Strona 1 z 3

Delta III - dołożenie tempomatu

: 30 kwie 2015, 20:20
autor: granit
Cześć,

nabyłem całą manetkę od Delty z tempomatem, aby dołożyć to praktyczne urządzenie... i tu zdziwko, bo po odkręceniu dolnej obudowy kierownicy nie znalazłem żadnej luźnej wiązki. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w dołożeniu tempomatu, może wiązka jest gdzieś ukryta..? Nie mieści mi się w głowie, że w tak drogim, dość luksusowym aucie i to w wersji Oro nie będzie wiązki :roll:

Re: Delta III -dołożenie tempomatu.

: 30 kwie 2015, 23:38
autor: Valdi
Zacytuję dwa posty z siostrzanego forum:
"jeśli masz gniazdo przy przełączniku na tempomat to kupujesz tylko gałkę tempomatu podpinasz i działa. aha i jeszcze dolna obudowę kierownicy musisz kupić bo jest inna. kolejna wersja to ta gdzie nie masz przełącznika przystosowanego do tego wtedy musisz caly przełącznik kupić. koszt w ASO ponad 800zł podróbek nie ma.
i najgorsza opcja to taka że nawet wiązki możesz nie mieć do podpięcia jego więc i wiązkę będziesz musiał kupić.
z tego co się zdążylem zorientować to wszystkie wersje od dynamic wzwyż maja tą końcówkę
co do ingerencji w kompa to jak masz wyjście na tempomat to jest wszystko ok jak nie to trzeba trochę pogrzebać w komp".

"odnosnie wypowiedzi.. wszystkie wersje przelacznikow zespolonych, od activ czy fresh po sport sa takie same odnosnie tloczen plastiku do montowania manetki cc, wiec nic nie trzeba wymieniac za 800zl w aso zadnych wiazek do CC kpl sie nie kupuje, jesli nie ma fabrycznej instalacji to wystarczy pociagnac 5 przewodow z centralki silnika, elektrycy w aso biora za to ok 250-300zl zadnego grzebania w kompie w przypadku braku fabrycznej instalacji sie nie uprawia, po spieciu wszystkiego wystarczy zapodac ON na manetce i wsio
mysle ze wszystko w temacie CC zostalo powiedziane.....
BTW no i unikaj aso ktore twierdzi ze za 1400zl dolozy CC bo...."
Powodzenia w dalszej zabawie.

Re: Delta III -dołożenie tempomatu.

: 30 kwie 2015, 23:40
autor: Snail
Nie wiem jak w Delcie, ale u mnie w Lybrze też była ukryta i najpierw trzeba ją było dobrze wymacać pod taką jakby pianką, potem dodłubać się do niej, a potem to już sama przyjemność... : buja w oblokach :

Re: Delta III -dołożenie tempomatu.

: 01 maja 2015, 8:15
autor: jan3387
Ktoś z użytkowników dokładam tempomat w wersji Silver ?

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 01 maja 2015, 11:42
autor: Dawid
Ja dokładałem.W Bravo ale to jest wszystko to samo.Operacja trwa włacznie z aktywacją na kompie pół godz,z przerwą na fajeczkę i łyk browara ;)

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 01 maja 2015, 12:23
autor: granit
silver to nowsze oro, więc jest szansa, że operacja nie będzie taka prosta i czeka Cię dorabianie wiązki... dziś rozkręciłem całość (tzn. dolną i górną obudowę kolumny kierownicy) i u mnie jej nie ma :/
przeczytałem cały wątek na forum bravo, da się to dorobić, jest rzeczywiście wszystko opisane, chyba będę próbował...
ale żeby tak skąpić... 8-O
jeśli się podejmę zrobię manuala, aby był do działu "Zrób to sam", a co, niech na forum Lancii też coś będzie :D
aha...i wg. opisów na forum bravo nic kompem nie trzeba aktywować, oczywiście jeśli jest wiązka, w przypadku jej braku nie pamiętam albo nie doczytałem

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 01 maja 2015, 13:12
autor: jan3387
Super, jak dasz radę to napisz proszę co i jak :)

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 05 maja 2015, 20:10
autor: Tomzik
Silver to Argento ;)

Chyba po lifcie przeszli poziom niżej, bo przed liftem startowali od srebra, poprzez złoto, platynę do hm.. nie wiem, executive, a po lifcie startują od zwykłej stali po platynę ;)

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 12 maja 2015, 22:56
autor: cuoreventi
Osobiście dokładałem tempomat w Alfach 147 i 159.
147 miała wiązkę więc sprawa była banalnie prosta a tempomat kosztował mnie grosze.
W 159 było gorzej, bo wiązka była tylko od ECU do złącza pośredniego. Od złącza pośredniego pod kierownicę trzeba było już ciągnąć. Potem konieczna była ingerencja w kompie. Z tego co wiem, tempomat śmiga do dziś. Trudno jest zdobyć kostkę do oryginalnej manetki. Reszta jak najbardziej do zrobienia.

