Strona 2 z 2

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 02 lut 2015, 0:35
autor: rob_76
: ok2 :

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 02 lut 2015, 22:13
autor: Bichoń
Sprawdziłem ten czujnik temperatury powietrza, przy temperaturze koło zera miał ok. 200k Ohm. A powinien mieć koło 10kOhm. Jest więc do bani. Wyrzucił bym go, ale musiał bym szukać jakiejś zaślepki do kolektora :-)
A poza tym czujnik trzymał się na słowo honoru, miał zerwany gwint. Osadziłem go na wypełniającym kleju w celu poprawy szczelności.
Teraz poszukam jakiegoś termistora NTC o podobnych parametrach, albo zasymuluję jakąś prawdopodobną temperaturę stałą wartością. Komputer bardzo zwraca uwagę na tą temperaturę zasysanego powietrza?

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 03 lut 2015, 21:09
autor: rob_76
Na 100 % nie powiem, ale wydaje mi się, że powinien - znów zasada, im zimniej (ale bez przesady!) tym więcej tlenu w cylindrze, tym większa dawka paliwa i moc... Niemniej może się okazać, że poprawa będzie minimalna... :hmmm:

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 11:04
autor: Bichoń
Dławi dalej, szukam co to może być.
- Czy możliwe, że takie efekty występują z powodu świec albo kabli?
- układ zasilania paliwem... Da się tam wstawić na szybko jakiś uniwersalny filterek paliwa? jak wygląda dostęp i instalacja?
- czy da się chałupniczo sprawdzić wydajność pompy paliwa?

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 16:18
autor: rob_76
Wydajność pompy paliwa - zapewne najprościej wziąć wiadro (z miarką), stoper i zmierzyć ile czasu zajmie wypompowanie n.p. 5-u litrów... (?)
Co do wstawienia dodatkowego filtra - jeśli masz tam wężyki gumowe, to raczej tak... A propos - sprawdzałeś/ wymieniałeś (może być na linii lub w baku - przy pompie) oryginalny filtr paliwa...?

A tak w ogóle, to przeczytałem jeszcze raz cały wątek, i myślę, że to może być "komplex" - regulator ciśnienia paliwa na listwie (poprawa po wymianie), i dodatkowo słaba wydajność pompy paliwa (zużyta, zapchany filtr) - bo daje się teraz przegazować - dopóki ciśnienia w listwie wystarcza - a potem zdycha - kiedy spadnie a pompa nie nadąży uzupełnić...
Oczywiście urabiam teorię do faktów...

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 16:26
autor: Bichoń
Trochę ta teoria pasuje do rzeczywistości. Będę grzebał dalej przy pompie i filtrze paliwa.

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 16:53
autor: rob_76
A może po prostu spróbować podmienić - dla weryfikacji - jeśli masz z czego podebrać...?

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 17:05
autor: Bichoń
rob_13376 pisze:A może po prostu spróbować podmienić - dla weryfikacji - jeśli masz z czego podebrać...?
No niby mam taką samą druga, ale żona by mnie poćwiartowała gdyby się dowiedziała że z JEJ delcinki wyciągam graty.

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 17:09
autor: rob_76
Ale przecież nie wyciągniesz "na zawsze", tylko żeby sprawdzić, czy diagnoza dobra... A potem zaraz grzecznie siądziesz do netu, żeby nabyć nową, którą Żonie wmontujesz w miejsce starej - no przecież na nową się nie obrazi - prawda... ;) :D ?

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 17:12
autor: schab
bichon pisze:
rob_13376 pisze:A może po prostu spróbować podmienić - dla weryfikacji - jeśli masz z czego podebrać...?
No niby mam taką samą druga, ale żona by mnie poćwiartowała gdyby się dowiedziała że z JEJ delcinki wyciągam graty.
To może dla 100% pewności - podmień komputer ?

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 18:37
autor: deltadedra
Witam, jakieś trzy lata temu miałem podobne objawy w mojej Dedrze 1.8 8v. Na wolnych pracowała normalnie a każde przegazowanie kończyło się dławieniem i spadkiem mocy. Po dokonaniu pomiarów na wszystkich czujnikach i elementach układu wtryskowego okazało się, że uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia bezwzględnego - map sensor. Po wymianie tego elementu auto zaczęło śmigać aż miło. A grzebałem też przy układzie paliwowym i okazało się, że niepotrzebnie.

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 23:14
autor: Bichoń
Wydaje mi się, że problem tkwi jednak w pompie paliwa. Tak wyglądało wnętrze koszyczka po wyjęciu pompy (więcej zdjęć: :link:):
Obrazek

Guma otaczająca pompę się wykruszyła i zaległa na dnie koszyczka. Pewnie przytykała pompę. Jak zamontuję wyczyszczoną to zobaczymy czy pomogło.

Re: Delta II 1.8 8v - problem z dławieniem silnika

: 13 lut 2015, 23:23
autor: zygmunt1
Witam, w CC siostry była nieszczelność przy pompie. Przy niskim stanie paliwa zasysało powietrze, auto pracowało pozytywnie tylko przy pełnym baku ponieważ, wtedy nie miało jak zassać powietrza. Może należy przy takim stanie pompy nalać do pełna ?
Pozdrawiam.