Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 maja 2015, 19:20
- Imię: koziolek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Witam.
Jestem tu nowy ,a przymierzam się do zakupu Lancii Phedry 3.0 24v V6 executive z 2003 roku 203tyś przejechane.
Najbardziej interesuje mnie silnik i skrzynia czy są ze stajni Alfa/Fiat czy francuskie, na co zwrócić uwagę też chętnie przyjmę do wiadomości. Obecnie jeżdżę Laguna 3.0 V6 automat 207kucy i ale muszę mieć vana tylko i wyłącznie V-ka i z automatem a Phedra pod względem ceny i wyposażenia bardzo mi pasuje.
Z góry dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Jestem tu nowy ,a przymierzam się do zakupu Lancii Phedry 3.0 24v V6 executive z 2003 roku 203tyś przejechane.
Najbardziej interesuje mnie silnik i skrzynia czy są ze stajni Alfa/Fiat czy francuskie, na co zwrócić uwagę też chętnie przyjmę do wiadomości. Obecnie jeżdżę Laguna 3.0 V6 automat 207kucy i ale muszę mieć vana tylko i wyłącznie V-ka i z automatem a Phedra pod względem ceny i wyposażenia bardzo mi pasuje.
Z góry dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 maja 2015, 19:44 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Nie ta moc co w Kappie czy w Thesis - silnik ze stajni PSA - skrzynia też taka nijaka - spalanie nieadekwatne do osiągów. Jechałem, macałem i trochę testowałem myślę, że lepiej jak brać to już w traktorze - mówię to jako zwolennik benzyny i fan silników widlastych.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Nie ta to jaka? Silniki o niemal tej samej mocy i momencie obrotowym, może jedynie dźwiękiem i nieco wkręcaniem się na obroty ustępują alfowskiemu Busso, które jest w Kappie, czy Thesis. Chociaż biorąc pod uwagę jak te silniki zostały przez producenta w Lanciach zmulone to nie wiem czy będzie mu w jakikolwiek sposób ustępować.
Sprawę psuje kiepska skrzynia, jej zachowanie przypomina kapryśną nastolatkę oraz opory powietrza godne małego autobusu.
Do tego ciężko znaleźć jakąś niezajechaną sztukę. Przez chwilę szukaliśmy z ojcem takowej, ale na szczęście poszedł po rozum do głowy i zrezygnował z autobusu.
Sprawę psuje kiepska skrzynia, jej zachowanie przypomina kapryśną nastolatkę oraz opory powietrza godne małego autobusu.
Do tego ciężko znaleźć jakąś niezajechaną sztukę. Przez chwilę szukaliśmy z ojcem takowej, ale na szczęście poszedł po rozum do głowy i zrezygnował z autobusu.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Moc silnika w tym samochodzie jest zabijana przez beznadziejny automat przez co auto ma porównywalne osiągi do 2.2 HDI z ręczną skrzynią a spalanie dwa razy wyższe. Jeśli do tego dołożyć możliwość awarii kiepskiego automatu to można wprost powiedzieć że nie warto. Jak Phedra to tylko 2.0/2.2 JTD z ręczną skrzynią. A już najlepiej to 2.2 JTD po 2003 roku z sześciobiegowym manualem.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
A Espace 3.5 V6? To ma większy sens niż Eurovan 3.0.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 maja 2015, 19:20
- Imię: koziolek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Jeśli chodzi o Espace 3.5 to bardzo chętnie tylko że do ładnej sztuki po lifcie 2004 bez 20 tysi nie ma co ruszać
Momenty widzę podobne i kuce co w Lagunie( buda i waga to inna sprawa) . Chociaż ja tez mam niby coś ok 9s do setki a na manualu spokojnie poniżej 7 schodzę .
Wiecie może coś więcej o skrzyni( model, producent, bo to tip-tronic?)Na "moją" tez niby psioczą że awaryjna i kapryśna ale przy dobrym traktowaniu i serwisie nie ma co się czepiać.
Jeszcze raz dzieki
Jeśli chodzi o Espace 3.5 to bardzo chętnie tylko że do ładnej sztuki po lifcie 2004 bez 20 tysi nie ma co ruszać
Momenty widzę podobne i kuce co w Lagunie( buda i waga to inna sprawa) . Chociaż ja tez mam niby coś ok 9s do setki a na manualu spokojnie poniżej 7 schodzę .
Wiecie może coś więcej o skrzyni( model, producent, bo to tip-tronic?)Na "moją" tez niby psioczą że awaryjna i kapryśna ale przy dobrym traktowaniu i serwisie nie ma co się czepiać.