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 31 maja 2015, 21:28
autor: granit
podjąłem dziś próbę ale padłem na konektorach, wie ktoś jakie wchodzą w sterownik komputera?
czy to może coś takiego...?
http://konektory.pl/product.php?id_product=1988

wszystkie konektory, które miałem, ze starych fragmentów wiązek były za szerokie - nie wchodziły w kostkę od kompa

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 21 cze 2015, 19:54
autor: granit
Manetka przykręcona, pozostało przeciągnąć kabelki, w środę się za to zabieram, obudowa na razie porzeźbiona, ale specjalnie się w oczy nie rzuca to prowizoryczne rozwiązanie

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 29 cze 2015, 23:08
autor: granit
wszystko działa, w wolnej chwili wrzucę coś na wzór manuala ;)

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 30 cze 2015, 19:45
autor: jan3387
Wrzuć, wrzuć może też kiedyś sobie zrobię w wolnym czasie

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 21 lip 2015, 15:59
autor: KrisT1000
I ja zakupiłem manetkę. Jak będę miał chwilę w sierpniu to próbuję dołożyć i zobaczymy :)

Re: Delta III - dołożenie tempomatu

: 27 maja 2016, 9:46
autor: warppl
Dobry :D
Wczoraj założyłem tempomat do Delty z 2011r (nowy, poziomy grill). Mój samochód to wersja benzynowa 1.4 multiair, ale raczej nie ma to większego znaczenia.

Założyłem i działa : yesyes : więc dla potomnych umieszczam instrukcję krok po kroku. Zaczynamy.
*Zdjęcia nie moje, pobrane z neta.

1. Zaglądamy pod kierownicę (czerwona strzałka).
817321627_5_1080x720_gold-multiair-140km-swietokrzyskie.jpg
i na samym końcu dolnej obudowy kolumny kierownicy lokalizujemy otwór ze śrubą na klucz imbusowy. Jednocześnie wcześniej zauwazymy szeroką zaślepkę.

Zaślepka:
5246548609.jpg
Po zdjęciu zaślepki (zielone) widać dwa wkręty i ostatni trzeci wkręt na końcu (czerwone)
5113809464.jpg
2. Odkręcamy. Delikatnie zdejmujemy dolną obudowę (po odkręceniu trzech śrub trzyma się tylko na zatrzaskach)

3. Odkręcamy kolejne dwa wkręty trzymające górną część obudowy.
Te dwa wkręty są zlokalizowane zaraz za kołem kierownicy, są głęboko (wysoko) i blisko brzegu. Trzeba się porządnie przyjrzeć i poświecić latarką żeby je znaleźć. Przyda się też jakieś przedłużenie dla imbusa bo są naprawdę glęboko.
Zielone strzalki:
817321627_5_1080x720_gold-multiair-140km-swietokrzyskie.jpg
4. Odkręcamy i delikatnie zdejmujemy.

5. Sprawdzamy czy widać gniazdo do tempomatu (pomarańczowe).
Jeśli nie ma to możemy zamykać obudowę i zabierać zabawki, nic tu po nas.
Jeśli gniazdo jest, to wypinamy je z blokady trzymającej wiązki elektryczne (zielone).
flv8zl.jpg
6. Odkręcamy wkręt (czerwony) i zakładamy manetkę tempomatu.
Przykręcamy wkręty czerwony i zielony.
Z zielonym może być "trochę" zabawy, jest tam trudno się dostać.
Samą manetkę zakładamy najpierw z przodu (na miejsce czerwonego wkrętu) i potem lekko pchając w stronę kierownicy nasuwamy tył (aż zaskoczy w miejsce zielonego wkrętu).
5690120483.jpg
5689527605.jpg
7. Manetka założona, łączymy gniazda (lub mozna połączyć przed ;)).
Włączamy silnik, ustawiamy na manetce ON, samochód powinien wyświetlić "Cruise Control włączony" i zaświecić ikonę na zegarach.
Nic nie cudujemy z komputerem/body samochodu. Manetka jest wykrywana automatycznie.

8. Zakładamy górną obudowę.

9. Powiększamy dziurę w dolnej obudowie lub kupujemy nową, żeby zmieścić nową manetkę.
5246548609 ? kopia.jpg
Powodzenia.