Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: matis1906 » 03 lis 2015, 20:21

Ode mnie pieniążki już w drodze :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 03 lis 2015, 21:53

Takie zapytanie do Was wszystkich.
Czy ktoś potrzebuje fakturę na springi :?:
Jeśli tak - dane proszę przesłać mi na PW
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Anisz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Imię: Karol
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: Anisz » 04 lis 2015, 13:24

Jest jeszcze szansa na dopisanie się do listy? Interesują mnie sprężyny na przód do wersji JTD...

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 04 lis 2015, 21:35

Anisz pisze:Jest jeszcze szansa na dopisanie się do listy? Interesują mnie sprężyny na przód do wersji JTD...
Tak - jest szansa. Czytaj PW i szybko odpowiadaj na zadane Ci pytania :)
Jutro jadę zamawiać sprężyny.

1. rob_13376 - kasa jest na koncie
2. Freso - kasa jest na koncie
3. matis1906 - kasa jest na koncie

Karczycho. Co z Tobą :?:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Anisz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Imię: Karol
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: Anisz » 04 lis 2015, 22:32

Poszedł email z odpowiedziami.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 04 lis 2015, 22:50

Anisz pisze:Poszedł email z odpowiedziami.
Poszedł mail na mail :lol:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 05 lis 2015, 14:20

Uprzejmie donoszę, że:

1. byłem, zamówiłem, zostawiłem wzór
2. nie płaciłem na razie nic
3. ceny przy zamówieniu minimum 6 sztuk każdego rodzaju (przednie i tylne to dwa rodzaje :))
a/. tylna 145 netto/szt = 178,35 brutto/szt ( 2 sztuki ~ = 380 zł z przesyłką); do tej pory 375 zł z przesyłką
b/. przednia ....
.... i tu się porobiło, bo nie zdawałem sobie sprawy jaka jest różnica w wielkości i wadze tylnej i przedniej; jednym ze składników ceny jest masa produktu, a przednia jest prawie 2 x cięższa od tylnej. Podałem cenę przedniej jako tylnej bo tak sobie to umyśliłem (to sprężyna i to sprężyna ...) - jednocześnie pisałem że robimy to po raz pierwszy więc, do rzeczy ...
- przednia 185 zł/netto/szt = 227,55 zł brutto/szt (2 sztuki ~ = 480 zł z przesyłką)

Tu powstaje "problem".
Osoby, które liczyły koszty, a te teraz wzrosły (szczególnie przednich springów) mogą:
a/. zrezygnować - kasę oddam na wskazane konto
b/. pociągnąć temat dalej z dopłatą

Proszę o bardzo szybkie zajęcie stanowiska w tej kluczowej dla nas sprawie. Jeśli okaże się, że będzie mniej niż 6 sztuk danego rodzaju, ciężko mi będzie negocjować takie same warunki cenowe dla np. 4 sztuk. Mogą być/będą droższe.

Kilka słów o sprężynach przednich, których jeszcze nie robiliśmy. Pytałem o:

1. czy dać grubszy drut (wg serwisówki ma on 14,25 - 14,35 mm, w rzeczywistości ma poniżej 14 mm - mierzyłem 4 sprężyny z dwóch różnych aut) => specjalny drut sprężynowy (nie z utwardzanej stali węglowej) dziś produkowany ma grubość 14 i potem 15 mm. Ten drugi jest wybitnie dla nas za gruby. Dajemy 14 mm.
2. o ile podnieść sprężynę - rozmawialiśmy z kolegami 16-20 mm; po konsultacjach w zakładzie robimy 20 mm wyższe od oryginału
3. czas wykonania 2-3 tygodni od dnia zapłaty faktury PRO (100 % kasiory) - tak było do tej pory, i mimo, że jestem "stałym" klientem zasady są niezmienne.

Jako ciekawostka - serwisówka podaje ilość zwojów przedniej sprężyny - 3,6; ja (osioł w temacie) wyliczyłem że jest .... więcej, ale Pan w zakładzie powiedział że jest 6 zwojów. Chyba Włosi mają inne normy, albo jakosik inaczej liczą :roll:

