Dedra - nie działający obrotomierz

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 25 mar 2005, 10:35

nie działa mi obrotomierz w dedrze 1,9 tds
czy ktoś wie skąd pobiera impulsy i jakim kolorem kabla
jest to podłączone??
i czy ewentualnie wie ktoś jaka może być przyczyna??

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 20 wrz 2005, 23:54

A u mnie dla porównania to obrotomierz przy wyłączonym silniku nie opada na 0 tylko wskazuje parę kresek czort wie dlaczego :?:

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: makek » 21 wrz 2005, 11:03

U mnie też nie opada do zera, bo kołek jest na 500. :wink:

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 06 paź 2005, 18:32

Temat dawno nieporuszany, więc trzeba go odnowić. Z tego co sie orientuje sygnał idzie z cewki, tylko teraz z jakiego kabla (bo są aż cztery ) , pytanie pada dlatego że od paru tygodni obrotomierz też mi nie działa. Rozkręciłem dzisiaj deske żeby sprawdzić czy jakiś kabelek nie jest luźny ( przy okazji wymieniłem przepalone żarówki ) sprawdziłem czy dochodzi jakiekolwiek napięcie i *** blada, gdzie mam szukać i czego mam szukać, nadpomne że z elektryki jestem laik, choć większość dupereli zrobiłem sam. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o podpowiedź, bo niechce niepotrzebnie kasy wydawać :cry:

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 06 paź 2005, 20:43

Oj bym zapomniał spytać, czy przewód który idzie do obrotomierza przechodzi przez głowną listwe czy bezpośrednio do obrotka :wink:

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: makek » 06 paź 2005, 21:29

Sochan, który rozpoczął ten temat pewnie wie, że w 1.9 TD cewki nie ma.

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 06 paź 2005, 21:52

Ale niechciałem rozpoczynać następnego tamtu, a problem mam teraz ja, sochanowi nikt niepomógł, wię moze ja dostane jakąś podpowiedź :wink:

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: romlen » 06 paź 2005, 22:36

Nie uważam się za eksperta w tej dziedzienie więc wybaczcie moje mało precyzyjne sformułowania.

W moim samochodzie jednostka centralna steruje wtryskiem. Jest czujnik obrotów na rozdzielaczu zapłonu który podaje impulsy do kompa. Ten (tak uważam widząc jak biegną przwody) steruje obrotomierzem. Ważna uwaga: w przypadku luźnego kabla przy czujniku obrotów w rozdzielaczu, samochód szarpał, miał kłopot z odpaleniem, a obrotomierz wariował skacząc po całej skali. Nie można uruchomić auta myląc bieguny w tym czujniku (bynajmniej u mnie tak było). Wskazówka nie zatrzymuje się na czystym zerze, jest w granicach ok 500 obr. przy wyłączonym silniku.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: wujek » 06 paź 2005, 23:23

Witam,
Poszukam jutro w "nutach", może coś znajdę do Dedry. Tak ogólnie:
Do Sochana - w silnikach Tds często informacja dla obrotomierza pobierana jest z alternatora, może to być dodatkowy, cienki przewód z konektorem (taki, jak do kontrolki ładowania).
Do Mufnala - zależy od typu komputera zapłonu - z cewki (z punktu przyłączenia przerywacza lub modułu) - takie rozwiązanie było stosowane przy bardzo prostych układach zapłonowych, z przerywaczem mechanicznym lub bezstykowym). Gdy wprowadzono bardziej złożone komputery zapłonu, pobierające impuls z czujnika położenia wału korbowego (koło pasowe lub koło zamachowe), to komputer przetwarzał impulsy i przesyłał je do obrotomierza.
Może uda mi się znaleźć informacje, jak to jest rozwiązane w Waszych Lucynkach, ułatwieniem byłaby wiedza o rocznikach, również o poj. ile zaworów ma benzynka.
Pozdrawiam

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 06 paź 2005, 23:26

Dzięki Romlen za wskazówki, ale moja kochana dedrunia niemiała żadnych podobnych objawów, napisze tak, zaczęło od skakania wskaźnika na obrotomierzu, potem nagle zrobił amen i tak zostało do dzisiaj, chodzi mi bardziej żeby jakiś z klubowiczów zajrzał pod swoja maskę i powiedział konkretnie czy to 2 czy 4 przewód i jeszcze jedni czy istnieje możliwość zrobienia jakiegoś innego obiegu , tak żeby ten obrotek mi w końcu zaczął działać :wink:

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 06 paź 2005, 23:40

Może to coś pomorze, nie lancia ale coś z naszej rodziny http://www.tempra.org/ttt/schematy/6.JPG

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 07 paź 2005, 11:29

Tam z pewnością będzie można coś znależć, jak już kieduś pisałem wiele podzespołów i rozwiązań jest w Fiatach i Lanciach identycznych lub bardzo podobnych sam od 2 lat jeżdżę z komputerem od Tempry. :roll:

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 07 paź 2005, 19:27

Schemat jest trochę kiepski, bo na nim widać że prosto z cewki idzie przewód do obrotka, a ja dzisiaj dałem sobie trochę czasu i zacząłem szukać gdzie mi prąd znika. Z cewki od strony silnika idzie prąd na obrotka, jest to biało-brązowy przewód, wchodzi przez przednią ścianę do środka, tam też go znalazłem, więc sobie myśle trza rozkręcić deskę i ku mojemu zdziwieniu do obrotka dochodzą dwa kable ( tak powinno być ) ale innego koloru jeden szary a drugi biało-zielony, szukałem czy gdzieś niema jakiejś kostki, ale *** nic z tego, jutro dalsza część rozbieranki i szukanie co gdzie i kiedy ktoś zmienił 8O

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 08 paź 2005, 13:26

Więc sie pobawiłem w dalszą część rozbieranki, znalazłem przewody które wychodzą z obrotaka, ale niestety wchodza one spowrotem do komory silnika, czyli sygnał nie idzie z cewki bezpośrenio , są to dwa przewody koloru szarozielonego i zielonobiałego, z tego co sie dzisiaj dowiedziałem od swojego elektryka cały impuls może iść przez moduł, na poniedziałek jestem z nim umówiony, więc jak cos bede wiedział dam znać na forum, dzisiaj spróbuje jeszcze zresetowac kompa może cos pomorze :evil:

Anonymous

Dedra - nie działający obrotomierz

Post autor: Anonymous » 10 paź 2005, 19:07

Reset nic niepomógł, za namową innych podłączyłem dzisiaj sygnał prosto z cewki, ale chyba zrobiłem coś nietak, po podłączeniu zapaliła mi się kontrolka wtrysków, ale to raczej z mojej winy, bo przewody podłonczyłem do wtyczki gdzie dochodziły kabelki te oryginalne od kompa, jutro zobacze jak będzie szło jak tylko pójdzie prąd z cewki :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”