Strona 1 z 2

Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

: 15 kwie 2015, 23:29
autor: Lukanio42
Witam, myślę nad przerobieniem w swojej Delcie monowtrysku na czteropunktowy wtrysk pośredni. Listwę wtryskową, wiązkę i sterownik kupuję za grosze z punto 1.4 i teraz pytanie do was - Będzie pasował kolektor dolotowy od 1.4 ?
Wtrysk 4-punktowy, przelotowy układ wydechowy i jakiś dolot, więc powinna zwiększyć się moc auta. Tylko czy jest to opłacalne w silniku 1.6 8v 75KM?

Re: Delta II - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

: 16 kwie 2015, 0:07
autor: Młody_H
Na seryjnym komputerze od 1.4 może się tylko pogorszyć. Będzie to wymagało strojenia- sprawa dość niestety droga. Najbardziej budżetowo to Ecumaster (600zł+montaż/strojenie). Rozumiem, że chodzi o sterownik Punto 1 turbo, bo innego SOHC MPI nie pamiętam. Jeśli chodzi o ten, to powinien pasować, jedynie może wymagać lekkiej obróbki kanałów na łączeniu.

Sporo ludzie wyciągają z tego silnika na gaźnikach motocyklowych- ale to już do bardziej "retro" aut i nie na ulicę... Silnik też wymagałby wielu modyfikacji...

Jakbyś sobie chciał poczytać na temat układu dolotowego/wydechowego to polecam "samouczek tuningowy" - :link: Dzięki temu nie przesadzisz z wymiarami. : ok2 :

Czy jest opłacalne? Żadne modyfikacje nie były kiedykolwiek opłacalne... Liczy się tylko zadowolenie właściciela. :D

: 16 kwie 2015, 2:22
autor: dawidson
Był też silnik 1,6 8v SOHC mpi. Montowano go w Punto pierwszej generacji, temprze i (chyba) dedrze. Seryjna moc taka sama jak w SPI.
Jedyny sensowny Tuning SOHC to swap na mocniejszą jednostkę lub turbo. To najtańszy i najbardziej efektywny sposób.

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 16 kwie 2015, 11:43
autor: MaciekTTT
z tego co wiem to silniki w Punto, Dedrze i Temprze to faktycznie 1,6 8v sohc mpi, ale miały 90 KM a w SPI 75KM

: 16 kwie 2015, 16:41
autor: dawidson
90 KM miały DOHC 8v.

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 16 kwie 2015, 18:12
autor: MaciekTTT
tak były dohc, ale Fiat miał też silnik 1.6 MPI 90KM, Punto 90 ? 1582 cm? SOHC, MPI, 8v - 88 KM, 127 Nm - SX, ELX, Sporting, Cabriolet (1993-1997), i nie dam sobie wmówić, że nie było takich silników :P

: 16 kwie 2015, 23:31
autor: dawidson
W punto był. Miałem takie auto. W Delcie go nie było. W dedrze nie miał 90KM.

Generalnie gra niewarta świeczki.

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 13:39
autor: Lukanio42
A jakbym wziął cały dolot z wtryskami, sterownik i wiązkę od 1.6 16v 103KM ?

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 14:00
autor: Wilkin
To i tak nie masz 4 zaworów tylko dwa i zero gwarancji że ci będzie hulać.
Jak masz mało koni to najtaniej jest po prostu zrobić swapa na 1.6 16V w komplecie
28 koni różnicy powinno ci poprawić humor.
O ile te silniki mają taki sam blok ,to niestety tylko blok.

Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunktowy

: 17 kwie 2015, 17:20
autor: tasman3310
1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 17:52
autor: GrimlocK
tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 17:59
autor: Bichoń
GrimlocK pisze:
tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.
No nie, 16V z dwoma wałkami rozrządu na pewno nie jest SOHC. SOHC jak sama nazwa wskazuje, ma pojedynczy wałek nad głowicą, DOHC - dwa wałki nad głowicą.

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 18:20
autor: GrimlocK
bichon pisze:
GrimlocK pisze:
tasman3310 pisze:1.6 8V a 1.6 16V mają inne bloki, głowice, a w Dedrze dla jasności był 1.6 MPI 90KM sam takim jeździłem koniec kropka ;)
1.6 8V i 1.6 16V to ta sama rodzina - SOHC (16V też należy do niej pomimo rozrządu z dwoma wałkami). Silnik będzie pasował bez problemu.
No nie, 16V z dwoma wałkami rozrządu na pewno nie jest SOHC. SOHC jak sama nazwa wskazuje, ma pojedynczy wałek nad dłowicą, DOHC - dwa wałki nad głowicą.

No na pewno jest SOHCem, bo SOHC to rodzina silników (jak i skrót) z której motor 1.6 16V się wywodzi. Oczywiscie jest to silnik DOHC czyli z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale nalezy do rodziny silników SOHC Fiata i jego historia sięga lat 70tych. To, że w latach 90' dołożono głowicę z dwoma wałkami nie zmienia jego rodowodu.

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 23:35
autor: Dudi
GrimlocK pisze:

No na pewno jest SOHCem, bo SOHC to rodzina silników (jak i skrót) z której motor 1.6 16V się wywodzi. Oczywiscie jest to silnik DOHC czyli z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, ale nalezy do rodziny silników SOHC Fiata i jego historia sięga lat 70tych. To, że w latach 90' dołożono głowicę z dwoma wałkami nie zmienia jego rodowodu.
Rodowód, rodowodem, ale SOHC to SOHC, a DOHC to DOHC.
I ten silnik, o którym pisze wyżej bichon to DOHC ze względu na konstrukcję, a nie ze względu na historię.
Oraz SOHC, to nie jest żadna rodzina silników Fiata, tylko ogólnie przyjęte nazewnictwo silników i dotyczy wszystkich producentów, ze względu na konstrukcję silnika:
SOHC - Single Over Head Camshaft
DOHC - Double Over Head Camshaft

Re: Delta II 1.6 8v - przerobienie monowtrysku na czteropunk

: 17 kwie 2015, 23:43
autor: Wilkin
SOHC i DOHC nie ma nic wspólnego z blokiem.
Nazewnictwo od ilości wałków.