Płatność i inne rzeczy związane z "piniendzmi" ;)
1. mam zapytanie na maila - do kiedy można wpłacać kasę. Jak najszybciej - to jest odpowiedź jedyna, gdyż im wcześniej kasa będzie u mnie, tym wcześniej rozpoczniemy cykl produkcyjny.
2. proszę o jak najszybsze podjęcie decyzji czy robimy te przednie droższe (i wtedy szybko dopłacać różnicę - termin jak w poprzednim punkcie) czy mam zwrócić 100% zaliczki
3. o wpływie/zwrocie gotówki będę informował w tym temacie
4. proponuję/wyznaczam : gafa : ;) ostateczny termin wpłat/rezygnacji na dzień 10 listopada 2015 roku. Weekend pomoże podjąć decyzję.
5. końcowe rozliczenie się z kasy - po realizacji całości zamówienia
6. kto chce FV - dostanie, pisać mi na maila (dane do f-y mam już od Wilkina i Freso)

Wszystkich zainteresowanych dorabianiem sprężyn bardzo przepraszam za zamieszanie które wprowadziłem, było ono niecelowe i mogę Was tylko prosić o wybaczenie : beczy :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Anisz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Imię: Karol
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: Anisz » 05 lis 2015, 15:07

Ja nadal jestem zainteresowany przednimi, o ile odpowiednia ilość się zbierze, lub cena nie zmieni :)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: rob_76 » 05 lis 2015, 19:34

Ja również - niezależnie od spotkanych trudności... ;) Jestem za drutem 14 mm oraz podniesieniem o 20 mm. Czyli dopłacić Ci trzeba 105 PLN (480 - 375 = 105)? To rodzaj poświęcenia, na które jestem gotów... :D

P.S. A czy te sprężyny nie mają zmiennej grubości drutu? W sensie im bliżej środka sprężyny, tym grubszy? W końcu to sprężyna progresywna jest...
A co do liczby zwojów - wszystko zależy, czy liczymy wszystkie zwoje, czy tylko tzw. czynne (które rzeczywiście ulegają ugięciu/skręceniu)... A jeszcze coś mi się kojarzy mgliście, że można też nie liczyć zwojów częściowo czynnych... I może stąd magiczna liczba 3,6 zwoju... :hmmm:
.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 05 lis 2015, 20:21

rob_13376 pisze:P.S. A czy te sprężyny nie mają zmiennej grubości drutu? W sensie im bliżej środka sprężyny, tym grubszy? W końcu to sprężyna progresywna jest ....
Nie zauważyłem takiej prawidłowości - mierzyłem ją w kilku miejscach i grubość drutu się wahała (jak ten baca ;) ). Rozmawiałem na ten temat z Panami w Metalpolu. Otóż oni twierdzą, że normy grubości są dość płynne, jeśli drut ma mieć grubość "X" to w zasadzie w wyrobie nie powinien tej grubości przekroczyć. Nie bardzo to mnie przekonuje, ale .... Większa "większość" zależy od własności materiału z którego wykonano wyrób. Na materiał z którego wykonują nasze springi mają atesty w prawie całej Europie i tam też wędruje gross produkcji. Atest angielski na który się powoływano => w porównaniu ze stalą węglową ten stop/stal sprężynowy ma 10 x większą wytrzymałość na zmianę odkształcenia (cykl tzw. granicznego bujania góra-dół; element prób zmęczeniowych). W warunkach laboratoryjnych stop ten wytrzymał 1 000 000 cykli. Tak jeden milion.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: rob_76 » 05 lis 2015, 20:24

No more objections... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Freso » 06 lis 2015, 7:33

Andrzeju czyli "tylni dorabiacze" mają zrobić jakąś dopłatę? :)
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re:

Post autor: faraon » 06 lis 2015, 17:32

Freso pisze:Andrzeju czyli "tylni dorabiacze" mają zrobić jakąś dopłatę? :)
Nic na razie nie róbcie ("tylni dorabiacze") - jak zakończymy przedsięwzięcie, policzymy wszystko dokładnie - wtedy ew. zrobimy dopłatę lub zwrot (może przesyłka wyjdzie tańsza).

matis1906
rob_13376

dopłaty doszły
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: rob_76 » 06 lis 2015, 23:07

: ok2 :
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa Sedan/SW/Coupe - dorabianie sprężyn odsłona VII

Post autor: faraon » 10 lis 2015, 20:53

No to cyk ;)

Zaczynamy kolejną edycję dorabiania springów, tym razem robimy także przednie. Może się uda :roll:
Wpłaty w 80 % zrealizowane, nie wpłacił tylko faraon : gafa : i Wilkin, ale do tego ostatniego mamy regres (czytaj: komornika :lol: ).

Zaraz wysyłam wytyczne do realizacji - na bieżąco będę informował o postępach.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”