Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Dobra panowie, przejechałem wczoraj trochę autostrad (znowu) i pojawił się ciekawy objaw, pewnie już się domyślacie. Cechy:
1. Obroty jałowe i praca silnika na nich - miodzio.
2. Jak się jedzie równo albo łagodnie (tudzież normalnie) przyspiesza, to niezależnie od biegu i prędkości wszystko jest cacy.
3. Jak się wdusi but w podłogę, to potrafią pojawić się nieregularności w pracy silnika, takie odczuwalne krótkie szarpnięcia jakby losowo wypadał zapłon któregoś cylindra, ALE:
- na niższych biegach tego nie czuć (może za szybko wóz przyspiesza żebym zauważył?), na wyższych jest wyraźnie,
- zwłaszcza na piątce przy przyspieszaniu od powiedzmy 110 w górę (czyli obroty od ok. 2200?) dają się odczuć te "braki", dosłownie na ułamek sekundy przyspieszenie znika i momentalnie wraca, nie zdążyłbym tak szybko zdjąć nogi z gazu i znowu wdepnąć.
Nie jechałem tak szybko żeby zobaczyć, jak to wygląda na piątce przy obrotach rzędu 4000 lub więcej, musiałbym pojechać chyba te 180 albo lepiej. Świece? Nie daj Bóg cewki? Co robić, jak żyć?
Zaznaczę, że żaden błąd się nie wyświetla, MES na postoju też wszystkie parametry pracy pokazuje normalne. Podczas jazdy nie mogę obadać bo w laptopie bateria nie trzyma, a przetwornicy nie mam.
Bonus: dzięki Dudi za uwagę.
1. Obroty jałowe i praca silnika na nich - miodzio.
2. Jak się jedzie równo albo łagodnie (tudzież normalnie) przyspiesza, to niezależnie od biegu i prędkości wszystko jest cacy.
3. Jak się wdusi but w podłogę, to potrafią pojawić się nieregularności w pracy silnika, takie odczuwalne krótkie szarpnięcia jakby losowo wypadał zapłon któregoś cylindra, ALE:
- na niższych biegach tego nie czuć (może za szybko wóz przyspiesza żebym zauważył?), na wyższych jest wyraźnie,
- zwłaszcza na piątce przy przyspieszaniu od powiedzmy 110 w górę (czyli obroty od ok. 2200?) dają się odczuć te "braki", dosłownie na ułamek sekundy przyspieszenie znika i momentalnie wraca, nie zdążyłbym tak szybko zdjąć nogi z gazu i znowu wdepnąć.
Nie jechałem tak szybko żeby zobaczyć, jak to wygląda na piątce przy obrotach rzędu 4000 lub więcej, musiałbym pojechać chyba te 180 albo lepiej. Świece? Nie daj Bóg cewki? Co robić, jak żyć?
Zaznaczę, że żaden błąd się nie wyświetla, MES na postoju też wszystkie parametry pracy pokazuje normalne. Podczas jazdy nie mogę obadać bo w laptopie bateria nie trzyma, a przetwornicy nie mam.
Bonus: dzięki Dudi za uwagę.
Drop a gear and disappear!
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Ja obstawiam którąś cewkę. Podobne objawy były w byłej wujkaP którą teraz śmiga michtok
Ściągnij cewki i zerknij czy Ci świec nie zalało olejem Obejrzyj gumy od cewek pod kątem pęknięć czy ubytków - iskra może bokiem uciekać
Ściągnij cewki i zerknij czy Ci świec nie zalało olejem Obejrzyj gumy od cewek pod kątem pęknięć czy ubytków - iskra może bokiem uciekać
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Nooooo kurde, i sam to jeszcze czytałem... Dzięki.
Drop a gear and disappear!
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Podmień z kimś cewki tak jak ja robiłem z Michałem. Jak będzie OK to podmieniaj po jednej na swoje i test - wyjdzie która walnięta.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Obejrzałem sobie dzisiaj (wreszcie) te cewki i na oko wyglądają ładnie, tyle że wszystkie delikatnie zabrudzone, ale końcówki świec i wnętrza gniazd wyglądają czysto i bez oleju. Jedynym problemem są ubytki gumy w tym kołnierzu na końcu, tam gdzie wchodzi świeca (resztki tej gumy oczywiście wyjąłem). Ubytki są na trzech cewkach, licząc od skrzyni:
- na pierwszej jest kilka ubytków po jakieś 2mm dookoła obwodu i będzie ich więcej, kruszy się, oleju niet,
- na drugiej jest ubytek ze 2mm od strony że tak powiem górnej (od strony dolotu, kabiny, z tyłu no ) i nad ubytkiem była delikatna smuga oleju,
- na trzeciej jest ubytek z 1/3 obwodu od strony dolnej (wydech, przód), oleju też brak,
- czwarta i piąta wizualnie w porządku.
Czy takie ubytki z góry kwalifikują te cewki do wymiany? Do testu z użyciem innych cewek jeszcze daleko (czyli jak ktoś przyleci na spota 5cylindrową benzyną ), ale myślę, że jeśli którakolwiek cewka okaże się walnięta to na zaś wymienię wszystkie, zwłaszcza gdyby niesprawna miała być jedna z tych ładnych.
