lanciach identycznych lub bardzo podobnych sam od 2 lat jeżdżę z komputerem od Tempry.
Dedra - nie działający obrotomierz
Schemat jest trochę kiepski, bo na nim widać że prosto z cewki idzie przewód do obrotka, a ja dzisiaj dałem sobie trochę czasu i zacząłem szukać gdzie mi prąd znika. Z cewki od strony silnika idzie prąd na obrotka, jest to biało-brązowy przewód, wchodzi przez przednią ścianę do środka, tam też go znalazłem, więc sobie myśle trza rozkręcić deskę i ku mojemu zdziwieniu do obrotka dochodzą dwa kable ( tak powinno być ) ale innego koloru jeden szary a drugi biało-zielony, szukałem czy gdzieś niema jakiejś kostki, ale *** nic z tego, jutro dalsza część rozbieranki i szukanie co gdzie i kiedy ktoś zmienił
Dedra - nie działający obrotomierz
Więc sie pobawiłem w dalszą część rozbieranki, znalazłem przewody które wychodzą z obrotaka, ale niestety wchodza one spowrotem do komory silnika, czyli sygnał nie idzie z cewki bezpośrenio , są to dwa przewody koloru szarozielonego i zielonobiałego, z tego co sie dzisiaj dowiedziałem od swojego elektryka cały impuls może iść przez moduł, na poniedziałek jestem z nim umówiony, więc jak cos bede wiedział dam znać na forum, dzisiaj spróbuje jeszcze zresetowac kompa może cos pomorze
Dedra - nie działający obrotomierz
Reset nic niepomógł, za namową innych podłączyłem dzisiaj sygnał prosto z cewki, ale chyba zrobiłem coś nietak, po podłączeniu zapaliła mi się kontrolka wtrysków, ale to raczej z mojej winy, bo przewody podłonczyłem do wtyczki gdzie dochodziły kabelki te oryginalne od kompa, jutro zobacze jak będzie szło jak tylko pójdzie prąd z cewki