Jeszcze raz dzieki
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Hmm, od 3 mesiecy jezdzimy Ulysse z takim samym zespolem napedowym i zlego slowa na ten sprzet nie moge powiedziec. Moc silnika owszem, jest nieco przytlumiona, ale na pewno nie w sposob zabijajacy przyjemnosc i radoche jazdy V6. Skrzynia zmienia plynnie, bez zarzutu, redukuje rownie sprawnie, pod warunkiem, ze sie wcisnie pedal gazu....sama na to nie wpadnie. Mam porownianie z ASB z Kappy (zdaje sie w tym przypadku jest to ta sama skrzynia) i absolutnie nie jestem zawiedziony. Gdybym szukal raz jeszcze wybralbym ten sam zestaw.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 mar 2013, 10:49
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Jako ciekawostkę powiem że kolega kupił sobie Phedrę z uszkodzonym automatem i wymienił skrzynię na 5 biegowy manual z Peugeta 406, dynamika niebo a ziemia, spalanie spadło. Szkoda że tego nie robili w fabryce ale jak ktoś chce mieć dynamiczne V6 to droga otwarta
Alfa Romeo 147 1,6 ECO Distinctive
Peugeot 806 SV Turbo
Peugeot 806 SV Turbo
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Zaciekawił mnie jeden wpis. Czy po 2003 roku do Lancii Phedry montowali dieslowskie silniki fiata?
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11984
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Nie, tam są silniki PSA.
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Potwierdzam - zabieg marketingowy Fiata, odwrotnie niż w Citroenie Jumperze gdzie Fiatowskie 2.8 JTD jest oznaczane Hdi.topcio1 pisze:Nie, tam są silniki PSA.
A tak w ogóle silniki HDI (1.6 i nieco mniej 2.0) są już we wszystkim od Forda i Volvo, przez Mazdę, Mini i wszelakie francuskie ustrojstwo
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
W sumie to się nie dziwię ...2rotor pisze:Jako ciekawostkę powiem że kolega kupił sobie Phedrę z uszkodzonym automatem i wymienił skrzynię na 5 biegowy manual z Peugeta 406, dynamika niebo a ziemia, spalanie spadło. Szkoda że tego nie robili w fabryce ale jak ktoś chce mieć dynamiczne V6 to droga otwarta
Zamienił coś popsutego na sprawne ,to i micha się cieszy że działa
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Witam
Mój problem nie jest taki jak w temacie. Ja raczej nie wiem jak kupić.
Otóż w ciągu najbliższych 6 miesięcy chcę kupić vana. Moją listę otwiera Phedra 3.0.
Nic prostszego, kolego: masz allegro, nie?
Jednak tam nie ma dobrego dla mnie egzemplarza, bo stawiam autu warunek 7 miejsc. Od pół roku regularnie obserwuję i było takich w tym czasie... 0.
Dlatego pytam, czy można kupić taką "6" kupić i dołożyć tam fotel w środku? Czy one w dowodach mają 7 i czy będą kompatybilne z innym ustawieniem foteli?
A jeśli to niemożliwe, czy jest sens zlecić firmie sprowadzenie takiego modelu. Na autoscout chodzą już od 2000eur!
Mój problem nie jest taki jak w temacie. Ja raczej nie wiem jak kupić.
Otóż w ciągu najbliższych 6 miesięcy chcę kupić vana. Moją listę otwiera Phedra 3.0.
Nic prostszego, kolego: masz allegro, nie?
Jednak tam nie ma dobrego dla mnie egzemplarza, bo stawiam autu warunek 7 miejsc. Od pół roku regularnie obserwuję i było takich w tym czasie... 0.
Dlatego pytam, czy można kupić taką "6" kupić i dołożyć tam fotel w środku? Czy one w dowodach mają 7 i czy będą kompatybilne z innym ustawieniem foteli?
A jeśli to niemożliwe, czy jest sens zlecić firmie sprowadzenie takiego modelu. Na autoscout chodzą już od 2000eur!
Lancia Phedra 3.0
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
W wersji na 6 osób, drugi rząd siedzeń jest tylko na dwa fotele - fizycznie nie ma tam jak wsadzić trzeciego. Podobna sprawa ma się z trzecim rzędem. Czy da się zamienić środkowe dwa fotele na trzy w jednej kanapie - nie wiem. Poza tym, kanapa to taki święty graal, mistyczny artefakt, ciężki do dostania.dauidek pisze:Witam
Dlatego pytam, czy można kupić taką "6" kupić i dołożyć tam fotel w środku? Czy one w dowodach mają 7 i czy będą kompatybilne z innym ustawieniem foteli?
A jeśli to niemożliwe, czy jest sens zlecić firmie sprowadzenie takiego modelu. Na autoscout chodzą już od 2000eur!
Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?
Obok masz Grand Voyagera od Duch-Dziadka
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=9&t=70975
7 miejsc jest (kanapa 3 os.)
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=9&t=70975
7 miejsc jest (kanapa 3 os.)
Jest Lybra 1.9 '03
Była: Kappa 2.0 '95
Była: Kappa 2.0 '95