- na pierwszej jest kilka ubytków po jakieś 2mm dookoła obwodu i będzie ich więcej, kruszy się, oleju niet,
- na drugiej jest ubytek ze 2mm od strony że tak powiem górnej (od strony dolotu, kabiny, z tyłu no ) i nad ubytkiem była delikatna smuga oleju,
- na trzeciej jest ubytek z 1/3 obwodu od strony dolnej (wydech, przód), oleju też brak,
- czwarta i piąta wizualnie w porządku.
Czy takie ubytki z góry kwalifikują te cewki do wymiany? Do testu z użyciem innych cewek jeszcze daleko (czyli jak ktoś przyleci na spota 5cylindrową benzyną ), ale myślę, że jeśli którakolwiek cewka okaże się walnięta to na zaś wymienię wszystkie, zwłaszcza gdyby niesprawna miała być jedna z tych ładnych.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Borek,
Nie ma mocnych, jeżeli samemu działać to chyba trzeba zacząć od świec. Jakby co moge ci pozyczyć ceweki bo mam drugi komplet.
Ale tak naprawdę to może byc naprawdę wszystko:
-swiece
-cewki
-przepływka
-któryś z czujników - wałka albo wału
-uwaga - zawór faz rozrządu:) u mnie ten badziew przez 2,5 roku psuł mi radośc z jazdy bo silnik się zachowywał jakby szedł po czym nie szedł i tak ciągle w obrotach 2,500-4000. Po wymianie banan na twarzy i zrobiłem tą wymianę już z braku laku i okazało się że to to.
Czasami może się okazać że wiązka przewodów ma już swoje lata, ale i tak w kappie jest chyba lepszej jakości niż w thesisie.
Jakbyś był z wawy pewnie było by łatwiej
Nie ma mocnych, jeżeli samemu działać to chyba trzeba zacząć od świec. Jakby co moge ci pozyczyć ceweki bo mam drugi komplet.
Ale tak naprawdę to może byc naprawdę wszystko:
-swiece
-cewki
-przepływka
-któryś z czujników - wałka albo wału
-uwaga - zawór faz rozrządu:) u mnie ten badziew przez 2,5 roku psuł mi radośc z jazdy bo silnik się zachowywał jakby szedł po czym nie szedł i tak ciągle w obrotach 2,500-4000. Po wymianie banan na twarzy i zrobiłem tą wymianę już z braku laku i okazało się że to to.
Czasami może się okazać że wiązka przewodów ma już swoje lata, ale i tak w kappie jest chyba lepszej jakości niż w thesisie.
Jakbyś był z wawy pewnie było by łatwiej
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Do stolicy w razie co nie mam daleko, a i więcej tam dróg do testowania.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Dobra, szybkie pytanie - czy zbyt duża (o jakieś 100%) rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki może skutkować takimi objawami? Teoretycznie to oznacza słabszą iskrę, a zatem gorsze spalanie, ale to by się raczej objawiało ogólnym pogorszeniem osiągów a nie takim wyrywkowym szarpaniem, chociaż kto wie...
Pytam, bo przemierzyłem sobie cewki i wszystkie mają 1 ohma, a wg serwisówki powinno być 0,4. Szkoda że nie mam jak zmierzyć induktancji.
Pytam, bo przemierzyłem sobie cewki i wszystkie mają 1 ohma, a wg serwisówki powinno być 0,4. Szkoda że nie mam jak zmierzyć induktancji.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Borek kup komplet świec - standardowe ngk po 15-20zł szt.- Ja ma cewki na podmianę i będziesz pewien czy to świece / cewki czy trzeba szukać dalej. Nie trać czasu na domysły, szkoda nerwów:)
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Od tego zamierzam zacząć. Nie pamiętam czy były zmieniane w trakcie remontu, ale i tak przez prawie dwa lata coś się którejś mogło stać. Co do cewek to i tak jedna będzie do wymiany, bo od ostatniego oglądania pojawiło się pęknięcie izolacji od kołnierza przy świecy w górę jakieś 0,5cm i będzie rosło.
To jeszcze klucz do świeć będę musiał kupić, bo jakoś tak wyszło że nie mam.
To jeszcze klucz do świeć będę musiał kupić, bo jakoś tak wyszło że nie mam.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
A zapytam czy kapuśniaczek jest na podtlenku lpg???
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
Ależ skąd mój panie, dostaje jedynie zdrową, zalecaną paszę Pb-kreślne 95.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
No to szacun!! A pytałem bo u mnie takie objawy tylko na podtlenku-padający wtryskiwacz gazu,ale z drugiej strony czy wtryskiwacz benzynki nierobil by takiego myku?? Jak już wyczerpiesz opcje wymiany świec[chociaż stawiam na świece bo też miałem w poprzedniej cyrki i po ich wymiance ] cewek[raczej nie bylo by takich objawów,u mnie padła i już,nawet dwie chyba] to czas na sprawdzenie zasilanka pb.
Re: Kappa 5.20T - szarpanie silnika przy przyspieszaniu
To najwyraźniej były świeczki, przejazd kontrolny po wymianie był gładki jak lekko bijące tarcze hamulcowe . W każdym razie już żadnego szarpania silnikiem.
Drop a gear and disappear!